Napadá vás lepší způsob, jak oslavit 70 let od vzniku prvního vozu značky Ferrari, než výstavou těch nejstarších, nejkrásnějších a nejrychlejších modelů? Přesně to si totiž přichystali pro své návštěvníky v jednom americkém motoristickém muzeu
Na výstavě "Seeing red", kterou pořádá Petersen Automotive Museum, si návštěvníci mohou prohlédnout unikátní sbírku rudých vozidel značky Ferrari, které představují průřez sedmdesátiletou historií a více než 5,000 vyhranými závody po celém světě.
Jedním z nejvýznamnějších vozidel, které se povedlo na tuto výstavu sehnat, je Ferrari 125 S z roku 1947. Ačkoliv je značně obtížné vypátrat celou jeho historii, mnoho odborníků předpokládá, že tento vůz s číslem šasi 010l je tím úplně prvním vozem, který nesl znak Ferrari. Díky svým závodním úspěchům (vyhrál 6 ze 13 závodů) se právě tomuto vozu povedlo nastartovat veleúspěšnou kariéru celé automobilky.
Z dalších historických kousků musíme věnovat pozornost i Ferrari 250 GTO z roku 1963. Jde totiž o jeden z pouhých 39 vyrobených vozů. Tento model je sběrateli považován za jedno z celosvětově nejcennějších aut. Během poslední aukce tohoto typu vozu se totiž částka vyhoupla na rekordních 38 milionů dolarů, což je asi 912 milionů korun.
Na své si přijdou i příznivci soutěže F1. Na výstavě se totiž objeví vůz Michaela Schumachera z roku 2006 - Ferrari 248 F1 a vůz, se kterým Niki Lauda vyhrál Velkou cenu Monaka - Ferrari 312 T2 z roku 1976. Chybět nebude ani nejnovější supersport, Ferrari LaFerrari z roku 2014.
Pokud byste také chtěli vidět sbírku nádherných vozů z Maranella, můžete vyrazit 3. a 4. května na Concours d'Elegance v zámku Loučeň, nebo na letošní Goodwood Festival of Speed, jehož hlavním tématem bude také 70. let od vzniku prvního vozu Ferrari.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?