Škodu letos na každoročním setkání sběratelů a příznivců hodnotných historických vozů bude reprezentovat skutečná rarita. Pro setkání ‚Schloss Bensberg Classics‘, konané ve dnech 7. a 8. září, přihlásila Škoda závodní vůz ŠKODA 1100 OHC z roku 1958.
Vedle jedinečného designu se tento historický vůz vyznačuje i dalšími zvláštnostmi, například laminátovou karoserií a čtyřválcovým motorem s ventily i vačkovým hřídelem v hlavě válců. Vůz se zúčastní také závodu ‚Rallye Historique‘: Start a cíl veteránské soutěže je v areálu zámku Bensberg v malebném kraji Bergisches Land. Škoda se účastnila již prvního setkání ‚Schloss Bensberg Classics‘ v Bergisch Gladbach v roce 2009, v roce 2013 se tedy zúčastní již popáté. Tentokrát česká značka a jedna z nejstarších automobilek na celém světě předvede velmi vzácný model ze svých sbírek, který zaujme nejen fanoušky motoristického sportu: vůz Škoda 1100 OHC z roku 1958. Po zhruba dvouletém vývoji se roadster široké veřejnosti poprvé představil v červnu 1958 – na závodě v Mladé Boleslavi, v kolébce podniku. Tehdejší přesvědčivé vítězství okamžitě ukázalo, že kombinace laminátové karoserie a čtyřválcového motoru o objemu 1.089 cm3, rozvodem OHC a výkonem 92 k při 7.700 otáčkách za minutu má velký potenciál.Na celém světě existuje pouze jeden další vůz typu Škoda 1100 OHC Roadster, který je v majetku Škoda UK. Později byla vyrobena ještě dvě kupé s uzavřenou hliníkovou karoserií. Škoda Classic si tak pro pátý ročník exkluzivního setkání veteránů vybrala další ‚lahůdku‘ ze svých sbírek.Zámek Bensberg se nachází u města Bergisch Gladbach, v blízkosti Kolína nad Rýnem. Zámecký hotel a jeho okolí se od roku 2009 vždy počátkem září promění v místo setkání exkluzivních historických automobilů, které se tu představují v rámci závodu a ‚Concours d’Elegance‘, tedy soutěže krásy.Vůz Škoda 1100 OHC se v roce 2013 účastní závodu ‚Rallye Historique‘. V této soutěži rozhoduje především řidičská preciznost, jedná se tu o milimetry a setiny vteřin. Ve středu zájmu je jízda pravidelnosti a plnění úkolů v rámci jízdy zručnosti. Soutěž zahrnuje separátní hodnocení pro vozy s mechanickými a elektronickými přístroji, v roce 2013 je účast povolena pouze vozům do roku výroby 1983. Poměrně náročná trasa vede regionem Bergisches Land s mnoha křivolakými idylickými vedlejšími silničkami a řadou stoupání a klesání. Start a cíl je u Grandhotelu Schloss Bensberg, zastávkou na trase je park zámeckého hotelu Lerbach.Loni na soutěži ‚Schloss Bensberg Classics‘ vyhrálo hned několik historických vozů značky Škoda. V atraktivně obsazené ‚Rallye Historique‘ zvítězilo elegantní kupé Škoda Popular Monte Carlo v kategorii 3 „Do roku výroby 1945, přesýpací hodiny“. Také v kategorii 2 této rallye (rok výroby 1946 až 1979, elektronika) v roce 2012 zvítězila Škoda 130 RS z týmu Škoda Auto Deutschland.Soutěž ‚Schloss Bensberg Classics‘ se v roce 2013 koná popáté. Akce je jedním z nejdůležitějších setkání historických automobilů, které představují vrcholy dějin automobilismu. ‚Schloss Bensberg Classics‘ byla před třemi lety přijata to série ‚Louis Vuitton Classic Concours Award‘ a řadí se tak mezi renomované akce, konající se například v Pebble Beach v Kalifornii nebo ve Villa d'Este v Itálii.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.