V roce 1987 vstoupila automobilka Škoda do nové éry svého dynamického rozvoje. Nová výstava ´30 let: Fenomén Favorit´ ve Škoda Muzeu od 18. září 2017 přibližuje návštěvníkům složitý proces vývoje nového automobilu Škoda, včetně spolupráce s designovým studiem Bertone a velkorysých investic do výrobní technologie. Připomene také úspěšnou kariéru modelu Favorit i derivátů Favorit a Pick-Up.
„Moderně řešená modelová řada Škoda Favorit / Forman / Pick-Up, od jejíž světové premiéry 16. září uplynulo 30 let, dobyla řady úspěchů v motoristickém sportu, ale především u více než milionu spokojených zákazníků v desítkách zemí světa,“ připomíná Andrea Frydlová, vedoucí Škoda Muzea a dodává: „Nová výstava poutavou formou připomíná napínavý příběh tohoto legendárního automobilu, lemovaný méně známými prototypy z depozitáře Škoda Muzea, trofejemi z prestižních závodů i soutěží, emotivní videoprojekcí a atraktivními fotografiemi i čtivě podanými zajímavými informacemi.“
Od brněnského debutu vozu Škoda Favorit urazila mladoboleslavská značka obrovský kus cesty. Odrazovým můstkem se stala právě nová generace automobilů s pohonem předních kol a s atraktivním designem renomovaného italského studia Nuccia Bertoneho. Náročný projekt odstartoval již v prosinci 1982, kdy usnesení předsednictva tehdejší vlády stanovilo termín dokončení vývoje nového automobilu Favorit do 30. června 1985 a zahájení jeho sériové výroby do pěti let od přijetí usnesení. Náročný úkol se mladoboleslavské automobilce podařilo splnit.
Význam modelu Favorit však výrazně přesáhl ´pouhou´ generační obměnu sortimentu. Současně totiž došlo k zásadní modernizaci výrobních technologií výrobních závodů značky Škoda, ale také jejích domácích dodavatelů. Již během vývojových prací byly navázány cenné kontakty s renomovanými zahraničními partnery, rozeběhla se spolupráce například se společnostmi Porsche či Volkswagen. Právě model Škoda Favorit se, jako jeden z mála moderních nelicenčních automobilů takzvaného Východního bloku, stal jedním ze základních kamenů pozdějšího úspěšného začlenění značky Škoda do skupiny Volkswagen.
Z doprovodného programu výstavy připomeňme dvojici tematických přednášek, pořádaných v sále L&K Fórum Škoda Muzea v Mladé Boleslavi. Dne 26. září 2017 od 17:30 hodin budou mít návštěvníci unikátní příležitost vyslechnout osobní vzpomínky významných aktérů vývoje vozu Favorit, 10. října ve stejný čas na témže místě připomene tehdejší vedoucí oddělení motorsportu se svými hosty významné úspěchy tohoto modelu na tratích automobilových závodů a soutěží.
Nová výstava ve Škoda Muzeu (třída Václava Klementa 294, Mladá Boleslav) je veřejnosti přístupná od 18. září 2017 do 31. ledna 2018, denně od 9 do 17 hodin. Více informací naleznete na webových stránkách Škoda Muzeum.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?