Populární Fabia dospěla, Škoda ji vyrábí již 18 let

-jka / AutoRoad.cz, 16. června 2017, 08:27 Google+

Včera v Mladé Boleslavi oslavili dvojité jubileum. Automobilka Škoda vyrobila 500 000 kus Fabie třetí generace, který zároveň zakulatil počet vyrobených Fabií na čtyři miliony. Fabie se stejně jako Octavie stala českou legendou, pojďme se tedy podívat, jak to všechno vlastně začalo?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda Fabia

Škoda Fabia | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

První ŠKODA FABIA – 1999 až 2007

Krátce před přelomem tisíciletí měla na autosalonu ve Frankfurtu 1999 světovou premiéru první Škoda Fabia. Vycházela z koncernové platformy A0, svého času byla měřítkem výborné ovladatelnosti, bezpečnosti a moderní techniky. Na autosalonu v Paříži na podzim roku 2000 představila značka i verzi Combi. Škoda Fabia RS debutovala v březnu 2003. Celkem z linek sjelo zhruba 1 790 000 vozů první generace modelu Škoda Fabia.

Druhá generace modelu ŠKODA FABIA – 2007 až 2014

Na ženevském autosalonu se v roce 2007 poprvé ukázala Škoda Fabia II. Druhá generace nabídla ještě více prostoru při kompaktních vnějších rozměrech. Škoda rozšířila paletu motorů o úsporné agregáty a vybavila vůz novými komfortními a bezpečnostními prvky. Verzi Combi představila Škoda poprvé v září 2007 na autosalonu ve Frankfurtu. Vůz patřil ke špičce v segmentu v oblasti prostoru pro posádku i funkčnosti. Objem zavazadlového prostoru v porovnání s předchůdcem vzrostl o 235 litrů.

Robustní vzhled s výraznými designovými prvky dostala Fabia Scout, představená v roce 2009, dodávaná ve verzi hatchback i kombi. První Fabia Monte Carlo doplnila modelovou paletu v roce 2011. Charakterizovala jí černá střecha, černá kola z lehkých slitin, SunSet a další výrazné designové prvky. Produkce druhé generace modelu Fabia skončila po zhruba 1 710 000 vyrobených vozech v červnu 2014.

ŠKODA FABIA III – od roku 2014 dodnes

V roce 2014 zahájila česká automobilka s třetí generací modelu Škoda Fabia další úspěšnou kapitolu v historii této modelové řady. Dosud sjelo z linky 500 000 těchto vozů. Na autosalonu v Ženevě v březnu 2017 představila Škoda další novinky. Fabia III se představila s tříválcem 1,0 TSI, který poskytuje vyšší výkon při současně snížené spotřebě. Tento agregát, dodávaný ve výkonových verzích 70 kW (95 k) a 81 kW (110 k), nahradil dosud používaný čtyřválec o objemu 1,2 l. Fabia nově disponuje mobilními online-službami Škoda Connect, které zahrnují služby Care Connect s asistenčními službami a službou nouzového volání. Nabídku doplňují služby Infotainment Online, které nabízí mimo jiné i dopravní informace, informace o čerpacích stanicích, cenách pohonných hmot a parkovištích. Škoda Fabia je k dispozici s nejmodernějšími bezpečnostními systémy, které běžně objevují spíše ve vyšších segmentech. V nabídce je radarový asistent Front Assist s integrovanou funkcí nouzové brzdy City, adaptivní tempomat (Adaptive Cruise Control, ACC), multikolizní brzda a Driver Alert – asistent rozpoznání únavy řidiče. Kromě toho jsou všechny modely řady FABIA sériově vybaveny elektronickým sledováním tlaku vzduchu v pneumatikách.

Vytisknout

Diskuze: Populární Fabia dospěla, Škoda ji vyrábí již 18 let

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Mercedes-Benz AMG 280 GE 5.6 Sport je prvním géčkem od AMG.

Vypadá divně? Ale budete ho chtít! První géčko od AMG je něco jako GLS minulosti

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud