Když se v šedesátých letech začaly vyrábět karoserie z laminátu, znamenalo to obrovský boom pro desítky malých společností, které mohly začít nabízet své jedinečné a nevšední karoserie sportovních vozů. Jednou z takových společností byla i Bangert Enterprises, která v padesátých letech nabízela vozy "Manta Ray", neboli rejnok.
Za vznikem společnosti Bangert Enterprises stojí jistý Noel Bangert, který se vy svých dvaceti letech rozhodl, že chce navrhovat automobily a stavět sportovní vozy. Po prvním modelu, který vznikl v roce 1953 ve spolupráci s dalšími staviteli, se rozhodl právě založit vlastní společnost Bangert.
Model Manta Ray, nabízený od roku 1955 do roku 1957, se stal třetím modelem, který společnost nabízela. Design vozu vycházel z konceptu Buick Wildcatt II z roku 1954 a jeho karoserie byla vyrobena z laminátu, který byl tou dobou "zázračným materiálem" a vozy z něj vyrobený přitahovaly stejnou pozornost, jako dnešní vozy s karoserií z karbonu.
Vůz se však nedodával vcelku, ale jako skládačka. Tento konkrétní kousek z roku vlastnil Elwood Caufmann, který na jeho stavbě pracoval mezi lety 1954 až 1956. Své zážitky ze stavby dokonce sepsal na 4 stránky.. Po dokončení vozidla se však vůz na 50 let ztratil la objevil se až v roce 2015 v pořadu "AmeriCarna" na Velocity Channel.
V televizním pořadu byl vůz prezentován v původním stavu, ovšem po odvysílání se vůz vydal na dlouhou dobu do servisu, kde na něm dlouho probíhaly renovační a restaurátorské práce, které mají za cíl vzdát hold jak designérovi (Noel Bangert), tak staviteli vozu (Elwood Cauffman).
V perfektním stavu se pak Manta Ray prezentovala až v roce 2017 na akci Amelia Island Concours d'Elegance. Jedná se však o velkou vzácnost, neboť v současnosti jsou informace jen o čtyřech pojízdných vozech Bangert Manta Ray. Dva jsou závodní stroje a dva obyčejné sportovní.
Tento konkrétní je v současné době vystaven na aukčním portálu eBay za cenu necelých 60 000 dolarů (cca 1,3 milionu korun). Aukce však potrvá dalších dvanáct dnů a cena zřejmě bude stoupat.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.