Když automobilka Ford připravovala první model Mustang, pravděpodobně nikdo z jejích zaměstnanců netušil, jakou legendou silnic se tento vůz stane a kolik generací řidičů se do něj bezhlavě zamiluje. Mustang už totiž silnicemi brázdí přes 50 let.
Rozebírat kompletní historii Fordu Mustang by nejspíš vydalo na bakalářský studijní program na vysoké škole, nicméně každý správný PetrolHead by měl vědět, že poprvé se Mustang představil veřejnosti v roce 1964 na autosalonu v New Yorku a během chvíle se stal jedním z nejúspěšnějších modelů automobilky.
Vůz byl již od začátku stavěn jako sportovní, nicméně jeho potenciál zůstával dlouho přehlížen. Tomu ale učinil přítrž texaský rodák, bývalý chovatel slepic a vítěz závodů v LeMans. Pokud hádáte Carolla Shelbyho, máte zatracenou pravdu. Tenhle chlapík totiž vyhodil z Mustangů dýchavičné V6tky, nahradil je pořádnými motory V8 a vyhrál si i s podvozkem.
Z Mustangu se tak náhle stal pravověrný sportovní automobil, jehož legenda přetrvává až dodnes. A to jsme ještě zapomněli zmínit, že založil i vlastní "segment" automobilů, tzv. Pony Cars. Ty se vyznačují svou dlouhou přídí, krátkou zádí a pořádným výkonem pod kapotou.
Během více jak 50 let své existence si Mustang prošel celou řadou designových variací, vždy podle moderních trendů. Některé vypadají božsky už od svého vzniku, některé si na své docenění budou muset ještě pár let počkat, nicméně vždy se jednalo o dvoudveřové kupé nebo kabriolet s pohonem zadních kol a příslibem stylového svezení.
Během videa které trvá pět minut bohužel nebyl čas na ztvárnění všech vyrobených Mustangů, chybí kabriolety i některé limitované edice, ovšem všechny nejzásadnější modely zde najdete jak s rokem výroby, tak s motorizací, cenou, výkonem i jejich převratnými vlastnostmi. Navíc je každý model doplněn o zvuk jeho motoru, za což před autory videa smekáme klobouk, tohle se zkrátka povedlo.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?