Volkswagen Golf a jeho historie

ar2, 29. března 2014, 07:01 Google+

Volkswagen Golf se stal etalonem kompaktních hatchbacků. Jeho světový věhlas je nepopíratelný a my vám přinášíme, k příležitosti 40-tých narozenin Golfu, krátký výlet do jeho historie.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
volkswagen golf

volkswagen golf | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Pojmenován byl po Golfstrom, německy Gulfstream, první generace modelu Golf se poprvé objevila v roce 1974, kdy karoserie hatchback byla ještě v „plenkách“.  Po 40ti letech a více než 30 milionech prodaných Golfů je tu generace 7 a dnes velmi populární karoserii hatchback nabízí téměř každá automobilka.

Golf byl navržen, jako automobil s motorem v předu a pohonem přední nápravy. Což byl velký rozdíl oproti Beetlu, který to měl úplně naopak. Ostré linie Golfu, pocházely z pera slavného designéra Giorgetto Giugiaro. Což se také podepsalo na úspěchu, který mohl Golf po dvou letech slavit. V roce 1976 sjel z linky miliontý vyrobený kus.

Golf byl čistý a efektivní rodinný vůz, ale díky úsilí malé skupiny nadšených inženýrů VW se stal postupem času tím nejžádanějším zbožím, které kdy Volkswagen nabízel. 

V roce 1970 přišla první sportovní verze Golf GTI.

Druhá generace Golfu nesla design vytvořený týmem VW, ta se světu ukázala v roce 1983. Počet prodaných Golfů druhé generace je přes 6,3 milionu.

O devět let později přišla další generace a šest let nato byl na světě již v pořadí čtvrtý Golf, který přinesl „měkčí“ zaoblenější design, kde se kladl důraz na lepší aerodynamiky. Pátá generace se začala vyrábět v roce 2003 a o pět let později jí nahradila generace šestá. Od roku 2011 se vyrábí nejnovější generace, která sklízí úspěchy po celém světě.


Vytisknout

Diskuze: Volkswagen Golf a jeho historie

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

BMW

Velké BMW X7 potvrzeno

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud