Jaguar E-Type patří mezi svým vzhledem, výkonem i jízdními vlastnostmi mezi jeden z neobdivovanějších a nejvyhledávanějších veteránů dnešních dní. Nyní je ale na prodej jeden ze 12 vyrobených závodních speciálů.
Jaguar E-Type Lightweight byl závodní speciál, který ve své době představoval to nejlepší na závodních tratích. Nyní je na prodej jeden z 12 vyrobených kusů, který se v barvách závodního týmu Cunningham zúčastnil prestižních závodů jako 24 hodin Le Mans nebo Bridgehampton 500. Když se na něj podíváte, je těžko uvěřitelné, že byl vyroben již v roce 1963.
Tento vůz, který v dobách své největší slávy nesl číslo 14 a mnohdy se mi přezdívalo zabiják Ferrari GTO ("Ferrari 250 GTO killer”) bude 18. srpna jedním z hlavních bodů akce "Bonhams Quail Lodge Auction", která proběhne v Kalifronii.
Ačkoliv aukční síň neprozradila žádné odhady, za kolik by se mohl vůz vydražit, pravděpodobně půjde o částku v desítkách milionů korun. Když se totiž začátkem tohoto roku dražil jiný Jaguar E-Type Lightweight, také z roku 1963, jeho cena se vyšplhala na závratných 7,370,000 dolarů - necelých 176 milionů korun, čímž se stal nejdražším modelem E-Type, jaký se kdy dražil.
Automobilka Jaguar plánovala v 60 letech výrobu celkem 18 modelů Lightweight, skončila ale u čísla 12. Před několika lety se ale rozhodla sérii dokončit a nechala vyrobit zbylých 6 modelů - každý s cenou 1,5 milionu dolarů (35,7 milionu kč). Celkem se ve světě našlo 30 zájemců o tuto znovuzrozenou klasiku, štěstí se ale usmálo jen na šest z nich.
Ti zbylí ale nyní dostávají druhou šanci. Cena je sice mnohem vyšší, jedná se ale o vůz, který byl vyroben v 60. letech a jeho minulost je opravdu působivá.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.