Napadá vás lepší způsob, jak oslavit 70 let od vzniku prvního vozu značky Ferrari, než výstavou těch nejstarších, nejkrásnějších a nejrychlejších modelů? Přesně to si totiž přichystali pro své návštěvníky v jednom americkém motoristickém muzeu
Na výstavě "Seeing red", kterou pořádá Petersen Automotive Museum, si návštěvníci mohou prohlédnout unikátní sbírku rudých vozidel značky Ferrari, které představují průřez sedmdesátiletou historií a více než 5,000 vyhranými závody po celém světě.
Jedním z nejvýznamnějších vozidel, které se povedlo na tuto výstavu sehnat, je Ferrari 125 S z roku 1947. Ačkoliv je značně obtížné vypátrat celou jeho historii, mnoho odborníků předpokládá, že tento vůz s číslem šasi 010l je tím úplně prvním vozem, který nesl znak Ferrari. Díky svým závodním úspěchům (vyhrál 6 ze 13 závodů) se právě tomuto vozu povedlo nastartovat veleúspěšnou kariéru celé automobilky.
Z dalších historických kousků musíme věnovat pozornost i Ferrari 250 GTO z roku 1963. Jde totiž o jeden z pouhých 39 vyrobených vozů. Tento model je sběrateli považován za jedno z celosvětově nejcennějších aut. Během poslední aukce tohoto typu vozu se totiž částka vyhoupla na rekordních 38 milionů dolarů, což je asi 912 milionů korun.
Na své si přijdou i příznivci soutěže F1. Na výstavě se totiž objeví vůz Michaela Schumachera z roku 2006 - Ferrari 248 F1 a vůz, se kterým Niki Lauda vyhrál Velkou cenu Monaka - Ferrari 312 T2 z roku 1976. Chybět nebude ani nejnovější supersport, Ferrari LaFerrari z roku 2014.
Pokud byste také chtěli vidět sbírku nádherných vozů z Maranella, můžete vyrazit 3. a 4. května na Concours d'Elegance v zámku Loučeň, nebo na letošní Goodwood Festival of Speed, jehož hlavním tématem bude také 70. let od vzniku prvního vozu Ferrari.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.