Když se v šedesátých letech začaly vyrábět karoserie z laminátu, znamenalo to obrovský boom pro desítky malých společností, které mohly začít nabízet své jedinečné a nevšední karoserie sportovních vozů. Jednou z takových společností byla i Bangert Enterprises, která v padesátých letech nabízela vozy "Manta Ray", neboli rejnok.
Za vznikem společnosti Bangert Enterprises stojí jistý Noel Bangert, který se vy svých dvaceti letech rozhodl, že chce navrhovat automobily a stavět sportovní vozy. Po prvním modelu, který vznikl v roce 1953 ve spolupráci s dalšími staviteli, se rozhodl právě založit vlastní společnost Bangert.
Model Manta Ray, nabízený od roku 1955 do roku 1957, se stal třetím modelem, který společnost nabízela. Design vozu vycházel z konceptu Buick Wildcatt II z roku 1954 a jeho karoserie byla vyrobena z laminátu, který byl tou dobou "zázračným materiálem" a vozy z něj vyrobený přitahovaly stejnou pozornost, jako dnešní vozy s karoserií z karbonu.
Vůz se však nedodával vcelku, ale jako skládačka. Tento konkrétní kousek z roku vlastnil Elwood Caufmann, který na jeho stavbě pracoval mezi lety 1954 až 1956. Své zážitky ze stavby dokonce sepsal na 4 stránky.. Po dokončení vozidla se však vůz na 50 let ztratil la objevil se až v roce 2015 v pořadu "AmeriCarna" na Velocity Channel.
V televizním pořadu byl vůz prezentován v původním stavu, ovšem po odvysílání se vůz vydal na dlouhou dobu do servisu, kde na něm dlouho probíhaly renovační a restaurátorské práce, které mají za cíl vzdát hold jak designérovi (Noel Bangert), tak staviteli vozu (Elwood Cauffman).
V perfektním stavu se pak Manta Ray prezentovala až v roce 2017 na akci Amelia Island Concours d'Elegance. Jedná se však o velkou vzácnost, neboť v současnosti jsou informace jen o čtyřech pojízdných vozech Bangert Manta Ray. Dva jsou závodní stroje a dva obyčejné sportovní.
Tento konkrétní je v současné době vystaven na aukčním portálu eBay za cenu necelých 60 000 dolarů (cca 1,3 milionu korun). Aukce však potrvá dalších dvanáct dnů a cena zřejmě bude stoupat.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.