V roce 1987 vstoupila automobilka Škoda do nové éry svého dynamického rozvoje. Nová výstava ´30 let: Fenomén Favorit´ ve Škoda Muzeu od 18. září 2017 přibližuje návštěvníkům složitý proces vývoje nového automobilu Škoda, včetně spolupráce s designovým studiem Bertone a velkorysých investic do výrobní technologie. Připomene také úspěšnou kariéru modelu Favorit i derivátů Favorit a Pick-Up.
„Moderně řešená modelová řada Škoda Favorit / Forman / Pick-Up, od jejíž světové premiéry 16. září uplynulo 30 let, dobyla řady úspěchů v motoristickém sportu, ale především u více než milionu spokojených zákazníků v desítkách zemí světa,“ připomíná Andrea Frydlová, vedoucí Škoda Muzea a dodává: „Nová výstava poutavou formou připomíná napínavý příběh tohoto legendárního automobilu, lemovaný méně známými prototypy z depozitáře Škoda Muzea, trofejemi z prestižních závodů i soutěží, emotivní videoprojekcí a atraktivními fotografiemi i čtivě podanými zajímavými informacemi.“
Od brněnského debutu vozu Škoda Favorit urazila mladoboleslavská značka obrovský kus cesty. Odrazovým můstkem se stala právě nová generace automobilů s pohonem předních kol a s atraktivním designem renomovaného italského studia Nuccia Bertoneho. Náročný projekt odstartoval již v prosinci 1982, kdy usnesení předsednictva tehdejší vlády stanovilo termín dokončení vývoje nového automobilu Favorit do 30. června 1985 a zahájení jeho sériové výroby do pěti let od přijetí usnesení. Náročný úkol se mladoboleslavské automobilce podařilo splnit.
Význam modelu Favorit však výrazně přesáhl ´pouhou´ generační obměnu sortimentu. Současně totiž došlo k zásadní modernizaci výrobních technologií výrobních závodů značky Škoda, ale také jejích domácích dodavatelů. Již během vývojových prací byly navázány cenné kontakty s renomovanými zahraničními partnery, rozeběhla se spolupráce například se společnostmi Porsche či Volkswagen. Právě model Škoda Favorit se, jako jeden z mála moderních nelicenčních automobilů takzvaného Východního bloku, stal jedním ze základních kamenů pozdějšího úspěšného začlenění značky Škoda do skupiny Volkswagen.
Z doprovodného programu výstavy připomeňme dvojici tematických přednášek, pořádaných v sále L&K Fórum Škoda Muzea v Mladé Boleslavi. Dne 26. září 2017 od 17:30 hodin budou mít návštěvníci unikátní příležitost vyslechnout osobní vzpomínky významných aktérů vývoje vozu Favorit, 10. října ve stejný čas na témže místě připomene tehdejší vedoucí oddělení motorsportu se svými hosty významné úspěchy tohoto modelu na tratích automobilových závodů a soutěží.
Nová výstava ve Škoda Muzeu (třída Václava Klementa 294, Mladá Boleslav) je veřejnosti přístupná od 18. září 2017 do 31. ledna 2018, denně od 9 do 17 hodin. Více informací naleznete na webových stránkách Škoda Muzeum.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.