Kde se vzalo legendární Porsche 911? Poděkovat za něj můžeme i Francouzům

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 1. ledna 2018, 16:44 Aktualizováno 2.1.2018, 07:33 Google+

Jen málokterý sportovní automobil má tak bohatou historii, jako právě Porsche 911. Jeho tvary se za několik posledních desetiletí prakticky nezměnily - pouze se jeho linie uhlazovaly a zdokonalovaly. I při letmém pohledu tak devětsetjedenácku každý pozná, ovšem už málokdo ví, kde se tento magický název vlastně zrodil.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Muzeum Porsche konečně představilo dlouho chybějící exponát, nejstarší model 911 série 901 z roku 1964

Muzeum Porsche konečně představilo dlouho chybějící exponát, nejstarší model 911 série 901 z roku 1964 | foto: Porsche

Sdílejte článek

Nový sportovní automobil Porsche se začal rodit už v roce 1953, ovšem jeho jméno nemělo být 911, ale 901. Jakmile se to však rozkřiklo, velice brzy přišlo "přátelské" upozornění od francouzské automobilky Peugeot, která má zaregistrované tříciferné názvy modelů s nulou uprostřed.

Kde se vzalo ikonické Porsche 911 (0:39) | zdroj: youtube.com

Nové vozy už se však chystaly do výroby a tak museli v automobilce co nejrychleji přijít s elegantním řešením, které by udrželo produkční náklady na minimum. Ještě před oním upozorněním z Peugeotu však v Porsche dostali nápad, že označení "901" budou lepit jak na kufr, tak i na palubní desku. V továrně tak byly vytištěny desítky devítek, nul a jedniček připravených k použití.

Název ikonického sporťáku tak vznikl vlastně jen díky Francouzům, kteří donutili německé konstruktéry nahradit nulu jedničkou. O původu názvu tohoto ikonického sporťáku informovala sama automobilka prostřednictvím jednoho svého videa na YouTube.

Vytisknout

Diskuze: Kde se vzalo legendární Porsche 911? Poděkovat za něj můžeme i Francouzům

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

AVIA S430 pokus o náhradu legendy V3S

Avia S430 měla nahradit legendární V3S

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud