Včera v Mladé Boleslavi oslavili dvojité jubileum. Automobilka Škoda vyrobila 500 000 kus Fabie třetí generace, který zároveň zakulatil počet vyrobených Fabií na čtyři miliony. Fabie se stejně jako Octavie stala českou legendou, pojďme se tedy podívat, jak to všechno vlastně začalo?
První ŠKODA FABIA – 1999 až 2007
Krátce před přelomem tisíciletí měla na autosalonu ve Frankfurtu 1999 světovou premiéru první Škoda Fabia. Vycházela z koncernové platformy A0, svého času byla měřítkem výborné ovladatelnosti, bezpečnosti a moderní techniky. Na autosalonu v Paříži na podzim roku 2000 představila značka i verzi Combi. Škoda Fabia RS debutovala v březnu 2003. Celkem z linek sjelo zhruba 1 790 000 vozů první generace modelu Škoda Fabia.
Druhá generace modelu ŠKODA FABIA – 2007 až 2014
Na ženevském autosalonu se v roce 2007 poprvé ukázala Škoda Fabia II. Druhá generace nabídla ještě více prostoru při kompaktních vnějších rozměrech. Škoda rozšířila paletu motorů o úsporné agregáty a vybavila vůz novými komfortními a bezpečnostními prvky. Verzi Combi představila Škoda poprvé v září 2007 na autosalonu ve Frankfurtu. Vůz patřil ke špičce v segmentu v oblasti prostoru pro posádku i funkčnosti. Objem zavazadlového prostoru v porovnání s předchůdcem vzrostl o 235 litrů.
Robustní vzhled s výraznými designovými prvky dostala Fabia Scout, představená v roce 2009, dodávaná ve verzi hatchback i kombi. První Fabia Monte Carlo doplnila modelovou paletu v roce 2011. Charakterizovala jí černá střecha, černá kola z lehkých slitin, SunSet a další výrazné designové prvky. Produkce druhé generace modelu Fabia skončila po zhruba 1 710 000 vyrobených vozech v červnu 2014.
ŠKODA FABIA III – od roku 2014 dodnes
V roce 2014 zahájila česká automobilka s třetí generací modelu Škoda Fabia další úspěšnou kapitolu v historii této modelové řady. Dosud sjelo z linky 500 000 těchto vozů. Na autosalonu v Ženevě v březnu 2017 představila Škoda další novinky. Fabia III se představila s tříválcem 1,0 TSI, který poskytuje vyšší výkon při současně snížené spotřebě. Tento agregát, dodávaný ve výkonových verzích 70 kW (95 k) a 81 kW (110 k), nahradil dosud používaný čtyřválec o objemu 1,2 l. Fabia nově disponuje mobilními online-službami Škoda Connect, které zahrnují služby Care Connect s asistenčními službami a službou nouzového volání. Nabídku doplňují služby Infotainment Online, které nabízí mimo jiné i dopravní informace, informace o čerpacích stanicích, cenách pohonných hmot a parkovištích. Škoda Fabia je k dispozici s nejmodernějšími bezpečnostními systémy, které běžně objevují spíše ve vyšších segmentech. V nabídce je radarový asistent Front Assist s integrovanou funkcí nouzové brzdy City, adaptivní tempomat (Adaptive Cruise Control, ACC), multikolizní brzda a Driver Alert – asistent rozpoznání únavy řidiče. Kromě toho jsou všechny modely řady FABIA sériově vybaveny elektronickým sledováním tlaku vzduchu v pneumatikách.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?