Svetoznáme logo značky Chevrolet – motýlik – oslavuje tento rok 100. výročie predstavením 25 noviniek, ktoré tomuto symbolu pomáhajú nájsť na celom svete nové cesty napriek tomu, že jeho vznik je stále tajomstvom.
V roku 1913 predstavil William C. Durant, spoluzakladateľ značky Chevrolet, znak vo forme motýlika na modeloch 1914 Chevrolet H-2 Royal Mail a H-4 Baby Grand, v obidvoch prípadoch uprostred prednej časti.
Počas uplynulých sto rokov ozdobil motýlik 215 miliónov automobilov značky Chevrolet, z ktorých je ešte stále 60 miliónov v prevádzke. Automobil značky Chevrolet sa v niektorej zo 140 krajín sveta predá v priemere každých 6,39 sekundy. Značka zaznamenala počas prvého polroka tohto roka rekordný predaj 2,5 milióna vozidiel. Sté výročie vzniku motýlika sprevádza predstavenie noviniek, ako kompaktný sedan Cruze Clean Turbo Diesel v USA a malé SUV Trax v 40 krajinách.
Hoci motýlik uzrel svetlo sveta pred 100 rokmi, detaily jeho vzniku stále nie sú známe. Povesti siahajú od Durantovej inšpirácie vzorom tapiet v parížskom hoteli až po reklamu v novinách, ktorú uvidel počas dovolenky v Hot Springs. Vdova po Durantovi a jeho dcéra majú každá svoju verziu.
Margery Durant vo svojej knihe z roku 1929 „My Father“ spomína, že Durant občas pri večeri čmáral návrhy znakov na kúsky papiera. „Myslím si, že to bolo raz večer, medzi polievkou a vyprážaným kurčaťom, keď nakreslil znak, ktorý sa na Chevroletoch používa dodnes,“ napísala.
No v roku 1968 vdova po Durantovi, Catherine, povedala v interview, že znak motýlika vznikol počas dovolenky v Hot Springs v roku 1912. Durant pri čítaní novín v hotelovej izbe uvidel znak a zvolal: „Myslím, že toto by bol veľmi dobrý emblém pre Chevrolet.“ Žiaľ, pani Durantová nevysvetlila, aký motív to bol, alebo kde bol použitý.
Tento náznak informácií však inšpiroval Kena Kaufmanna, historika a editora The Chevrolet Review, pátrať po jej pravdivosti. Zistil, že vo vydaní atlantského denníka The Constitution z 12. novembra 1912 bola uverejnená reklama spoločnosti Southern Compressed Coal Company na „Coalettes”, rafinovaný palivový výrobok. Logo Coalettes, uverejnené v reklame, má tvar šikmého motýlika, veľmi podobný tomu, ktorý sa stal čoskoro ikonou značky Chevrolet.
Uvidel Durant a jeho manželka tento inzerát – alebo podobný – o rok neskôr o niekoľko štátov severnejšie? Noviny, ktoré Kaufmann objavil, vyšli len 9 dní po založení Chevrolet Motor Co. Prvé použitie znaku motýlika značkou Chevrolet je zaznamenané 2. októbra 1913 v denníku The Washington Post sprevádzané slovami „Look for this nameplate” (hľadajte túto značku) nad symbolom.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.