Volkswagen Golf a jeho historie

ar2, 29. března 2014, 07:01 Google+

Volkswagen Golf se stal etalonem kompaktních hatchbacků. Jeho světový věhlas je nepopíratelný a my vám přinášíme, k příležitosti 40-tých narozenin Golfu, krátký výlet do jeho historie.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
volkswagen golf

volkswagen golf | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Pojmenován byl po Golfstrom, německy Gulfstream, první generace modelu Golf se poprvé objevila v roce 1974, kdy karoserie hatchback byla ještě v „plenkách“.  Po 40ti letech a více než 30 milionech prodaných Golfů je tu generace 7 a dnes velmi populární karoserii hatchback nabízí téměř každá automobilka.

Golf byl navržen, jako automobil s motorem v předu a pohonem přední nápravy. Což byl velký rozdíl oproti Beetlu, který to měl úplně naopak. Ostré linie Golfu, pocházely z pera slavného designéra Giorgetto Giugiaro. Což se také podepsalo na úspěchu, který mohl Golf po dvou letech slavit. V roce 1976 sjel z linky miliontý vyrobený kus.

Golf byl čistý a efektivní rodinný vůz, ale díky úsilí malé skupiny nadšených inženýrů VW se stal postupem času tím nejžádanějším zbožím, které kdy Volkswagen nabízel. 

V roce 1970 přišla první sportovní verze Golf GTI.

Druhá generace Golfu nesla design vytvořený týmem VW, ta se světu ukázala v roce 1983. Počet prodaných Golfů druhé generace je přes 6,3 milionu.

O devět let později přišla další generace a šest let nato byl na světě již v pořadí čtvrtý Golf, který přinesl „měkčí“ zaoblenější design, kde se kladl důraz na lepší aerodynamiky. Pátá generace se začala vyrábět v roce 2003 a o pět let později jí nahradila generace šestá. Od roku 2011 se vyrábí nejnovější generace, která sklízí úspěchy po celém světě.


Vytisknout

Diskuze: Volkswagen Golf a jeho historie

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

BMW

Velké BMW X7 potvrzeno

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud