Trabant nebyl jen model 601. Znáte tyhle varianty?

AutoRoad.cz, 27. dubna 2017, 16:34 Aktualizováno 27.4.2017, 17:02 Google+

Trabant s dvoutaktním motorem a karoserií z duroplastu představoval jeden ze symbolů NDR. Když se řekne Trabant, většině se nejspíš vybaví model 601, který byl nejrozšířenější. Automobilka však měla v repertoáru více modelů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Srazy majitelů Trabantů jsou poslední dobou velice populární

Srazy majitelů Trabantů jsou poslední dobou velice populární | foto: pixabay.com

Sdílejte článek

Automobily značky Trabant se vyráběly v továrně bývalé automobilky Horch na území Německé demokratické republiky. První automobily Trabant začaly sjíždět z výrobní linky 7. listopadu 1957, tedy v den 40. výročí velké říjnové socialistické revoluce. Jednalo se o prototyp Trabant 500 (P50) vyráběný až do roku 1962.

Přijmeme nové redaktory. Pošlete nám své CV na redakce@autoroad.cz 

img-responsive

Trabant P50 byl předchůdcem modelu 601 | foto: wikimedia.org

Trabant P50 byl na svou dobu poměrně pokročilým automobilem. Nabízel přední pohon, lehkou samonosnou karoserii z duroplastu a nezávislé zavěšení. Už tehdy byl však slabou stránkou jeho dvoudobý spalovací motor. Na západě už se tou dobou celkem běžně vyskytovaly motory čtyřdobé, které byly ekologičtější a hlavně efektivnější. Vzduchem chlazený motor v P50 měl objem 500cma nabízel výkon pouhých 13 kW (18 koní). V pozdějších letech byl motor zvětšen na objem 600 cm3 a výkon dosahoval hodnoty 23 koní.

img-responsive

Klasické provedení Trabantu 601 | foto: pixabay.com

V roce 1962 nastoupil na trh novější model 601. Ten byl v podstatě pouhým faceliftem modelu P50. Designéři ze společnosti Trabant předpokládali, že výroba modelu 601 bude trvat nanejvýš do roku 1967. Trabant se však v nezměněné podobě vyráběn až do roku 1990. Návrháři však stále pracovali na prototypech, které by pro Trabant konečně znamenaly výraznou změnu. Jedním takovým byl prototyp P1100, který by vdechl značce čerstvý vítr do plachet.

img-responsive

Prototyp Trabantu P1100 | foto: wikimedia.org

Trabant 1100 byl totiž navržen s použitím čtyřválcového modelu z VW Polo o obsahu 1.05 litru a výkonu 45 koní. Vůz vypadal moderněji, byl výkonnější, tišší a ekologičtější. Modernizací prošel i interiér, vůz dostal novou palubní desku a řazení se přesunulo na podlahu. Novinka měla dostat i přední kotoučové brzdy.

img-responsive

Trabant 1.1 vycházel z modelu 601. Pod kapotou se však ukrýval čtyřválcový motor z VW Polo (foto:Asterion) | foto: wikimedia.org

K výrobě progresivního trabantu P1100 nakonec bohužel nedošlo. Největším pokrokem tak zůstalo zabudování čtyřválcového motoru z VW polo do staré karoserie Trabantu 601. Spolu s tím dostala 601 i přední kotoučové brzdy a řazení na podlaze. Takto modernizovaný Trabant dostal označení 1.1 a od starších verzí se odlišoval především odlišnou čelní maskou. Jeho výroba probíhala pouze v letech 1989-91.

img-responsive

Trabant 601 ve verzi Kübel byl používán zejména armádou. Později přišlo jeho civilní provedení pod názvem Tramp (foto:LutzBruno) | foto: wikimedia.org

Jedinou vyráběnou a skutečně výraznou variantou modelu 601 se tak stal model Kübel. Ten byl postaven ve stylu Jeepu a určen byl výhradně pro potřeby armády. Od ostatních modelů 601 se odlišoval chybějícími dveřmi, plátěnou střechou a pomocným vytápěním. Později se model Kübel prodával i v civilním provedení pod názvem Tramp.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Trabant nebyl jen model 601. Znáte tyhle varianty?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Hyundai odhaluje druhou generaci revolučních modelů IONIQ

Hyundai představuje druhou generaci modelů Ioniq, jaké novinky přináší?

Volkswagen Touareg

Volkswagen Tuareg konečně dostal pořádné motory! Vrcholné V8 TDI doplňuje V6 TSI

Renault Twingo 2019

Nový Renault Twingo odhalen: Roztomilý prcek přináší řadu novinek uvnitř i zvenčí

Clarkson a May si zazávodili v ulicích Detroitu

Clarkson a May si zazávodili v amerických klasikách, ulicemi Detroitu proháněli 1 700 koní

V novém Technologickém centru bude 250 specialistů vyvíjet vozy vytvořené na míru požadavkům zákazníků na indickém subkontinentu.

Škoda a Volkswagen otvírají technologické centrum v Indii, vznikat zde bude vůz pro místní trh

Kia Proceed

Kia Proceed přichází na český trh, bohatě vybavený základ pořídíte těsně pod 600 000 Kč

reklama
reklama

Doporučujeme

Nový trailer filmu Cars 3 odhaluje více z nového příběhu

Už jste viděli nový trailer k filmu Cars 3?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Elektrokola mohou být i nebezpečná. Na co je potřeba dávat si pozor?

  2. Kritici elektromobilů přišli o další argument, na zdroji energie totiž tolik nezáleží

  3. Česká auta, to není jen Škoda a Tatra. Kde skončila legendární Avia?

  4. Škoda Scala startuje na částce 369 900. Na kolik vyjde v plné výbavě?

  5. Tesla přešla do protiútoku, u jejích nabíječek už tak snadno nezaparkujete

  6. Chudí lidé si už auto nekoupí? Prostě si je brzy nebudou moci dovolit

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud