Ačkoliv si obrněné vozy Austin pořídila ještě carská armáda na začátku první světové války, jejich největší nasazení probíhalo během Ruské občanské války. Zde se s nimi ve velké míře utkali i naši legionáři. Některé z nich ale ukořistili a zařadili do svého vozového parku.
V době vypuknutí první světové války si carská armáda uvědomovala své nedostatky v mechanizaci. Rozhodla se proto začít s vytvářením jednotek složených z obrněných automobilů s kulomety. Ruský průmysl na tom ale nebyl dobře, což vedlo k hledání vhodných vozidel v zahraničí. Volba nakonec padla na společnost Austin Motor Company, která pro požadavky Ruska navrhla nový model.
První série obrněných vozidel Austin byla postavena na šasi osobního vozu s pohonem zadní nápravy. Kola byla původně dřevěná s pneumatikami. Pro bojové účely bylo možné je nahradit klasickými koly s plnohodnotnými pneumatikami. Dva kulomety typu Maxim byly namontovány po stranách ve dvou oddělených věžích za kabinou řidiče. Hlavní ochranu vozidla tvořily 3-4 milimetry silné pancéřové pláty. Posádku tvořily čtyři osoby - řidič, velitel a dva střelci.
Prvních 48 vozů bylo objednáno v září 1914. Po jejich dodání ale bylo zjištěno, že pancéřování je příliš slabé a neposkytuje posádce dostatečnou ochranu. Většina vozidel tak dostala silnější pancéřové plechy, jejichž hmotnost se negativně projevila na jízdních vozidlech vozidla a občas dokonce deformovala i rám. I přes počáteční neduhy si ale pancéřované Austiny získaly oblibu, což vedlo k dalším třem objednávkám.
Během objednávky v roce 1915 dostali rusové 60 vozidel 2. série. Tato série už byla postavena na podvozku náklaďáku se silnějším šasi a výkonnějším motorem. K dalším změnám patřilo zesílení pancíře, úprava kabiny řidiče pro lepší střelbu z věží, přídavné pancéřování na kulometech a úpravu karoserie.
V roce 1916 přišla další dodávka šedesáti vozidel, tentokrát v třetí sérií. Ta se od druhé odlišovala upravenou karoserií, neprůstřelným sklem u řidiče a odstraněním bočních okének. Poslední, čtvrtá série, která byla vybavena posíleným šasi a dvojitou montáží kol na zadní nápravě, nebyla kvůli událostem v roce 1917 nikdy dodána.
Samostatnou výrobu těchto vozidel zkoušeli spustit i přímo v Rusku. V roce 1916 došlo k objednání 60 podvozků společnosti Austin, které byly použity u třetí série. Práce na ruských obrněncích však byly kvůli únorové revoluci zastaveny. Výroba se rozjela až v roce 1918. Celkem bylo vyrobeno 33 vozidel označovaných jako "Ruský Austin", později se vžilo označení "Austin-Putilov"
Dvanáct kabin určených pro stavbu Austinů se dočkalo umístění na polopásový podvozek Kégresse. Tyto vozy pak nesly označení Austin-Kégresse. Jejich výroba byla zastavena již v roce 1920 pro nedostatek materiálů.
S obrněnými vozidly Austin měli bohaté zkušenosti i Českoslovenští legionáři. Mnoho jich museli zničit, některé se jim však podařilo ukořistit a použít v bojích. Tato vozidla byla také často přesouvána pomocí známých obrněných vlaků. Na jednu stranu tak mohli legionáři vozidla rychle a efektivně přepravovat, na druhé straně sloužila vozidla na vlaku jako účinný bojový a obranný prostředek.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?