Japonská automobilka Nissan má poměrně bohatou tradici v různých typech závodů, což sebou přineslo i celou řadu speciálních závodních modelů. Nabízí se však otázka, který je mezi lidmi nejoblíbenější. Automobilka se proto mezi lidmi zeptala, fandové vyjádřili svůj názor a Nissan Skyline GT-R R32 dosáhl v anketě #NISMOtop20 jasného vítězství.
Vůz překonal tři renomované stroje GT-R: Nissan GT-R NISMO GT3, vítěze šampionátů Bathurst 12 Hour, Blancpain GT Series a GT300; Nissan Skyline GT-R R34, vítěze šampionátu JGTC v roce 2003; a Nissan GT-R NISMO GT500, vítěze šampionátu Super GT v letech 2014 a 2015. Modelu R32 nakonec pomohl až na vrchol jeho závodní rodokmen spolu s pověstí kultovního vozu.
Model Skyline GT-R R32, který se vyráběl pouhých pět let, získal nejvyšší ocenění v šampionátech a na prestižních závodech tří různých kontinentů. V Evropě dosáhl model R32 celkového vítězství v soutěži Spa 24. Roku 1991 poprvé zvítězil v australském šampionátu Australian Touring Car, v roce 1992 následoval další šampionát a v obou letech dosáhl vítězství v závodu Bathurst 1000.
Rozhodně největších úspěchů však model R32 dosáhl mezi japonskými cestovními vozy. Nissan Skyline GT-R R32 zaznamenal v letech 1990, 1991, 1992 a 1993 vítězství v každém závodě šampionátu japonských cestovních vozů Japanese Touring Car Championship a pomohl k titulu šampiónů týmům Hasemi a Impul.
Pozici miláčka fanoušků, kterou si model R32 vydobyl, potvrdilo kromě seznamu úspěchů v závodech také jeho zařazení mezi závodní vozy v sérii videoher Gran Turismo.
Nissan Skyline GT-R R32, který se stal nesmírně a trvale populární volbou počítačových hráčů na celém světě a závodním šampionem, prokázal zdatnost na závodní trati, na obrazovkách počítačů i herních konzolí a také v anketě #NISMOtop20, aby se nakonec dočkal vyhlášení nejlepším závodním vozem Nissan NISMO všech dob.
Nissan Skyline GT-R R32 - šampion JTCC v letech 1990/92 a vítěz Spa 24 Hours, Bathurst a Australian Touring Car Championship. Favorit hry Gran Turismo. Skyline GT-R R34 2003 - vítěz japonských šampionátů s piloty Satoshim Motoyamou a Michaelem Krummem. Nissan GT-R NISMO GT3 - vítěz závodu Bathurst 12 Hours, šampion Blancpain GT, šampion Super GT GT300, vítěz závodů Paul Ricard 1000 km a Pirelli World Challenge. GT-R NISMO GT500 2014/15 - vůz, se kterým se v letech 2014 a 2015 ovládli šampionát Super GT Ronnie Quintarelli s Tsugio Matsudou. Nissan R92CP - trojnásobný vítěz japonského šampionátu prototypů. Pennzoil Skyline GT-R - vítěz celojaponského šampionátu GT z roku 1998. Nissan GT-R Super GT 2008 - vítěz šampionátu Super GT z roku 2008 s piloty Satoshim Motoyamou a Benoît Tréluyerem. Nissan GT-R NISMO GT1 - světový šampion FIA GT1 z roku 2011 s Michaelem Krummem a Lucasem Luhrem. Nissan R390 GT1 - v roce 1998 získal pro Nissan třetí místo v závodu 24 hodin Le Mans. Nissan R381 / R382 - vítězové Velké ceny Japonska v letech 1968 a 1969. Datsun 510 - v letech 1971 a 1972 se stal s pilotem Johnem Mortonem za volantem šampionem závodu SCCA Trans-AM. Nissan 300ZX - v roce 1994 zvítězil v závodech v Daytoně a Sebringu a dosáhl vítězství ve své třídě v Le Mans. Nissan R90CK - legendární vítěz s nejlepším kvalifikačním časem v Le Mans s Markem Blundellem za volantem. Nissan DPi IMSA 2017 - skvělá debutová sezóna v soutěži IMSA v roce 2017. Dvě vítězství včetně závodu Petit Le Mans. Nissan R91CP - vítěz 24 hodin v Daytoně v roce 1992. Nissan GTP ZX-Turbo - vůz se stal legendárním trojnásobným vítězem šampionátu IMSA díky pilotu Geoffu Brabhamovi. Nissan Primera GT - v roce 1999 se stal vítězem britského šampionátu cestovních vozů s pilotem Laurentem Aïellem. Skyline Super Silhouette - v letech 1982 a 1983 sedm vítězství v Japonsku. Nissan Altima Supercar - vítěz v závodech velmi náročné série Supercars v Austrálii. Datsun Bluebird 1300SS - vítěz závodu East African Safari v roce 1966.Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.