K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Cadillac se pochlubil svou závodní historií, za 67 let urazil pořádný kus cesty

-mao / AutoRoad.cz, 13. prosince 2017, 14:13 Google+

Automobilka Cadillac už se na trhu pohybuje 115 let, takže si jistě umítě představit, kolik skvostů za tu dobu v dílnách automobilky vzniklo. A teď nemluvíme jen o nablýskaných limuzínách a kabrioletech, kterými se vozili prezidenti a světové celebrity. Mluvíme i o vozech, kterým fandily nacpané tribuny na nejslavnějších okruzích světa.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Závodní Cadillacy urazily za 67 let pořádný kus cesty, jak krásně demonstruje srovnání závodních speciálů Le Monstre a DPi-V.R

Závodní Cadillacy urazily za 67 let pořádný kus cesty, jak krásně demonstruje srovnání závodních speciálů Le Monstre a DPi-V.R | foto: Cadillac

Sdílejte článek

Skvělou příležitost porovnat si rozdíly mezi současnými a historickými závodními speciály dostal Jordan Taylor, závodní jezdec automobilky Cadillac, který na slavném okruhu mohl porovnat svůj moderní Cadillac DPi-V.R s legendárním Cadillacem Series 61 Le Mans z roku 1950, který si na závodech vysloužil přezdívku "Le Monstre".

Monstrum, jak Francouzi vozu přezdívali, byl jedinečný prototyp, který vznikl z klasického závodního modelu Series 61, ovšem jeho karoserie byla hliníková a při její výrobě byly brány ohledy na co nejlepší aerodynamiku. Během samotných závodů 24 hodin Le Mans se na start postavil jak klasický Cadillac, tak Le Monstre. Jak dopadl sériový model netušíme, ovšem Le Monstre dokázal dojet a umístil se na 11 místě. Svou nesmrtelnost si však zajistil už jen svou přítomností.

Když se však do Le Monstre posadil Jordan Taylor, jen těžko skrýval své rozčarování. Jedinou podobností s jeho závodním Cadillacem DPi-V.R, který dovedl k vítězství na závodech "2017 IMSA WeatherTech SportsCar Championship", byl totiž osmiválcový motor Cadillac. Tím však seznam podobností končí.

Nečekejte však, že by se výkony obou motorů byť jen vzdáleně podobaly. Objem motoru v Monstru činil 5.4 litru, ze kterého technici vykřesali výkon 160 koňských sil. Moderní DPi-V.R má motor o objemu 6.2 litru, který kvůli regulacím generuje "jen" 580 koní. Jeho potenciál však sahá dál. Spolu s rozdílem ve výkonech jsou však spjaty rozdíly v brzdách. Zatímco moderní závoďák má na všech kolech kotoučové brzdy Brembo, 1.6 tunové monstrum je vybaveno pouze bubnovými brzdami.

Když si mladý závodník vyzkoušel jízdu s veteránem po klopených zatáčkách, údajně měl pocit, že z Le Monstre vypadne. Oproti jeho závodnímu prototypu je totiž stařičký Cadillac vysoký jak činžák a jeho sedadla navíc postrádají sebemenší boční vedení. Právě z nedostatku opory a absence jakýchkoliv bezpečnostních prvků měl Taylor nejzvláštnější pocity. A my se mu nedivíme, zvlášť když si představíme, že auto s bubnovými brzdami vpředu i vzadu řídil vůbec poprvé.

Díky jiné pozici za volantem si taky vůbec poprvé uvědomil, jak prudké jsou svahy závodní tratě Daytona, které ve svém speciálu běžně prolétává rychlostí okolo 274 km/h. Osobně si prý nedokáže představit ten pocit, když někdo při závodech v Le Mans projížděl zatáčku Mulsanne tímto vozem při rychlostech okolo 200 km/h.

Pokud byste i vy náhodou chtěli vidět giganta jménem Le Monstre, museli byste se a ním vypravit do Naples na Floridě, kde je vystaven v Revs Institutu jako součást sbírky "Collier Collection." Za jeho volant vás však jistě nepustí, ačkoliv se muzeum nachází jen co by kamenem dohodil od legendárního závodního okruhu Daytona Motor Speedway.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Cadillac se pochlubil svou závodní historií, za 67 let urazil pořádný kus cesty

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Věrná replika vyhlídkového autobusu Škoda 706 RTO, foto: ČSAP Nymburk

Československý autobus kabriolet? S vyhlídkovým RTO jsme zase předběhli dobu

Terry Grant předvedl v Goodwoodu další neuvěřitelnou jízdu po dvou kolech a stanovil další světový rekord

Dvě tuny železa na dvou kolech? Tato jízda se zapíše do Guinessovy knihy rekordů

Kamera umístěná za čelním sklem automobilu

Budeme se navzájem na silnicích udávat? Novinka má perfektní zdůvodnění

Ilustrační foto

Češi jezdí špatně? EU to nevyhovuje, ministerstvo je všechny přeškolí

Porsche Macan podstupuje náročné testy

VIDEO: Porsche vyslalo nový Macan do Afriky, tohle testování prověří každou slabinu

Extrémně upravená Toyota Celica

Jak vypadá tuning v Africe? Tohle absurdní monstrum postavili v Ugandě

Škoda Octavia TDI druhé generace

Svět fascinuje další škodovka. Tipnete si, kolik kilometrů ujela tato Octavia?

Absenci volantu a sedaček vyřešil řidič stříbrného Peugeotu 206 skutečně originálně

Kleště místo volantu a kýbl místo sedaček? Policisté nevěřili svým očím

Značka MINI ukázala exkluzivně náčrty prvního elektrického MINI.

První elektrické Mini odhaluje svůj design, toto jsou první náčrty

Porsche se před lety podílelo na lámání velmi neobvyklého rychlostního rekordu

Cyklistický rekord, který by se bez auta neobešel? Podívejte se, jakou roli v něm hrálo Porsche

reklama
reklama

Doporučujeme

Dieter Zetsche

Kam odejde šéf Daimleru Dieter Zetsche? Budete se divit!

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Československý autobus kabriolet? S vyhlídkovým RTO jsme zase předběhli dobu

  2. Škoda, kterou dnes skoro nikdo nezná? Československé hranice bránila Želva

  3. Češi jezdí špatně? EU to nevyhovuje, ministerstvo je všechny přeškolí

  4. Kempinkový vůz z říše snů? California XXL nabídne nadstandardní komfort kdekoliv

  5. Krádež benzínu za 40 000 Kč? Zloději ji zvládli z pohodlí domova

  6. Nejzbytečnější věc na světě? Úprava auta, kterou asi nic nepřekoná

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud