Minulý rok se stal malý zázrak, když se po 30 letech povedlo objevit ztracenou Tatru 815, která v roce 1986 poprvé reprezentovala Kopřivnickou automobilku na slavné Rally Paříž Dakar. V září se vůz dostal zpět do Kopřivnice a byla zahájena rozsáhlá renovace, která skončila v minulých dnech.
Nová, svěží a dokonale repasovaná Tatra 815 VE 6x6 "Ostrý-II" se po desítkách let namáhavé služby napříč Francií a mnoha státy Afriky dočkala zasloužené renovace a nyní na ní čeká odpočinek v nově budovaném tatrováckém muzeu.
Plně funkční vozidlo představil 8.6.2017 přítomným novinářům a hostům místopředseda představenstva a technický ředitel společnosti TATRA TRUCKS Radomír Smolka. Představení se účastnil například konstruktér celé řady nákladních vozidel TATRA, včetně tohoto speciálu, Jaroslav Krpec, původní posádka vozu ve složení "Zdeněk Kahánek, Josef Kalina a Miroslav Gumulec" nebo několik desítek spolupracovníků, techniků a dělníků, kteří se na rekonstrukci vozu se startovním číslem 635 přímo podíleli.
"Devět měsíců rozdělených na třetiny přineslo a znamenalo celou řadu rutinních prací, ale také hledání původních pracovních a technologických postupů. Díky nadšení a zodpovědné práci zaměstnanců jak externích odborných dodavatelů, tak především našeho technického úseku, zkušebny a prototypové dílny jsme dokázali dostat chloubu tatrováckého soutěžení do originální, původní technické kondice,“ říká místopředseda představenstva společnosti TATRA TRUCKS Radomír Smolka.
Při renovaci vozidla se dodržovali původní výrobní a pracovní postupy. Jednotlivé součásti vozu byly repasovány dle dobových zvyklostí a finalizovány v originálním provedení včetně konečného nátěru. Některé části vozidla, především kabina a karosářské drobnosti, bylo třeba doslova zrekonstruovat. Nástavba byla vyrobena zcela znovu včetně konstrukční dokumentace, stejně tak unikátní „šlapadla“, z nichž se dochovaly originální páky.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.