Škodu letos na každoročním setkání sběratelů a příznivců hodnotných historických vozů bude reprezentovat skutečná rarita. Pro setkání ‚Schloss Bensberg Classics‘, konané ve dnech 7. a 8. září, přihlásila Škoda závodní vůz ŠKODA 1100 OHC z roku 1958.
Vedle jedinečného designu se tento historický vůz vyznačuje i dalšími zvláštnostmi, například laminátovou karoserií a čtyřválcovým motorem s ventily i vačkovým hřídelem v hlavě válců. Vůz se zúčastní také závodu ‚Rallye Historique‘: Start a cíl veteránské soutěže je v areálu zámku Bensberg v malebném kraji Bergisches Land. Škoda se účastnila již prvního setkání ‚Schloss Bensberg Classics‘ v Bergisch Gladbach v roce 2009, v roce 2013 se tedy zúčastní již popáté. Tentokrát česká značka a jedna z nejstarších automobilek na celém světě předvede velmi vzácný model ze svých sbírek, který zaujme nejen fanoušky motoristického sportu: vůz Škoda 1100 OHC z roku 1958. Po zhruba dvouletém vývoji se roadster široké veřejnosti poprvé představil v červnu 1958 – na závodě v Mladé Boleslavi, v kolébce podniku. Tehdejší přesvědčivé vítězství okamžitě ukázalo, že kombinace laminátové karoserie a čtyřválcového motoru o objemu 1.089 cm3, rozvodem OHC a výkonem 92 k při 7.700 otáčkách za minutu má velký potenciál.Na celém světě existuje pouze jeden další vůz typu Škoda 1100 OHC Roadster, který je v majetku Škoda UK. Později byla vyrobena ještě dvě kupé s uzavřenou hliníkovou karoserií. Škoda Classic si tak pro pátý ročník exkluzivního setkání veteránů vybrala další ‚lahůdku‘ ze svých sbírek.Zámek Bensberg se nachází u města Bergisch Gladbach, v blízkosti Kolína nad Rýnem. Zámecký hotel a jeho okolí se od roku 2009 vždy počátkem září promění v místo setkání exkluzivních historických automobilů, které se tu představují v rámci závodu a ‚Concours d’Elegance‘, tedy soutěže krásy.Vůz Škoda 1100 OHC se v roce 2013 účastní závodu ‚Rallye Historique‘. V této soutěži rozhoduje především řidičská preciznost, jedná se tu o milimetry a setiny vteřin. Ve středu zájmu je jízda pravidelnosti a plnění úkolů v rámci jízdy zručnosti. Soutěž zahrnuje separátní hodnocení pro vozy s mechanickými a elektronickými přístroji, v roce 2013 je účast povolena pouze vozům do roku výroby 1983. Poměrně náročná trasa vede regionem Bergisches Land s mnoha křivolakými idylickými vedlejšími silničkami a řadou stoupání a klesání. Start a cíl je u Grandhotelu Schloss Bensberg, zastávkou na trase je park zámeckého hotelu Lerbach.Loni na soutěži ‚Schloss Bensberg Classics‘ vyhrálo hned několik historických vozů značky Škoda. V atraktivně obsazené ‚Rallye Historique‘ zvítězilo elegantní kupé Škoda Popular Monte Carlo v kategorii 3 „Do roku výroby 1945, přesýpací hodiny“. Také v kategorii 2 této rallye (rok výroby 1946 až 1979, elektronika) v roce 2012 zvítězila Škoda 130 RS z týmu Škoda Auto Deutschland.Soutěž ‚Schloss Bensberg Classics‘ se v roce 2013 koná popáté. Akce je jedním z nejdůležitějších setkání historických automobilů, které představují vrcholy dějin automobilismu. ‚Schloss Bensberg Classics‘ byla před třemi lety přijata to série ‚Louis Vuitton Classic Concours Award‘ a řadí se tak mezi renomované akce, konající se například v Pebble Beach v Kalifornii nebo ve Villa d'Este v Itálii.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.