Když automobilka Ford připravovala první model Mustang, pravděpodobně nikdo z jejích zaměstnanců netušil, jakou legendou silnic se tento vůz stane a kolik generací řidičů se do něj bezhlavě zamiluje. Mustang už totiž silnicemi brázdí přes 50 let.
Rozebírat kompletní historii Fordu Mustang by nejspíš vydalo na bakalářský studijní program na vysoké škole, nicméně každý správný PetrolHead by měl vědět, že poprvé se Mustang představil veřejnosti v roce 1964 na autosalonu v New Yorku a během chvíle se stal jedním z nejúspěšnějších modelů automobilky.
Vůz byl již od začátku stavěn jako sportovní, nicméně jeho potenciál zůstával dlouho přehlížen. Tomu ale učinil přítrž texaský rodák, bývalý chovatel slepic a vítěz závodů v LeMans. Pokud hádáte Carolla Shelbyho, máte zatracenou pravdu. Tenhle chlapík totiž vyhodil z Mustangů dýchavičné V6tky, nahradil je pořádnými motory V8 a vyhrál si i s podvozkem.
Z Mustangu se tak náhle stal pravověrný sportovní automobil, jehož legenda přetrvává až dodnes. A to jsme ještě zapomněli zmínit, že založil i vlastní "segment" automobilů, tzv. Pony Cars. Ty se vyznačují svou dlouhou přídí, krátkou zádí a pořádným výkonem pod kapotou.
Během více jak 50 let své existence si Mustang prošel celou řadou designových variací, vždy podle moderních trendů. Některé vypadají božsky už od svého vzniku, některé si na své docenění budou muset ještě pár let počkat, nicméně vždy se jednalo o dvoudveřové kupé nebo kabriolet s pohonem zadních kol a příslibem stylového svezení.
Během videa které trvá pět minut bohužel nebyl čas na ztvárnění všech vyrobených Mustangů, chybí kabriolety i některé limitované edice, ovšem všechny nejzásadnější modely zde najdete jak s rokem výroby, tak s motorizací, cenou, výkonem i jejich převratnými vlastnostmi. Navíc je každý model doplněn o zvuk jeho motoru, za což před autory videa smekáme klobouk, tohle se zkrátka povedlo.
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.