30 let od premiéry Favoritu: Muzeum Škoda připravilo v rámci oslav zajímavou výstavu

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 22. září 2017, 13:18 Google+

V roce 1987 vstoupila automobilka Škoda do nové éry svého dynamického rozvoje. Nová výstava ´30 let: Fenomén Favorit´ ve Škoda Muzeu od 18. září 2017 přibližuje návštěvníkům složitý proces vývoje nového automobilu Škoda, včetně spolupráce s designovým studiem Bertone a velkorysých investic do výrobní technologie. Připomene také úspěšnou kariéru modelu Favorit i derivátů Favorit a Pick-Up.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda Favorit

Škoda Favorit | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

„Moderně řešená modelová řada Škoda Favorit / Forman / Pick-Up, od jejíž světové premiéry 16. září uplynulo 30 let, dobyla řady úspěchů v motoristickém sportu, ale především u více než milionu spokojených zákazníků v desítkách zemí světa,“ připomíná Andrea Frydlová, vedoucí Škoda Muzea a dodává: „Nová výstava poutavou formou připomíná napínavý příběh tohoto legendárního automobilu, lemovaný méně známými prototypy z depozitáře Škoda Muzea, trofejemi z prestižních závodů i soutěží, emotivní videoprojekcí a atraktivními fotografiemi i čtivě podanými zajímavými informacemi.“

Od brněnského debutu vozu Škoda Favorit urazila mladoboleslavská značka obrovský kus cesty. Odrazovým můstkem se stala právě nová generace automobilů s pohonem předních kol a s atraktivním designem renomovaného italského studia Nuccia Bertoneho. Náročný projekt odstartoval již v prosinci 1982, kdy usnesení předsednictva tehdejší vlády stanovilo termín dokončení vývoje nového automobilu Favorit do 30. června 1985 a zahájení jeho sériové výroby do pěti let od přijetí usnesení. Náročný úkol se mladoboleslavské automobilce podařilo splnit.

Význam modelu Favorit však výrazně přesáhl ´pouhou´ generační obměnu sortimentu. Současně totiž došlo k zásadní modernizaci výrobních technologií výrobních závodů značky Škoda, ale také jejích domácích dodavatelů. Již během vývojových prací byly navázány cenné kontakty s renomovanými zahraničními partnery, rozeběhla se spolupráce například se společnostmi Porsche či Volkswagen. Právě model Škoda Favorit se, jako jeden z mála moderních nelicenčních automobilů takzvaného Východního bloku, stal jedním ze základních kamenů pozdějšího úspěšného začlenění značky Škoda do skupiny Volkswagen.

Z doprovodného programu výstavy připomeňme dvojici tematických přednášek, pořádaných v sále L&K Fórum Škoda Muzea v Mladé Boleslavi. Dne 26. září 2017 od 17:30 hodin budou mít návštěvníci unikátní příležitost vyslechnout osobní vzpomínky významných aktérů vývoje vozu Favorit, 10. října ve stejný čas na témže místě připomene tehdejší vedoucí oddělení motorsportu se svými hosty významné úspěchy tohoto modelu na tratích automobilových závodů a soutěží.

Nová výstava ve Škoda Muzeu (třída Václava Klementa 294, Mladá Boleslav) je veřejnosti přístupná od 18. září 2017 do 31. ledna 2018, denně od 9 do 17 hodin. Více informací naleznete na webových stránkách Škoda Muzeum.

Vytisknout

Diskuze: 30 let od premiéry Favoritu: Muzeum Škoda připravilo v rámci oslav zajímavou výstavu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot Landtrek

Nový pickup Peugeot Landtrek ameriku, my v Evropě máme pravděpodobně smůlu

Pandur II pro Ačr

Armádní zakázka na Pandury rozpumpuje českou ekonomiku, z jedné vynaložené koruny se stanou tři

Volkswagen vybudoval nový větrný tunel v hodnotě 2,5 miliardy korun

Co jsme ve škole nenáviděli, jezdí s námi denně v autech, tvrdí uznávaný profesor

Toyota začíná testovat systémy autonomního řízení v ostrém provozu v Bruselu

Toyota si nechává patentovat převratný systém tankování a dobíjení automobilů

DS3 Crossback E-TENSE

Vyplatí se jet po dálnici za kamionem? Pokus číslo 3

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Škoda začala v Boleslavi montovat svoji novinku, pořídila linku v ceně 700 vrcholných Kodiaqů

Volkswagen Tiguan

Volkswagen výrazně zlevnil. Vyžaduje ale jiný přístup kupujících

Tatra Force 8x8

Tatry nejsou jen T 815 pro stavby a hasiče, ale i armádní speciály do nesjízdného terénu a bojů

Volkswagen slibuje, že ID.4 se snadno řídí ve městě, na okresních silnicích i na dálnici

Těžké a vysoké SUV ID.4 a skvělé jízdní vlastnosti? Volkswagen prozradil, jak to zařídil

Peugeot 2008 GT Line

Test Peugeot 2008 GT-line 1,5 BlueHDi 130 EAT8, naftový lvíček boduje vzhledem jak zvenčí, tak zevnitř

Sbarro Super Eight

Nejšílenější Hot Hatch osmdesátek? Zřejmě Sbarro Super Eight s motorem V8 od Ferrari

Peugeot 4008 a 5008

S čím se Peugeot pochlubí na autosalonu v Číně? My už to vime

Ford u nás nabídne špičkový Mustang Mach 1 s osmiválcem 5,0 l a manuální převodovkou za 1 649 900 Kč

Ford Mustang Mach 1 s V8 a 460 koňmi bude i v Česku. A za atraktivní peníz

Výroba modelu ŠKODA OCTAVIA v Mladé Boleslavi

VIDEO: Montáž Škody Octavia v Mladé Boleslavi. Tohle zůstává kupujícímu skryté

Škoda zahajuje dopravně-bezpečnostní kampaň "Stay On The Safe Side" pro cyklisty i motoristy

Může nám být na silnici mnohem příjemněji?

reklama

Doporučujeme

Desetitisíce automobilů poškozených hurikánem Harvey čekají na sešrotování (Instagram:  texasaerials)

Statisíce automobilů poškozených hurikánem Harvey už čekají na sešrotování, ten…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ford Mustang Mach 1 s V8 a 460 koňmi bude i v Česku. A za atraktivní peníz

  2. Volkswagen výrazně zlevnil. Vyžaduje ale jiný přístup kupujících

  3. Test Peugeot 2008 GT-line 1,5 BlueHDi 130 EAT8, naftový lvíček boduje vzhledem jak zvenčí, tak zevnitř

  4. Nejšílenější Hot Hatch osmdesátek? Zřejmě Sbarro Super Eight s motorem V8 od Ferrari

  5. Škoda začala v Boleslavi montovat svoji novinku, pořídila linku v ceně 700 vrcholných Kodiaqů

  6. Těžké a vysoké SUV ID.4 a skvělé jízdní vlastnosti? Volkswagen prozradil, jak to zařídil

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud