Jaguar E-Type patří mezi svým vzhledem, výkonem i jízdními vlastnostmi mezi jeden z neobdivovanějších a nejvyhledávanějších veteránů dnešních dní. Nyní je ale na prodej jeden ze 12 vyrobených závodních speciálů.
Jaguar E-Type Lightweight byl závodní speciál, který ve své době představoval to nejlepší na závodních tratích. Nyní je na prodej jeden z 12 vyrobených kusů, který se v barvách závodního týmu Cunningham zúčastnil prestižních závodů jako 24 hodin Le Mans nebo Bridgehampton 500. Když se na něj podíváte, je těžko uvěřitelné, že byl vyroben již v roce 1963.
Tento vůz, který v dobách své největší slávy nesl číslo 14 a mnohdy se mi přezdívalo zabiják Ferrari GTO ("Ferrari 250 GTO killer”) bude 18. srpna jedním z hlavních bodů akce "Bonhams Quail Lodge Auction", která proběhne v Kalifronii.
Ačkoliv aukční síň neprozradila žádné odhady, za kolik by se mohl vůz vydražit, pravděpodobně půjde o částku v desítkách milionů korun. Když se totiž začátkem tohoto roku dražil jiný Jaguar E-Type Lightweight, také z roku 1963, jeho cena se vyšplhala na závratných 7,370,000 dolarů - necelých 176 milionů korun, čímž se stal nejdražším modelem E-Type, jaký se kdy dražil.
Automobilka Jaguar plánovala v 60 letech výrobu celkem 18 modelů Lightweight, skončila ale u čísla 12. Před několika lety se ale rozhodla sérii dokončit a nechala vyrobit zbylých 6 modelů - každý s cenou 1,5 milionu dolarů (35,7 milionu kč). Celkem se ve světě našlo 30 zájemců o tuto znovuzrozenou klasiku, štěstí se ale usmálo jen na šest z nich.
Ti zbylí ale nyní dostávají druhou šanci. Cena je sice mnohem vyšší, jedná se ale o vůz, který byl vyroben v 60. letech a jeho minulost je opravdu působivá.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.