Jedenáct vozů značky Mercedes-Benz se má stát ozdobou slavné a velmi sledované výstavy automobilových veteránů.
Ve dnech 5.–9. dubna 2017 bude probíhat v německém Essenu již 29. ročník slavné výstavy historických automobilů s názvem Techno-Classica Essen.
A právě na této velkolepé akci, která se tradičně těší obrovskému zájmu návštěvníků z celé Evropy, se chystá zazářit stuttgartská automobilka Mercedes-Benz. Oněmi zářícími hvězdami bude jedenáct vystavovaných vozidel značky Mercedes-Benz symbolizujících více než 110 let sportovní historie automobilky.
Hlavním lákadlem bude Mercedes-Simplex z roku 1903. Své přízvisko získal díky jednoduchosti, s níž se dal ve své době ovládat. Disponoval výkonem motoru 40 koní a byl schopen překročit rychlost 100 km/h. Není proto divu, že dominoval tehdejším prestižním závodům na francouzské Riviéře.
Další zajímavé exponáty budou zastoupeny vozy Mercedes-Benz typu S (W 06), Mercedes-Benz 540 K Stromlinienwagen (W 29) či legendárním automobilem Mercedes-Benz 300 SLR (W 196 S). Dále se zde představí Mercedes-Benz 300 SL Roadster (W 198), Mercedes-Benz 280 SE 3.5 Cabriolet (W 111), Mercedes-Benz 230.6 (W 114), Mercedes-Benz 230 E (W 123), Mercedes-Benz 300 SL (R 107) a Mercedes-Benz 300 SL (R 129).
Tuto pomyslnou procházku automobilovou historií zakončí moderní zástupce divize AMG – vůz Mercedes-AMG GT C Roadster Edition 50.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.