Jaguar E-Type patří mezi svým vzhledem, výkonem i jízdními vlastnostmi mezi jeden z neobdivovanějších a nejvyhledávanějších veteránů dnešních dní. Nyní je ale na prodej jeden ze 12 vyrobených závodních speciálů.
Jaguar E-Type Lightweight byl závodní speciál, který ve své době představoval to nejlepší na závodních tratích. Nyní je na prodej jeden z 12 vyrobených kusů, který se v barvách závodního týmu Cunningham zúčastnil prestižních závodů jako 24 hodin Le Mans nebo Bridgehampton 500. Když se na něj podíváte, je těžko uvěřitelné, že byl vyroben již v roce 1963.
Tento vůz, který v dobách své největší slávy nesl číslo 14 a mnohdy se mi přezdívalo zabiják Ferrari GTO ("Ferrari 250 GTO killer”) bude 18. srpna jedním z hlavních bodů akce "Bonhams Quail Lodge Auction", která proběhne v Kalifronii.
Ačkoliv aukční síň neprozradila žádné odhady, za kolik by se mohl vůz vydražit, pravděpodobně půjde o částku v desítkách milionů korun. Když se totiž začátkem tohoto roku dražil jiný Jaguar E-Type Lightweight, také z roku 1963, jeho cena se vyšplhala na závratných 7,370,000 dolarů - necelých 176 milionů korun, čímž se stal nejdražším modelem E-Type, jaký se kdy dražil.
Automobilka Jaguar plánovala v 60 letech výrobu celkem 18 modelů Lightweight, skončila ale u čísla 12. Před několika lety se ale rozhodla sérii dokončit a nechala vyrobit zbylých 6 modelů - každý s cenou 1,5 milionu dolarů (35,7 milionu kč). Celkem se ve světě našlo 30 zájemců o tuto znovuzrozenou klasiku, štěstí se ale usmálo jen na šest z nich.
Ti zbylí ale nyní dostávají druhou šanci. Cena je sice mnohem vyšší, jedná se ale o vůz, který byl vyroben v 60. letech a jeho minulost je opravdu působivá.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.