Jaguar E-Type patří mezi svým vzhledem, výkonem i jízdními vlastnostmi mezi jeden z neobdivovanějších a nejvyhledávanějších veteránů dnešních dní. Nyní je ale na prodej jeden ze 12 vyrobených závodních speciálů.
Jaguar E-Type Lightweight byl závodní speciál, který ve své době představoval to nejlepší na závodních tratích. Nyní je na prodej jeden z 12 vyrobených kusů, který se v barvách závodního týmu Cunningham zúčastnil prestižních závodů jako 24 hodin Le Mans nebo Bridgehampton 500. Když se na něj podíváte, je těžko uvěřitelné, že byl vyroben již v roce 1963.
Tento vůz, který v dobách své největší slávy nesl číslo 14 a mnohdy se mi přezdívalo zabiják Ferrari GTO ("Ferrari 250 GTO killer”) bude 18. srpna jedním z hlavních bodů akce "Bonhams Quail Lodge Auction", která proběhne v Kalifronii.
Ačkoliv aukční síň neprozradila žádné odhady, za kolik by se mohl vůz vydražit, pravděpodobně půjde o částku v desítkách milionů korun. Když se totiž začátkem tohoto roku dražil jiný Jaguar E-Type Lightweight, také z roku 1963, jeho cena se vyšplhala na závratných 7,370,000 dolarů - necelých 176 milionů korun, čímž se stal nejdražším modelem E-Type, jaký se kdy dražil.
Automobilka Jaguar plánovala v 60 letech výrobu celkem 18 modelů Lightweight, skončila ale u čísla 12. Před několika lety se ale rozhodla sérii dokončit a nechala vyrobit zbylých 6 modelů - každý s cenou 1,5 milionu dolarů (35,7 milionu kč). Celkem se ve světě našlo 30 zájemců o tuto znovuzrozenou klasiku, štěstí se ale usmálo jen na šest z nich.
Ti zbylí ale nyní dostávají druhou šanci. Cena je sice mnohem vyšší, jedná se ale o vůz, který byl vyroben v 60. letech a jeho minulost je opravdu působivá.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?