Svetoznáme logo značky Chevrolet – motýlik – oslavuje tento rok 100. výročie predstavením 25 noviniek, ktoré tomuto symbolu pomáhajú nájsť na celom svete nové cesty napriek tomu, že jeho vznik je stále tajomstvom.
V roku 1913 predstavil William C. Durant, spoluzakladateľ značky Chevrolet, znak vo forme motýlika na modeloch 1914 Chevrolet H-2 Royal Mail a H-4 Baby Grand, v obidvoch prípadoch uprostred prednej časti.
Počas uplynulých sto rokov ozdobil motýlik 215 miliónov automobilov značky Chevrolet, z ktorých je ešte stále 60 miliónov v prevádzke. Automobil značky Chevrolet sa v niektorej zo 140 krajín sveta predá v priemere každých 6,39 sekundy. Značka zaznamenala počas prvého polroka tohto roka rekordný predaj 2,5 milióna vozidiel. Sté výročie vzniku motýlika sprevádza predstavenie noviniek, ako kompaktný sedan Cruze Clean Turbo Diesel v USA a malé SUV Trax v 40 krajinách.
Hoci motýlik uzrel svetlo sveta pred 100 rokmi, detaily jeho vzniku stále nie sú známe. Povesti siahajú od Durantovej inšpirácie vzorom tapiet v parížskom hoteli až po reklamu v novinách, ktorú uvidel počas dovolenky v Hot Springs. Vdova po Durantovi a jeho dcéra majú každá svoju verziu.
Margery Durant vo svojej knihe z roku 1929 „My Father“ spomína, že Durant občas pri večeri čmáral návrhy znakov na kúsky papiera. „Myslím si, že to bolo raz večer, medzi polievkou a vyprážaným kurčaťom, keď nakreslil znak, ktorý sa na Chevroletoch používa dodnes,“ napísala.
No v roku 1968 vdova po Durantovi, Catherine, povedala v interview, že znak motýlika vznikol počas dovolenky v Hot Springs v roku 1912. Durant pri čítaní novín v hotelovej izbe uvidel znak a zvolal: „Myslím, že toto by bol veľmi dobrý emblém pre Chevrolet.“ Žiaľ, pani Durantová nevysvetlila, aký motív to bol, alebo kde bol použitý.
Tento náznak informácií však inšpiroval Kena Kaufmanna, historika a editora The Chevrolet Review, pátrať po jej pravdivosti. Zistil, že vo vydaní atlantského denníka The Constitution z 12. novembra 1912 bola uverejnená reklama spoločnosti Southern Compressed Coal Company na „Coalettes”, rafinovaný palivový výrobok. Logo Coalettes, uverejnené v reklame, má tvar šikmého motýlika, veľmi podobný tomu, ktorý sa stal čoskoro ikonou značky Chevrolet.
Uvidel Durant a jeho manželka tento inzerát – alebo podobný – o rok neskôr o niekoľko štátov severnejšie? Noviny, ktoré Kaufmann objavil, vyšli len 9 dní po založení Chevrolet Motor Co. Prvé použitie znaku motýlika značkou Chevrolet je zaznamenané 2. októbra 1913 v denníku The Washington Post sprevádzané slovami „Look for this nameplate” (hľadajte túto značku) nad symbolom.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!