Většina cenných automobilů z první poloviny 20. století má za sebou bohatou závodní historii, nebo alespoň seznam slavných majitelů. Tato Bugatti Typ 44 se však může pochlubit jedinečnou karoserií "Vanvooren", která za války sloužila jako terč pro německé vojáky.
Během tohoto měsíce dojde na dražbu vozu Bugatti Typ 44 roku výroby 1929, který si během své existence prošel mnoha různými úpravami a přestavbami, než ho jeho poslední majitel v roce 1990 vrátil do původního stavu, který má dnes odhadovanou hodnotu 5,8 až 7 milionu korun.
Vraťme se ale na začátek příběhu tohoto vozu. Celkem bylo mezi lety 1927 až 1930 vyrobenou 1095 vozidel s označením Bugatti Typ 44, což z tohoto vozu činilo nejúspěšnější předválečný model, jakým se automobilka mohla pochlubit.
Pod přední kapotou byl umístěn řadový osmiválec o objemu 2 991cc vybavený 24 ventily, který produkoval výkon cca 80 koní a vůz o hmotnosti 1,100 kilogramů dokázal rozpohybovat k rychlosti až 137 km/h.
Do dnešních dnů se však dochovalo zhruba jen 10% těchto vozů, přičemž mnoho z nich bylo různě upraveno či vybrakováno na díly. Řadou úprav si prošel i tento vůz, který od jednoho ze svých majitelů dostal slabší čtyřválcový motor o objemu 3 litrů, lehčí karoserii a zkráceno bylo i celé šasi vozu.
Když se však vůz dostal v roce 1990 do rukou svého současného majitele, došlo ke kompletní renovaci. Byl navrácen původní motor a šasi bylo opět prodlouženo. Karoserie se však musela úplně vyměnit. Místo stavby nové měl však majitel vozu jiné plány.
Povedlo se mu totiž sehnat karoserii Vanvooren, která byla dříve součástí vozu Peugeot Typ 44, který vlastnil Jean-Jacques Peugeot. Tento vůz byl po vypuknutí války zaparkován na zámku Monterbeliard, který však jistou dobu okupovali němečtí vojáci. A ty nenapadlo nic lepšího, než si z vozu udělat střelnici.
Karoserie však přežila, byla opravena a umístěna na Bugatti. Vůz pak v renovovaném stavu najel pouhých 13,600 kilometrů a nyní jde do aukce, kterou bude 26.7. pořádat společnost H&H Classics v Imperiálním válečném muzeu Duxford.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.