Škodu letos na každoročním setkání sběratelů a příznivců hodnotných historických vozů bude reprezentovat skutečná rarita. Pro setkání ‚Schloss Bensberg Classics‘, konané ve dnech 7. a 8. září, přihlásila Škoda závodní vůz ŠKODA 1100 OHC z roku 1958.
Vedle jedinečného designu se tento historický vůz vyznačuje i dalšími zvláštnostmi, například laminátovou karoserií a čtyřválcovým motorem s ventily i vačkovým hřídelem v hlavě válců. Vůz se zúčastní také závodu ‚Rallye Historique‘: Start a cíl veteránské soutěže je v areálu zámku Bensberg v malebném kraji Bergisches Land. Škoda se účastnila již prvního setkání ‚Schloss Bensberg Classics‘ v Bergisch Gladbach v roce 2009, v roce 2013 se tedy zúčastní již popáté. Tentokrát česká značka a jedna z nejstarších automobilek na celém světě předvede velmi vzácný model ze svých sbírek, který zaujme nejen fanoušky motoristického sportu: vůz Škoda 1100 OHC z roku 1958. Po zhruba dvouletém vývoji se roadster široké veřejnosti poprvé představil v červnu 1958 – na závodě v Mladé Boleslavi, v kolébce podniku. Tehdejší přesvědčivé vítězství okamžitě ukázalo, že kombinace laminátové karoserie a čtyřválcového motoru o objemu 1.089 cm3, rozvodem OHC a výkonem 92 k při 7.700 otáčkách za minutu má velký potenciál.Na celém světě existuje pouze jeden další vůz typu Škoda 1100 OHC Roadster, který je v majetku Škoda UK. Později byla vyrobena ještě dvě kupé s uzavřenou hliníkovou karoserií. Škoda Classic si tak pro pátý ročník exkluzivního setkání veteránů vybrala další ‚lahůdku‘ ze svých sbírek.Zámek Bensberg se nachází u města Bergisch Gladbach, v blízkosti Kolína nad Rýnem. Zámecký hotel a jeho okolí se od roku 2009 vždy počátkem září promění v místo setkání exkluzivních historických automobilů, které se tu představují v rámci závodu a ‚Concours d’Elegance‘, tedy soutěže krásy.Vůz Škoda 1100 OHC se v roce 2013 účastní závodu ‚Rallye Historique‘. V této soutěži rozhoduje především řidičská preciznost, jedná se tu o milimetry a setiny vteřin. Ve středu zájmu je jízda pravidelnosti a plnění úkolů v rámci jízdy zručnosti. Soutěž zahrnuje separátní hodnocení pro vozy s mechanickými a elektronickými přístroji, v roce 2013 je účast povolena pouze vozům do roku výroby 1983. Poměrně náročná trasa vede regionem Bergisches Land s mnoha křivolakými idylickými vedlejšími silničkami a řadou stoupání a klesání. Start a cíl je u Grandhotelu Schloss Bensberg, zastávkou na trase je park zámeckého hotelu Lerbach.Loni na soutěži ‚Schloss Bensberg Classics‘ vyhrálo hned několik historických vozů značky Škoda. V atraktivně obsazené ‚Rallye Historique‘ zvítězilo elegantní kupé Škoda Popular Monte Carlo v kategorii 3 „Do roku výroby 1945, přesýpací hodiny“. Také v kategorii 2 této rallye (rok výroby 1946 až 1979, elektronika) v roce 2012 zvítězila Škoda 130 RS z týmu Škoda Auto Deutschland.Soutěž ‚Schloss Bensberg Classics‘ se v roce 2013 koná popáté. Akce je jedním z nejdůležitějších setkání historických automobilů, které představují vrcholy dějin automobilismu. ‚Schloss Bensberg Classics‘ byla před třemi lety přijata to série ‚Louis Vuitton Classic Concours Award‘ a řadí se tak mezi renomované akce, konající se například v Pebble Beach v Kalifornii nebo ve Villa d'Este v Itálii.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?