HISTORIE: Volkswagen Passat W8 - Silák, který moc úspěchu nepobral

ar5, 4. listopadu 2015, 07:00 Google+

Před čtrnácti lety se na trhu objevila první a vlastně i poslední osmiválcová verze modelu Passat. Jednalo se o nenápadně vypadající sedan, který ale uměl vytrestat leckteré tehdejší sportovní auto.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen Passat W8

Volkswagen Passat W8 | foto: volkswagen group

Sdílejte článek

Nenápadný Passat generace B5 se chlubil čtyřmi koncovkami výfuku, plaketami W8 a velmi bohatou výbavou. Tehdejší nejprestižnější verzi Passatu od svých sourozenců odlišují sedmnáctipalcová litá kola s designem určeným pouze pro tento model, zmíněné nenápadné označení W8 na masce chladiče i na víku zavazadelníku a také standardně dodávané bi-xenonové světlomety.

img-responsive

Volkswagen Passat W8 | foto: volkswagen group

Tím ale změny od ostatních verzí končí a kdo si nevšimne čtveřice koncovek výfuku, bude mít s tímhle Passatem velký problém. Jedná se totiž o ideální příklad nenápadného zabijáka, pod jeho kapotu je instalovaný čtyřlitrový osmiválec s uložením válců do W. Ten nabízí velký výkon a na druhou stranu i dost velkou spotřebu.

Konkrétní čísla hovoří jasně: výkon 275 koní, točivý moment 370 Nm a při plném prošlápnutí pedálu plynu ve verzi s automatickou převodovkou Tiptronic jste se mohli dostat z nuly na stovku za 7,8 sekundy. Mnohem lepší čas pak měla verze s manuálem, u níž to mohl majitel stihnout už za 6,5 sekundy. Maximální nejvyšší rychlost byla elektronicky omezena na 250 km/h, avšak výrobce nechal slušnou rezervu i některým tunerským společnostem, protože jeho cejchování dosáhlo číslovky 300.

img-responsive

Volkswagen Passat W8 | foto: volkswagen group

Možná i díky hodně výkonnému motoru stál tehdy nový Passat W8 téměř 1,4 milionu korun, což bylo možná až příliš. Právě cenovka byla jednou z příčin, proč nakonec supervýkonný Passat skončil v propadlišti dějin. O jeho neúspěchu koneckonců hovoří fakt, že po celém světě se prodalo ročně asi jen 10 tisíc kusů. Nepomohlo mu ani to, že měl systém se stálým náhonem všech kol s mezinápravovým šnekovým diferenciálem torsen a W8 tak dokázal jet zběsile téměř v jakýchkoliv povětrnostních podmínkách.

Podstatnou odlišností u této verze je to, že zavazadelník má objem pouze 400 litrů. Díky tomu je menší než u jiných verzí (475 litrů), za čež zřejmě může zvětšená palivová nádrž na 80 litrů benzinu. Všechny ostatní provedení přitom nabízeli základní nádrž s objemem 62 litrů.

Smutným faktem pak je, že extravagantní Passat W8 se přestal nabízet po třech letech výroby a ani jeho špičková výbava ho vlastně nezachránila. Za tehdejší cenovku jste si totiž mohli koupit o něco lepší německou premii s podobně výkonnými motory...

img-responsive

Volkswagen Passat W8 | foto: volkswagen group

 

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: HISTORIE: Volkswagen Passat W8 - Silák, který moc úspěchu nepobral

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Autobazary

EU NAVZDORY. V autobazarech je vše vzhůru nohama. Tohle nikdo nečekal

Motor Volkswagenu ID.3 má 200 koní a vejde se do sportovní tašky

Motor s 200 koňmi, který se vejde do sportovní tašky?

Hyundai představuje vylepšený model KONA Electric pro nový modelový rok

PŘEKVAPÍ Zažitá představa o pneumatikách na elektromobilech je mylná

Ilustrační foto

BESIP prozradil, který přestupek má v ČR nejhorší následky. Neděláte ho také?

Volkswagen T-Roc jde v ČR do prodeje s cenou od 1 042 900 Kč

Ostré SUV T-Roc R jde v ČR do prodeje. 300 koní, 100 km/h pod 5 vteřin. Cena je atraktivní

Nové elektrické SUV značky Ford ponese označení Mustang Mach-E

Ford prozradil termín prezentace a jméno svého nového SUV

Audi RS6 Avant

Chcete jezdit jako mistr světa F1? Nyní máte možnost

Mitsubishi nabízí Outlander PHEV s výkonem až 224 koní a spotřebou 1,8 l/100km za 959 900 Kč

Má VÝKON a jezdí za HUBIČKU. Plug-in hybridní Mitsubishi Outlander PHEV ZA 959 900 Kč

Která ojetá auta jsou nejméně populární? (ilustrační foto)

KDE KONČÍ? Co se děje s auty, která bazary nevykoupí?

Racing Expo Ferrari

Racing Expo, stovky výjimečných vozů v obří fotogalerie

reklama

Doporučujeme

Obě nové MX-5 mají díly z karbonu a pod kapotou sériový dvoulitrový čtyřválec, Mazda MX-5 Spyder/Speedster.

Mazda MX-5 ukazuje své další tváře, obě chceme ve výrobě

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Škoda Octavia 4 (2020) odhalena. Do prodeje jde ještě letos

  2. Má VÝKON a jezdí za HUBIČKU. Plug-in hybridní Mitsubishi Outlander PHEV ZA 959 900 Kč

  3. Chcete jezdit jako mistr světa F1? Nyní máte možnost

  4. EU NAVZDORY. V autobazarech je vše vzhůru nohama. Tohle nikdo nečekal

  5. Racing Expo, stovky výjimečných vozů v obří fotogalerie

  6. KDE KONČÍ? Co se děje s auty, která bazary nevykoupí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud