HISTORIE: Volkswagen Passat W8 - Silák, který moc úspěchu nepobral

ar5, 4. listopadu 2015, 07:00 Google+

Před čtrnácti lety se na trhu objevila první a vlastně i poslední osmiválcová verze modelu Passat. Jednalo se o nenápadně vypadající sedan, který ale uměl vytrestat leckteré tehdejší sportovní auto.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen Passat W8

Volkswagen Passat W8 | foto: volkswagen group

Sdílejte článek

Nenápadný Passat generace B5 se chlubil čtyřmi koncovkami výfuku, plaketami W8 a velmi bohatou výbavou. Tehdejší nejprestižnější verzi Passatu od svých sourozenců odlišují sedmnáctipalcová litá kola s designem určeným pouze pro tento model, zmíněné nenápadné označení W8 na masce chladiče i na víku zavazadelníku a také standardně dodávané bi-xenonové světlomety.

img-responsive

Volkswagen Passat W8 | foto: volkswagen group

Tím ale změny od ostatních verzí končí a kdo si nevšimne čtveřice koncovek výfuku, bude mít s tímhle Passatem velký problém. Jedná se totiž o ideální příklad nenápadného zabijáka, pod jeho kapotu je instalovaný čtyřlitrový osmiválec s uložením válců do W. Ten nabízí velký výkon a na druhou stranu i dost velkou spotřebu.

Konkrétní čísla hovoří jasně: výkon 275 koní, točivý moment 370 Nm a při plném prošlápnutí pedálu plynu ve verzi s automatickou převodovkou Tiptronic jste se mohli dostat z nuly na stovku za 7,8 sekundy. Mnohem lepší čas pak měla verze s manuálem, u níž to mohl majitel stihnout už za 6,5 sekundy. Maximální nejvyšší rychlost byla elektronicky omezena na 250 km/h, avšak výrobce nechal slušnou rezervu i některým tunerským společnostem, protože jeho cejchování dosáhlo číslovky 300.

img-responsive

Volkswagen Passat W8 | foto: volkswagen group

Možná i díky hodně výkonnému motoru stál tehdy nový Passat W8 téměř 1,4 milionu korun, což bylo možná až příliš. Právě cenovka byla jednou z příčin, proč nakonec supervýkonný Passat skončil v propadlišti dějin. O jeho neúspěchu koneckonců hovoří fakt, že po celém světě se prodalo ročně asi jen 10 tisíc kusů. Nepomohlo mu ani to, že měl systém se stálým náhonem všech kol s mezinápravovým šnekovým diferenciálem torsen a W8 tak dokázal jet zběsile téměř v jakýchkoliv povětrnostních podmínkách.

Podstatnou odlišností u této verze je to, že zavazadelník má objem pouze 400 litrů. Díky tomu je menší než u jiných verzí (475 litrů), za čež zřejmě může zvětšená palivová nádrž na 80 litrů benzinu. Všechny ostatní provedení přitom nabízeli základní nádrž s objemem 62 litrů.

Smutným faktem pak je, že extravagantní Passat W8 se přestal nabízet po třech letech výroby a ani jeho špičková výbava ho vlastně nezachránila. Za tehdejší cenovku jste si totiž mohli koupit o něco lepší německou premii s podobně výkonnými motory...

img-responsive

Volkswagen Passat W8 | foto: volkswagen group

 

Vytisknout

Diskuze: HISTORIE: Volkswagen Passat W8 - Silák, který moc úspěchu nepobral

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Obě nové MX-5 mají díly z karbonu a pod kapotou sériový dvoulitrový čtyřválec, Mazda MX-5 Spyder/Speedster.

Mazda MX-5 ukazuje své další tváře, obě chceme ve výrobě

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud