Ferrari Daytona Spider, celým jménem Ferrari 365 GT/4, bude nyní k dispozici po dlouhých třiatřiceti letech. Ptáte se, jak je to možné? Odpověď je jednoduchá, vyrobeno bylo totiž pouhých 120 kusů. A díky tomu je vůz známý také pod přezdívkou „skrytý pavouk“ opravdovou sběratelskou lahůdkou.
Model, o kterém dnes mluvíme, nese na svém výrobním štítku číslo 40, a nyní směřuje do Californského Monterey, kde bude v polovině srpna prodán formou aukce. Vůz byl dodnes v rodinném vlastnictví a od roku 1983 odpočíval zastrčený v garáži. Ferrari Daytona se poprvé objevila v roce 1968 na autosalonu v Paříži, přičemž verze Spider byla k dostání o rok později. Model nese jméno podle slavného Floridského okruhu v Daytoně, na kterém získávaly vozy Ferrari četná vítězství. Za designem vozidla nestojí nikdo jiný než slavný Pininfarina.
Zpočátku nebyl vůz příliš úspěšný, protože měl motor uložený vpředu, ale konkurovat měl vozu Lamborghini Miura s lepším rozložením váhy díky motoru umístěném uprostřed. Pohon obstarával vidlicový dvanáctiválec o objemu 4,4 litru, osazený šesticí karburátorů Weber poskytujících výkon 352 koní, zrychlení z 0-100 km/h za 5,4 sekundy a maximální rychlost 280 km/h.
Číslo 356 v názvu znamenal objem jednoho válce v krychlových centimetrech a číslo čtyři za lomítkem počet vačkových hřídelí. Vůz mohl při couvání dosáhnout rychlosti až 110 km/h! Není divu, že mu po řadu let patřil titul nejrychlejšího silničního vozu světa.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.