Většina cenných automobilů z první poloviny 20. století má za sebou bohatou závodní historii, nebo alespoň seznam slavných majitelů. Tato Bugatti Typ 44 se však může pochlubit jedinečnou karoserií "Vanvooren", která za války sloužila jako terč pro německé vojáky.
Během tohoto měsíce dojde na dražbu vozu Bugatti Typ 44 roku výroby 1929, který si během své existence prošel mnoha různými úpravami a přestavbami, než ho jeho poslední majitel v roce 1990 vrátil do původního stavu, který má dnes odhadovanou hodnotu 5,8 až 7 milionu korun.
Vraťme se ale na začátek příběhu tohoto vozu. Celkem bylo mezi lety 1927 až 1930 vyrobenou 1095 vozidel s označením Bugatti Typ 44, což z tohoto vozu činilo nejúspěšnější předválečný model, jakým se automobilka mohla pochlubit.
Pod přední kapotou byl umístěn řadový osmiválec o objemu 2 991cc vybavený 24 ventily, který produkoval výkon cca 80 koní a vůz o hmotnosti 1,100 kilogramů dokázal rozpohybovat k rychlosti až 137 km/h.
Do dnešních dnů se však dochovalo zhruba jen 10% těchto vozů, přičemž mnoho z nich bylo různě upraveno či vybrakováno na díly. Řadou úprav si prošel i tento vůz, který od jednoho ze svých majitelů dostal slabší čtyřválcový motor o objemu 3 litrů, lehčí karoserii a zkráceno bylo i celé šasi vozu.
Když se však vůz dostal v roce 1990 do rukou svého současného majitele, došlo ke kompletní renovaci. Byl navrácen původní motor a šasi bylo opět prodlouženo. Karoserie se však musela úplně vyměnit. Místo stavby nové měl však majitel vozu jiné plány.
Povedlo se mu totiž sehnat karoserii Vanvooren, která byla dříve součástí vozu Peugeot Typ 44, který vlastnil Jean-Jacques Peugeot. Tento vůz byl po vypuknutí války zaparkován na zámku Monterbeliard, který však jistou dobu okupovali němečtí vojáci. A ty nenapadlo nic lepšího, než si z vozu udělat střelnici.
Karoserie však přežila, byla opravena a umístěna na Bugatti. Vůz pak v renovovaném stavu najel pouhých 13,600 kilometrů a nyní jde do aukce, kterou bude 26.7. pořádat společnost H&H Classics v Imperiálním válečném muzeu Duxford.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.