Japonská automobilka Nissan má poměrně bohatou tradici v různých typech závodů, což sebou přineslo i celou řadu speciálních závodních modelů. Nabízí se však otázka, který je mezi lidmi nejoblíbenější. Automobilka se proto mezi lidmi zeptala, fandové vyjádřili svůj názor a Nissan Skyline GT-R R32 dosáhl v anketě #NISMOtop20 jasného vítězství.
Vůz překonal tři renomované stroje GT-R: Nissan GT-R NISMO GT3, vítěze šampionátů Bathurst 12 Hour, Blancpain GT Series a GT300; Nissan Skyline GT-R R34, vítěze šampionátu JGTC v roce 2003; a Nissan GT-R NISMO GT500, vítěze šampionátu Super GT v letech 2014 a 2015. Modelu R32 nakonec pomohl až na vrchol jeho závodní rodokmen spolu s pověstí kultovního vozu.
Model Skyline GT-R R32, který se vyráběl pouhých pět let, získal nejvyšší ocenění v šampionátech a na prestižních závodech tří různých kontinentů. V Evropě dosáhl model R32 celkového vítězství v soutěži Spa 24. Roku 1991 poprvé zvítězil v australském šampionátu Australian Touring Car, v roce 1992 následoval další šampionát a v obou letech dosáhl vítězství v závodu Bathurst 1000.
Rozhodně největších úspěchů však model R32 dosáhl mezi japonskými cestovními vozy. Nissan Skyline GT-R R32 zaznamenal v letech 1990, 1991, 1992 a 1993 vítězství v každém závodě šampionátu japonských cestovních vozů Japanese Touring Car Championship a pomohl k titulu šampiónů týmům Hasemi a Impul.
Pozici miláčka fanoušků, kterou si model R32 vydobyl, potvrdilo kromě seznamu úspěchů v závodech také jeho zařazení mezi závodní vozy v sérii videoher Gran Turismo.
Nissan Skyline GT-R R32, který se stal nesmírně a trvale populární volbou počítačových hráčů na celém světě a závodním šampionem, prokázal zdatnost na závodní trati, na obrazovkách počítačů i herních konzolí a také v anketě #NISMOtop20, aby se nakonec dočkal vyhlášení nejlepším závodním vozem Nissan NISMO všech dob.
Nissan Skyline GT-R R32 - šampion JTCC v letech 1990/92 a vítěz Spa 24 Hours, Bathurst a Australian Touring Car Championship. Favorit hry Gran Turismo. Skyline GT-R R34 2003 - vítěz japonských šampionátů s piloty Satoshim Motoyamou a Michaelem Krummem. Nissan GT-R NISMO GT3 - vítěz závodu Bathurst 12 Hours, šampion Blancpain GT, šampion Super GT GT300, vítěz závodů Paul Ricard 1000 km a Pirelli World Challenge. GT-R NISMO GT500 2014/15 - vůz, se kterým se v letech 2014 a 2015 ovládli šampionát Super GT Ronnie Quintarelli s Tsugio Matsudou. Nissan R92CP - trojnásobný vítěz japonského šampionátu prototypů. Pennzoil Skyline GT-R - vítěz celojaponského šampionátu GT z roku 1998. Nissan GT-R Super GT 2008 - vítěz šampionátu Super GT z roku 2008 s piloty Satoshim Motoyamou a Benoît Tréluyerem. Nissan GT-R NISMO GT1 - světový šampion FIA GT1 z roku 2011 s Michaelem Krummem a Lucasem Luhrem. Nissan R390 GT1 - v roce 1998 získal pro Nissan třetí místo v závodu 24 hodin Le Mans. Nissan R381 / R382 - vítězové Velké ceny Japonska v letech 1968 a 1969. Datsun 510 - v letech 1971 a 1972 se stal s pilotem Johnem Mortonem za volantem šampionem závodu SCCA Trans-AM. Nissan 300ZX - v roce 1994 zvítězil v závodech v Daytoně a Sebringu a dosáhl vítězství ve své třídě v Le Mans. Nissan R90CK - legendární vítěz s nejlepším kvalifikačním časem v Le Mans s Markem Blundellem za volantem. Nissan DPi IMSA 2017 - skvělá debutová sezóna v soutěži IMSA v roce 2017. Dvě vítězství včetně závodu Petit Le Mans. Nissan R91CP - vítěz 24 hodin v Daytoně v roce 1992. Nissan GTP ZX-Turbo - vůz se stal legendárním trojnásobným vítězem šampionátu IMSA díky pilotu Geoffu Brabhamovi. Nissan Primera GT - v roce 1999 se stal vítězem britského šampionátu cestovních vozů s pilotem Laurentem Aïellem. Skyline Super Silhouette - v letech 1982 a 1983 sedm vítězství v Japonsku. Nissan Altima Supercar - vítěz v závodech velmi náročné série Supercars v Austrálii. Datsun Bluebird 1300SS - vítěz závodu East African Safari v roce 1966.Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?