Když automobilka Ford připravovala první model Mustang, pravděpodobně nikdo z jejích zaměstnanců netušil, jakou legendou silnic se tento vůz stane a kolik generací řidičů se do něj bezhlavě zamiluje. Mustang už totiž silnicemi brázdí přes 50 let.
Rozebírat kompletní historii Fordu Mustang by nejspíš vydalo na bakalářský studijní program na vysoké škole, nicméně každý správný PetrolHead by měl vědět, že poprvé se Mustang představil veřejnosti v roce 1964 na autosalonu v New Yorku a během chvíle se stal jedním z nejúspěšnějších modelů automobilky.
Vůz byl již od začátku stavěn jako sportovní, nicméně jeho potenciál zůstával dlouho přehlížen. Tomu ale učinil přítrž texaský rodák, bývalý chovatel slepic a vítěz závodů v LeMans. Pokud hádáte Carolla Shelbyho, máte zatracenou pravdu. Tenhle chlapík totiž vyhodil z Mustangů dýchavičné V6tky, nahradil je pořádnými motory V8 a vyhrál si i s podvozkem.
Z Mustangu se tak náhle stal pravověrný sportovní automobil, jehož legenda přetrvává až dodnes. A to jsme ještě zapomněli zmínit, že založil i vlastní "segment" automobilů, tzv. Pony Cars. Ty se vyznačují svou dlouhou přídí, krátkou zádí a pořádným výkonem pod kapotou.
Během více jak 50 let své existence si Mustang prošel celou řadou designových variací, vždy podle moderních trendů. Některé vypadají božsky už od svého vzniku, některé si na své docenění budou muset ještě pár let počkat, nicméně vždy se jednalo o dvoudveřové kupé nebo kabriolet s pohonem zadních kol a příslibem stylového svezení.
Během videa které trvá pět minut bohužel nebyl čas na ztvárnění všech vyrobených Mustangů, chybí kabriolety i některé limitované edice, ovšem všechny nejzásadnější modely zde najdete jak s rokem výroby, tak s motorizací, cenou, výkonem i jejich převratnými vlastnostmi. Navíc je každý model doplněn o zvuk jeho motoru, za což před autory videa smekáme klobouk, tohle se zkrátka povedlo.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?