Bangert Manta Ray: Ne každý laminát je Trabantem. Tenhle z roku 1956 je vzácností

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 2. srpna 2017, 11:30 Aktualizováno 2.8.2017, 12:18 Google+

Když se v šedesátých letech začaly vyrábět karoserie z laminátu, znamenalo to obrovský boom pro desítky malých společností, které mohly začít nabízet své jedinečné a nevšední karoserie sportovních vozů. Jednou z takových společností byla i Bangert Enterprises, která v padesátých letech nabízela vozy "Manta Ray", neboli rejnok.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Bangert Manta Ray

Bangert Manta Ray | foto: eBay

Sdílejte článek

Za vznikem společnosti Bangert Enterprises stojí jistý Noel Bangert, který se vy svých dvaceti letech rozhodl, že chce navrhovat automobily a stavět sportovní vozy. Po prvním modelu, který vznikl v roce 1953 ve spolupráci s dalšími staviteli, se rozhodl právě založit vlastní společnost Bangert.

Model Manta Ray, nabízený od roku 1955 do roku 1957, se stal třetím modelem, který společnost nabízela. Design vozu vycházel z konceptu Buick Wildcatt II z roku 1954 a jeho karoserie byla vyrobena z laminátu, který byl tou dobou "zázračným materiálem" a vozy z něj vyrobený přitahovaly stejnou pozornost, jako dnešní vozy s karoserií z karbonu.

Vůz se však nedodával vcelku, ale jako skládačka. Tento konkrétní kousek z roku vlastnil Elwood Caufmann, který na jeho stavbě pracoval mezi lety 1954 až 1956. Své zážitky ze stavby dokonce sepsal na 4 stránky.. Po dokončení vozidla se však vůz na 50 let ztratil la objevil se až v roce 2015 v pořadu "AmeriCarna" na Velocity Channel.

V televizním pořadu byl vůz prezentován v původním stavu, ovšem po odvysílání se vůz vydal na dlouhou dobu do servisu, kde na něm dlouho probíhaly renovační a restaurátorské práce, které mají za cíl vzdát hold jak designérovi (Noel Bangert), tak staviteli vozu (Elwood Cauffman).

V perfektním stavu se pak Manta Ray prezentovala až v roce 2017 na akci Amelia Island Concours d'Elegance. Jedná se však o velkou vzácnost, neboť v současnosti jsou informace jen o čtyřech pojízdných vozech Bangert Manta Ray. Dva jsou závodní stroje a dva obyčejné sportovní.

Tento konkrétní je v současné době vystaven na aukčním portálu eBay za cenu necelých 60 000 dolarů (cca 1,3 milionu korun). Aukce však potrvá dalších dvanáct dnů a cena zřejmě bude stoupat.

Vytisknout

Diskuze: Bangert Manta Ray: Ne každý laminát je Trabantem. Tenhle z roku 1956 je vzácností

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Toyota RAV4 PHEV

Toyota plánuje plug-in hybrid s dojezdem 200 kilometrů

Ilustrační foto

Osm zemí EU včetně ČR se postavilo Evropské komisi

Volkswagen Golf GTI

TEST Volkswagen Golf GTI – jak si rozumí tento „daily hothatch“ s manuálem?

Honda Civic e:HEV

Test Honda Civic e:HEV Sport Pack Advence, zaslouženě autem roku?

Ilustrační foto

VW prodal továrnu v Rusku, znovu rozjet ji má...

Čínský elektromobil Zeekr 001

Čína předstihla Japonsko, vyváží nejvíc aut

Lexus UX 250h

TEST Lexus UX250h AWD – prémiový crossover se čtyřkolkou, který jezdí za 5 litrů

Ilustrační foto

Italský ministr: Máme sílu skok do tmy zablokovat

Ilustrační foto

Bezklíčové ovládání, vynalézaví cizinci a luxusní auta byla pryč

Honda e:Ny1

Honda představila e:Ny1, plně elektrické kompaktní SUV s dojezdem přes 400 km

Ilustrační foto

Ruská vláda schválila prodej hlavní továrny VW v Rusku

Volkswagen ID.7

Výběr aktuálních informací o elektromobilitě a výstavbě továren na výrobu baterií

Kamera umístěná za čelním sklem automobilu

Jak hodnotí své schopnosti čeští řidiči a jak vnímají ostatní?

Volkswagen ID. BUZZ

TEST Volkswagen ID Buzz - elektrický hipík, který přitahuje víc pohledů, než Porsche

Toyota Auris

Prodej hybridů sice roste, Češi mají na elektromobilitu ale jasný názor

reklama

Doporučujeme

Oliver Stefani přebírá od 1. září 2017 odpovědnost za oblast designu ve společnosti ŠKODA AUTO

Je to koncernový hráč. Škoda prozradila jméno nového šéfdesignéra

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Osm zemí EU včetně ČR se postavilo Evropské komisi

  2. TEST Volkswagen Golf GTI – jak si rozumí tento „daily hothatch“ s manuálem?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud