Padesátá léta nebyla v Sovětském svazu příliš šťastným a klidným obdobím, přesto v té době vzniklo několik technických skvostů, které budí respekt dodnes. Jedním z nich je i GAZ SG-2, pro svou aerodynamickou karoserii často přezdívaný Torpedo.
Závodní vůz GAZ SG-2, veřejnosti lépe známý pod názvem Torpedo-GAZ, vznikl v roce 1951 pod rukami designéra jménem A. Smolin, který pracoval již na předchůdci vozu GAZ SG-1 Poběda.
Během stavby druhé generace závodního vozu navrhl zcela novou karoserii ve tvaru kapky, jejíž design vycházel ze znalostí a technologií využívaných v oboru letectví. Rám vozu byl vyroben z duralu a samotná karoserie z hliníkových plátů.
Pod kapotou tohoto vozu 1 100 kilogramů těžkého vozu byl umístěn čtyřválcový motor M20 z vozu GAZ Poběda o objemu 2 847 cm3, který díky kombinaci karburátoru a přeplňování nabízel výkon 105 koní při 4 000 otáček. Maximální rychlost dosažená s tímto vozem byla 191 km/h.
Během několika následujících let se pak "Torpedo GAZ" stal držitelem dvou nových rychlostních rekordů v tehdejším Sovětském svazu. Jeho nástupce, GAZ SG-3, přišel až v roce 1954. Pod jeho kapotou už však nebyl umístěný klasický spalovací motor, ale motor tryskový.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?