Jaguar E-Type patří mezi svým vzhledem, výkonem i jízdními vlastnostmi mezi jeden z neobdivovanějších a nejvyhledávanějších veteránů dnešních dní. Nyní je ale na prodej jeden ze 12 vyrobených závodních speciálů.
Jaguar E-Type Lightweight byl závodní speciál, který ve své době představoval to nejlepší na závodních tratích. Nyní je na prodej jeden z 12 vyrobených kusů, který se v barvách závodního týmu Cunningham zúčastnil prestižních závodů jako 24 hodin Le Mans nebo Bridgehampton 500. Když se na něj podíváte, je těžko uvěřitelné, že byl vyroben již v roce 1963.
Tento vůz, který v dobách své největší slávy nesl číslo 14 a mnohdy se mi přezdívalo zabiják Ferrari GTO ("Ferrari 250 GTO killer”) bude 18. srpna jedním z hlavních bodů akce "Bonhams Quail Lodge Auction", která proběhne v Kalifronii.
Ačkoliv aukční síň neprozradila žádné odhady, za kolik by se mohl vůz vydražit, pravděpodobně půjde o částku v desítkách milionů korun. Když se totiž začátkem tohoto roku dražil jiný Jaguar E-Type Lightweight, také z roku 1963, jeho cena se vyšplhala na závratných 7,370,000 dolarů - necelých 176 milionů korun, čímž se stal nejdražším modelem E-Type, jaký se kdy dražil.
Automobilka Jaguar plánovala v 60 letech výrobu celkem 18 modelů Lightweight, skončila ale u čísla 12. Před několika lety se ale rozhodla sérii dokončit a nechala vyrobit zbylých 6 modelů - každý s cenou 1,5 milionu dolarů (35,7 milionu kč). Celkem se ve světě našlo 30 zájemců o tuto znovuzrozenou klasiku, štěstí se ale usmálo jen na šest z nich.
Ti zbylí ale nyní dostávají druhou šanci. Cena je sice mnohem vyšší, jedná se ale o vůz, který byl vyroben v 60. letech a jeho minulost je opravdu působivá.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.