Japonská automobilka Nissan má poměrně bohatou tradici v různých typech závodů, což sebou přineslo i celou řadu speciálních závodních modelů. Nabízí se však otázka, který je mezi lidmi nejoblíbenější. Automobilka se proto mezi lidmi zeptala, fandové vyjádřili svůj názor a Nissan Skyline GT-R R32 dosáhl v anketě #NISMOtop20 jasného vítězství.
Vůz překonal tři renomované stroje GT-R: Nissan GT-R NISMO GT3, vítěze šampionátů Bathurst 12 Hour, Blancpain GT Series a GT300; Nissan Skyline GT-R R34, vítěze šampionátu JGTC v roce 2003; a Nissan GT-R NISMO GT500, vítěze šampionátu Super GT v letech 2014 a 2015. Modelu R32 nakonec pomohl až na vrchol jeho závodní rodokmen spolu s pověstí kultovního vozu.
Model Skyline GT-R R32, který se vyráběl pouhých pět let, získal nejvyšší ocenění v šampionátech a na prestižních závodech tří různých kontinentů. V Evropě dosáhl model R32 celkového vítězství v soutěži Spa 24. Roku 1991 poprvé zvítězil v australském šampionátu Australian Touring Car, v roce 1992 následoval další šampionát a v obou letech dosáhl vítězství v závodu Bathurst 1000.
Rozhodně největších úspěchů však model R32 dosáhl mezi japonskými cestovními vozy. Nissan Skyline GT-R R32 zaznamenal v letech 1990, 1991, 1992 a 1993 vítězství v každém závodě šampionátu japonských cestovních vozů Japanese Touring Car Championship a pomohl k titulu šampiónů týmům Hasemi a Impul.
Pozici miláčka fanoušků, kterou si model R32 vydobyl, potvrdilo kromě seznamu úspěchů v závodech také jeho zařazení mezi závodní vozy v sérii videoher Gran Turismo.
Nissan Skyline GT-R R32, který se stal nesmírně a trvale populární volbou počítačových hráčů na celém světě a závodním šampionem, prokázal zdatnost na závodní trati, na obrazovkách počítačů i herních konzolí a také v anketě #NISMOtop20, aby se nakonec dočkal vyhlášení nejlepším závodním vozem Nissan NISMO všech dob.
Nissan Skyline GT-R R32 - šampion JTCC v letech 1990/92 a vítěz Spa 24 Hours, Bathurst a Australian Touring Car Championship. Favorit hry Gran Turismo. Skyline GT-R R34 2003 - vítěz japonských šampionátů s piloty Satoshim Motoyamou a Michaelem Krummem. Nissan GT-R NISMO GT3 - vítěz závodu Bathurst 12 Hours, šampion Blancpain GT, šampion Super GT GT300, vítěz závodů Paul Ricard 1000 km a Pirelli World Challenge. GT-R NISMO GT500 2014/15 - vůz, se kterým se v letech 2014 a 2015 ovládli šampionát Super GT Ronnie Quintarelli s Tsugio Matsudou. Nissan R92CP - trojnásobný vítěz japonského šampionátu prototypů. Pennzoil Skyline GT-R - vítěz celojaponského šampionátu GT z roku 1998. Nissan GT-R Super GT 2008 - vítěz šampionátu Super GT z roku 2008 s piloty Satoshim Motoyamou a Benoît Tréluyerem. Nissan GT-R NISMO GT1 - světový šampion FIA GT1 z roku 2011 s Michaelem Krummem a Lucasem Luhrem. Nissan R390 GT1 - v roce 1998 získal pro Nissan třetí místo v závodu 24 hodin Le Mans. Nissan R381 / R382 - vítězové Velké ceny Japonska v letech 1968 a 1969. Datsun 510 - v letech 1971 a 1972 se stal s pilotem Johnem Mortonem za volantem šampionem závodu SCCA Trans-AM. Nissan 300ZX - v roce 1994 zvítězil v závodech v Daytoně a Sebringu a dosáhl vítězství ve své třídě v Le Mans. Nissan R90CK - legendární vítěz s nejlepším kvalifikačním časem v Le Mans s Markem Blundellem za volantem. Nissan DPi IMSA 2017 - skvělá debutová sezóna v soutěži IMSA v roce 2017. Dvě vítězství včetně závodu Petit Le Mans. Nissan R91CP - vítěz 24 hodin v Daytoně v roce 1992. Nissan GTP ZX-Turbo - vůz se stal legendárním trojnásobným vítězem šampionátu IMSA díky pilotu Geoffu Brabhamovi. Nissan Primera GT - v roce 1999 se stal vítězem britského šampionátu cestovních vozů s pilotem Laurentem Aïellem. Skyline Super Silhouette - v letech 1982 a 1983 sedm vítězství v Japonsku. Nissan Altima Supercar - vítěz v závodech velmi náročné série Supercars v Austrálii. Datsun Bluebird 1300SS - vítěz závodu East African Safari v roce 1966.Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.