Při pohledu na Isettu vás může napadnout spousty otázek. Je to motorka nebo auto? Kde to má dveře? Jak se to řídí?
Ať ten stroj na fotografii vypadá jakkoliv, rozhodně nepřipomíná žádné BMW, které jsme doposud viděli. Před Vámi ale stojí BMW Isetta, některými lidmi označovaná jako „auto pro moderního hipstera“. Konkrétně tenhle model se objeví na aukci konající se na Warwickshireském výstavišti v Anglii 10. června.
Krásně červená BMW Isetta je z roku 1961 a podle dostupných informací je ve výborné kondici s rozsáhle zdokumentovanou servisní historií. Odhadovaná prodejní cena činní 450 až 500 tisíc korun.Automobil pochází ze soukromé sbírky a jeho pravostranné řízení bylo kompletně zrenovováno před pěti lety a je tedy plně funkční. Tachometr ukazuje krásných 54 tisíc kilometrů.
Nejzajímavější je ale spotřeba, která činní přibližně 3 litry benzinu na 100 kilometrů. Vůz pohání motocyklový jednoválec o objemu 0,25 litru poskytující výkon 12 koní. A ano, vlastně to není ani automobil. Technicky správně se jedná o kapotovaný skůtr.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?