HISTORIE: Volkswagen Passat W8 - Silák, který moc úspěchu nepobral

ar5, 4. listopadu 2015, 07:00 Google+

Před čtrnácti lety se na trhu objevila první a vlastně i poslední osmiválcová verze modelu Passat. Jednalo se o nenápadně vypadající sedan, který ale uměl vytrestat leckteré tehdejší sportovní auto.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen Passat W8

Volkswagen Passat W8 | foto: volkswagen group

Sdílejte článek

Nenápadný Passat generace B5 se chlubil čtyřmi koncovkami výfuku, plaketami W8 a velmi bohatou výbavou. Tehdejší nejprestižnější verzi Passatu od svých sourozenců odlišují sedmnáctipalcová litá kola s designem určeným pouze pro tento model, zmíněné nenápadné označení W8 na masce chladiče i na víku zavazadelníku a také standardně dodávané bi-xenonové světlomety.

img-responsive

Volkswagen Passat W8 | foto: volkswagen group

Tím ale změny od ostatních verzí končí a kdo si nevšimne čtveřice koncovek výfuku, bude mít s tímhle Passatem velký problém. Jedná se totiž o ideální příklad nenápadného zabijáka, pod jeho kapotu je instalovaný čtyřlitrový osmiválec s uložením válců do W. Ten nabízí velký výkon a na druhou stranu i dost velkou spotřebu.

Konkrétní čísla hovoří jasně: výkon 275 koní, točivý moment 370 Nm a při plném prošlápnutí pedálu plynu ve verzi s automatickou převodovkou Tiptronic jste se mohli dostat z nuly na stovku za 7,8 sekundy. Mnohem lepší čas pak měla verze s manuálem, u níž to mohl majitel stihnout už za 6,5 sekundy. Maximální nejvyšší rychlost byla elektronicky omezena na 250 km/h, avšak výrobce nechal slušnou rezervu i některým tunerským společnostem, protože jeho cejchování dosáhlo číslovky 300.

img-responsive

Volkswagen Passat W8 | foto: volkswagen group

Možná i díky hodně výkonnému motoru stál tehdy nový Passat W8 téměř 1,4 milionu korun, což bylo možná až příliš. Právě cenovka byla jednou z příčin, proč nakonec supervýkonný Passat skončil v propadlišti dějin. O jeho neúspěchu koneckonců hovoří fakt, že po celém světě se prodalo ročně asi jen 10 tisíc kusů. Nepomohlo mu ani to, že měl systém se stálým náhonem všech kol s mezinápravovým šnekovým diferenciálem torsen a W8 tak dokázal jet zběsile téměř v jakýchkoliv povětrnostních podmínkách.

Podstatnou odlišností u této verze je to, že zavazadelník má objem pouze 400 litrů. Díky tomu je menší než u jiných verzí (475 litrů), za čež zřejmě může zvětšená palivová nádrž na 80 litrů benzinu. Všechny ostatní provedení přitom nabízeli základní nádrž s objemem 62 litrů.

Smutným faktem pak je, že extravagantní Passat W8 se přestal nabízet po třech letech výroby a ani jeho špičková výbava ho vlastně nezachránila. Za tehdejší cenovku jste si totiž mohli koupit o něco lepší německou premii s podobně výkonnými motory...

img-responsive

Volkswagen Passat W8 | foto: volkswagen group

 

Vytisknout

Diskuze: HISTORIE: Volkswagen Passat W8 - Silák, který moc úspěchu nepobral

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ford představuje novou generaci úspěšného modelu Focus

Ford ukázal nový Focus. Pro dynamiku musíte jít do ST, prioritou luxus a ohled na planetu

Obytný GAZ Sadko Next

Cool obytňák z Ruska, projede všude a má i kamínka na dřevo

Volkswagen Caddy Maxi

Volkswagen Caddy Maxi - 7 místný praktik - "užitkáč", který ovšem působí jako osobák

toyota mirai

Toyota Mirai se zapsala do Guinnessovy knihy. Ujela 1360 km na jednu nádrž

Škoda Slavia

Kamufláž nového modelu ŠKODA SLAVIA je výsledkem designérské soutěže

ŠKODA SPIDER R5

ŠKODA SPIDER již před 46 lety uměla z 0 na 100 km/h za 4 s!

Ford u svého Mustangu Mach-E zvolil v případě interiéru reduktivní přístup, všechny důležité ovládací prvky umístil do středové obrazovky

Co všechno lze hacknout v automobilu?

Gumbalkan

Gumbalkan: jaké auto zvolit?

Volkswagen ID.3 v Česku už za méně než 900 tisíc

Bestseller mezi elektrickými vozy v Evropě

Kia Proceed

Kia prozradila, co jí v Česku pomohlo mezi čtyři nejžádanější značky

Škoda

Potvrzený nový sedan automobilky Škoda Auto. Letenští z jejího jména nadšeni nebudou

Toyota Yaris GR

Test: Brutální Toyota Yaris GR - budoucí legenda, která se zapíše do historie + VIDEO

Škoda Enyaq iV

Tohle si u Škodovky za rámeček nedají, Škoda Enyaq pohořela v losím testu

Gumbalkan

Gumbalkan: Registrace byla neskutečný boj, ale jedeme!!

Honda X-ADV

Test Hondy X-ADV, napříč třídami

reklama

Doporučujeme

Obě nové MX-5 mají díly z karbonu a pod kapotou sériový dvoulitrový čtyřválec, Mazda MX-5 Spyder/Speedster.

Mazda MX-5 ukazuje své další tváře, obě chceme ve výrobě

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Gumbalkan: jaké auto zvolit?

  2. Kamufláž nového modelu ŠKODA SLAVIA je výsledkem designérské soutěže

  3. Kia prozradila, co jí v Česku pomohlo mezi čtyři nejžádanější značky

  4. ŠKODA SPIDER již před 46 lety uměla z 0 na 100 km/h za 4 s!

  5. Bestseller mezi elektrickými vozy v Evropě

  6. Co všechno lze hacknout v automobilu?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud