Jedenáct vozů značky Mercedes-Benz se má stát ozdobou slavné a velmi sledované výstavy automobilových veteránů.
Ve dnech 5.–9. dubna 2017 bude probíhat v německém Essenu již 29. ročník slavné výstavy historických automobilů s názvem Techno-Classica Essen.
A právě na této velkolepé akci, která se tradičně těší obrovskému zájmu návštěvníků z celé Evropy, se chystá zazářit stuttgartská automobilka Mercedes-Benz. Oněmi zářícími hvězdami bude jedenáct vystavovaných vozidel značky Mercedes-Benz symbolizujících více než 110 let sportovní historie automobilky.
Hlavním lákadlem bude Mercedes-Simplex z roku 1903. Své přízvisko získal díky jednoduchosti, s níž se dal ve své době ovládat. Disponoval výkonem motoru 40 koní a byl schopen překročit rychlost 100 km/h. Není proto divu, že dominoval tehdejším prestižním závodům na francouzské Riviéře.
Další zajímavé exponáty budou zastoupeny vozy Mercedes-Benz typu S (W 06), Mercedes-Benz 540 K Stromlinienwagen (W 29) či legendárním automobilem Mercedes-Benz 300 SLR (W 196 S). Dále se zde představí Mercedes-Benz 300 SL Roadster (W 198), Mercedes-Benz 280 SE 3.5 Cabriolet (W 111), Mercedes-Benz 230.6 (W 114), Mercedes-Benz 230 E (W 123), Mercedes-Benz 300 SL (R 107) a Mercedes-Benz 300 SL (R 129).
Tuto pomyslnou procházku automobilovou historií zakončí moderní zástupce divize AMG – vůz Mercedes-AMG GT C Roadster Edition 50.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.