Volkswagen Golf se stal etalonem kompaktních hatchbacků. Jeho světový věhlas je nepopíratelný a my vám přinášíme, k příležitosti 40-tých narozenin Golfu, krátký výlet do jeho historie.
Pojmenován byl po Golfstrom, německy Gulfstream, první generace modelu Golf se poprvé objevila v roce 1974, kdy karoserie hatchback byla ještě v „plenkách“. Po 40ti letech a více než 30 milionech prodaných Golfů je tu generace 7 a dnes velmi populární karoserii hatchback nabízí téměř každá automobilka.
Golf byl navržen, jako automobil s motorem v předu a pohonem přední nápravy. Což byl velký rozdíl oproti Beetlu, který to měl úplně naopak. Ostré linie Golfu, pocházely z pera slavného designéra Giorgetto Giugiaro. Což se také podepsalo na úspěchu, který mohl Golf po dvou letech slavit. V roce 1976 sjel z linky miliontý vyrobený kus.
Golf byl čistý a efektivní rodinný vůz, ale díky úsilí malé skupiny nadšených inženýrů VW se stal postupem času tím nejžádanějším zbožím, které kdy Volkswagen nabízel.
V roce 1970 přišla první sportovní verze Golf GTI.
Druhá generace Golfu nesla design vytvořený týmem VW, ta se světu ukázala v roce 1983. Počet prodaných Golfů druhé generace je přes 6,3 milionu.
O devět let později přišla další generace a šest let nato byl na světě již v pořadí čtvrtý Golf, který přinesl „měkčí“ zaoblenější design, kde se kladl důraz na lepší aerodynamiky. Pátá generace se začala vyrábět v roce 2003 a o pět let později jí nahradila generace šestá. Od roku 2011 se vyrábí nejnovější generace, která sklízí úspěchy po celém světě.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.