Víte v čem jezdil Brežněv? Tento Zil ho vozil v roce 1978 i po Praze

AutoRoad.cz, 26. dubna 2017, 15:44 Aktualizováno 26.4.2017, 17:25 Google+

Významní pohlaváři Sovětského svazu si vždy potrpěli na velké a luxusní vozy. Jedním takovým byl i ZIL-114, kterým se vozil Leonid Brežněv i na návštěvě ČSSR v roce 1978.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 26.04. 20:49) Napište svůj názor
ZiL-114 (foto:Ralf Christian Kunkel)

ZiL-114 (foto:Ralf Christian Kunkel) | foto: wikimedia.org

Sdílejte článek

Luxusní sovětská limuzína ZIL-114 byla představena v roce 1970 jakožto nástupce zastaralého ZILu-111, který se vyráběl již od roku 1958. 

img-responsive

ZiL-114 (foto:denizen24) | foto: wikimedia.org

Pod kapotou stočtrnáctky se nacházel osmiválec o objemu 6,959 cm3 s výkonem 300 koní a kroutícím momentem 559 Nm. Na kola byl výkon přenášen pomocí automatické převodovky. Ta byla v prvních letech výroby pouze dvourychlostní, později ji nahradila převodovka třírychlostní. I přes svou váhu více jak tří tun dokázala tahle pýcha sovětského průmyslu uhánět rychlostí až 200 km/h.

O komfort vysokých pohlavárů režimu se staral přepracovaný podvozek. Přední zavěšení bylo řešeno nápravou s torzní tyčí. Zadní náprava byla tuhá a o odpružení se staraly listové pružiny. Brzdění měly na starost výhradně kotoučové brzdy. Šlo tak o první sovětské vozidlo, které používalo kotoučové brzdy na obou nápravách.

Uvnitř vozu čekala na cestující luxusní výbava zahrnující prémiové čalounění, klimatizaci, elektrická okénka, centrální zamykání, atd. S kočírováním tohoto 630 centimetrů dlouhého a 3.085 kilogramů vážícího monstra pomáhal řidiči posilovač řízení. 

Výroba ZIL-114 probíhala až do konce sedmdesátých let, kdy byl nahrazen novějším a ještě větším modelem ZIL-4101. Celkově bylo vyrobeno 150 kusů modelu 114 v různých úpravách. Například verze 114K měla karoserii landaulet - tzn. že zadní část vozu byla otevřená. Tyto varianty se používaly například při přehlídkách. Jiné dva modely ZIL-114 dostaly střešní nástavbu a sloužily jako ambulance pod označením ZIL-114EA.

img-responsive

ZiL-117 | foto: wikimedia.org

Blízkým příbuzným modelu 114 byl vůz ZIL-117. Ten měl sice podobné tvary, byl však podstatně kratší a vypadal jako klasický sedan. Zatímco ZIL-114 fungoval jako oficiální státnický automobil určený k přepravě vysokých komunistických funkcionářů, ZIL-117 převážel méně důležité úředníky nebo plnil roli doprovodného vozidla.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Víte v čem jezdil Brežněv? Tento Zil ho vozil v roce 1978 i po Praze

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 26.04.2017 20:49 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Koncepční vozy Volkswagen ID., ID. CROZZ a ID. BUZZ1

Chudí lidé si už auto nekoupí? Prostě si je brzy nebudou moci dovolit

Alkohol

Nadejcháš - neřídíš! Auto-lock systém by mohl zachránit až 5000 životů ročně

Avia A30 valník

Česká auta, to není jen Škoda a Tatra. Kde skončila legendární Avia?

Elektrokolo

Elektrokola mohou být i nebezpečná. Na co je potřeba dávat si pozor?

Roewe Vision R

Žasnete nad absurdními názvy čínských automobilek? Neděláte dobře

Peugeot Rifter GT Line 1.5 BlueHDi 130

TEST: Peugeot Rifter GT Line 1.5 BlueHDi 130 - Mistr v praktičnosti, který se neztratí ani na dálnici

reklama
reklama

Doporučujeme

Velice netradiční oslava otevření nové továrny

Aston Martin oslavil otevření nové továrny netradičním způsobem

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Elektrokola mohou být i nebezpečná. Na co je potřeba dávat si pozor?

  2. Kritici elektromobilů přišli o další argument, na zdroji energie totiž tolik nezáleží

  3. Česká auta, to není jen Škoda a Tatra. Kde skončila legendární Avia?

  4. Škoda Scala startuje na částce 369 900. Na kolik vyjde v plné výbavě?

  5. Největší bojové vozidlo historie? Ruskou 60-tunovou tříkolku poháněly motory ze vzducholodě

  6. ARO 16 - Rumunskému crossoveru nepřála doba a manželka diktátora

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud