Jen málokterý sportovní automobil má tak bohatou historii, jako právě Porsche 911. Jeho tvary se za několik posledních desetiletí prakticky nezměnily - pouze se jeho linie uhlazovaly a zdokonalovaly. I při letmém pohledu tak devětsetjedenácku každý pozná, ovšem už málokdo ví, kde se tento magický název vlastně zrodil.
Nový sportovní automobil Porsche se začal rodit už v roce 1953, ovšem jeho jméno nemělo být 911, ale 901. Jakmile se to však rozkřiklo, velice brzy přišlo "přátelské" upozornění od francouzské automobilky Peugeot, která má zaregistrované tříciferné názvy modelů s nulou uprostřed.
Nové vozy už se však chystaly do výroby a tak museli v automobilce co nejrychleji přijít s elegantním řešením, které by udrželo produkční náklady na minimum. Ještě před oním upozorněním z Peugeotu však v Porsche dostali nápad, že označení "901" budou lepit jak na kufr, tak i na palubní desku. V továrně tak byly vytištěny desítky devítek, nul a jedniček připravených k použití.
Název ikonického sporťáku tak vznikl vlastně jen díky Francouzům, kteří donutili německé konstruktéry nahradit nulu jedničkou. O původu názvu tohoto ikonického sporťáku informovala sama automobilka prostřednictvím jednoho svého videa na YouTube.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?