HISTORIE: Volkswagen Passat W8 - Silák, který moc úspěchu nepobral

ar5, 4. listopadu 2015, 07:00 Google+

Před čtrnácti lety se na trhu objevila první a vlastně i poslední osmiválcová verze modelu Passat. Jednalo se o nenápadně vypadající sedan, který ale uměl vytrestat leckteré tehdejší sportovní auto.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen Passat W8

Volkswagen Passat W8 | foto: volkswagen group

Sdílejte článek

Nenápadný Passat generace B5 se chlubil čtyřmi koncovkami výfuku, plaketami W8 a velmi bohatou výbavou. Tehdejší nejprestižnější verzi Passatu od svých sourozenců odlišují sedmnáctipalcová litá kola s designem určeným pouze pro tento model, zmíněné nenápadné označení W8 na masce chladiče i na víku zavazadelníku a také standardně dodávané bi-xenonové světlomety.

img-responsive

Volkswagen Passat W8 | foto: volkswagen group

Tím ale změny od ostatních verzí končí a kdo si nevšimne čtveřice koncovek výfuku, bude mít s tímhle Passatem velký problém. Jedná se totiž o ideální příklad nenápadného zabijáka, pod jeho kapotu je instalovaný čtyřlitrový osmiválec s uložením válců do W. Ten nabízí velký výkon a na druhou stranu i dost velkou spotřebu.

Konkrétní čísla hovoří jasně: výkon 275 koní, točivý moment 370 Nm a při plném prošlápnutí pedálu plynu ve verzi s automatickou převodovkou Tiptronic jste se mohli dostat z nuly na stovku za 7,8 sekundy. Mnohem lepší čas pak měla verze s manuálem, u níž to mohl majitel stihnout už za 6,5 sekundy. Maximální nejvyšší rychlost byla elektronicky omezena na 250 km/h, avšak výrobce nechal slušnou rezervu i některým tunerským společnostem, protože jeho cejchování dosáhlo číslovky 300.

img-responsive

Volkswagen Passat W8 | foto: volkswagen group

Možná i díky hodně výkonnému motoru stál tehdy nový Passat W8 téměř 1,4 milionu korun, což bylo možná až příliš. Právě cenovka byla jednou z příčin, proč nakonec supervýkonný Passat skončil v propadlišti dějin. O jeho neúspěchu koneckonců hovoří fakt, že po celém světě se prodalo ročně asi jen 10 tisíc kusů. Nepomohlo mu ani to, že měl systém se stálým náhonem všech kol s mezinápravovým šnekovým diferenciálem torsen a W8 tak dokázal jet zběsile téměř v jakýchkoliv povětrnostních podmínkách.

Podstatnou odlišností u této verze je to, že zavazadelník má objem pouze 400 litrů. Díky tomu je menší než u jiných verzí (475 litrů), za čež zřejmě může zvětšená palivová nádrž na 80 litrů benzinu. Všechny ostatní provedení přitom nabízeli základní nádrž s objemem 62 litrů.

Smutným faktem pak je, že extravagantní Passat W8 se přestal nabízet po třech letech výroby a ani jeho špičková výbava ho vlastně nezachránila. Za tehdejší cenovku jste si totiž mohli koupit o něco lepší německou premii s podobně výkonnými motory...

img-responsive

Volkswagen Passat W8 | foto: volkswagen group

 

Vytisknout

Diskuze: HISTORIE: Volkswagen Passat W8 - Silák, který moc úspěchu nepobral

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda Octavia

Blbec týdne? Tohle nemuselo dopadnout dobře

Radim Passer už v roce 2015 v Německu zjišťoval maximálku svého Bugatti Veyron, tehdy jel jen 402 km/h

Bugatti českého boháče, jedoucí až 417 km/h, rozčílilo Němce. Překonával si vlastní rekord

Nová Škoda Fabia 4. generace je větší, modernější, emotivnější. Dynamické proporce a ostře řezané hrany dodávají vozu velmi dynamický, emocionální vzhled.

Fabia stále na Slovensku jedničkou. Škoda ale nemá důvod jásat

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid

Test Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid, I ❤️ HYBRID?

OMV se hrdě hlásí k elektrické budoucnosti

Stát plánuje miliardy pro elektromobily

DS 4

Česká premiéra nového SUV/Coupe DS 4

TMMF zahájení výroby

Auta nejsou, zoufají Češi. Příčin našli celou řadu

Volkswagen Amarok

Nový Amarok bude představen v polovině roku 2022, pod kapotou bude opět šestiválec

Škoda Enyaq iV nabíjená prostřednictvím zařízení Wallbox iV dodávaného automobilkou

Šéf odborů sdělil, kdy Škoda skončí se spalovacími motory a co bude potom

Ilustrační foto

ČOI zakázala nebezpečný nůžkový zvedák na auta

Ford Ranger Raptor

TEST: Ford Ranger Raptor – bestie do nejdrsnějších podmínek, kterou nejde nemilovat

ojetá auta

Konečně dobrá zpráva: Silná koruna zlevnila lidem ojetiny!

Toyota Yaris GRMN

Kladivo na Yaris GR? Nový Yaris GRMN, který je ještě ostřejší a bude pěkně vzácný!

BMW i4 - čistě elektrické 4dveřové Gran Coupé vstoupí na trh v průběhu roku 2021

BMW čerstvě přepsalo dějiny v prémiovém segmentu

lexus nx

Uhodnete, který Lexus je tím nejbezpečnějším v historii?

reklama

Doporučujeme

Obě nové MX-5 mají díly z karbonu a pod kapotou sériový dvoulitrový čtyřválec, Mazda MX-5 Spyder/Speedster.

Mazda MX-5 ukazuje své další tváře, obě chceme ve výrobě

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Test Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid, I ❤️ HYBRID?

  2. TEST: Ford Ranger Raptor – bestie do nejdrsnějších podmínek, kterou nejde nemilovat

  3. Konečně dobrá zpráva: Silná koruna zlevnila lidem ojetiny!

  4. ČOI zakázala nebezpečný nůžkový zvedák na auta

  5. Česká premiéra nového SUV/Coupe DS 4

  6. Šéf odborů sdělil, kdy Škoda skončí se spalovacími motory a co bude potom

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud