Volvo P1800 se stalo legendou. Nebylo to ani tak kvůli svých jízdním vlastnostem, masové výrobě či jiným obvyklým důvodům. Důvodem byl vzhled.
Volvo P1800 je a navždy bude jedním z nejkrásnějších vozů, které opustily bránu závodů švédské automobilky. Mimořádně slušivý kabátek mu ušili v Itálii, nejvíce se však neproslavil v Evropě, ale za mořem.
Ale pěkně od počátku. První prototyp byl stvořen pod jménem X1 v roce 1957. Čtyři roky trvalo jeho převedení do sériové výroby, která probíhala ve Velké Británii. Jméno dostal podle motoru, pod kapotou byla osmnáctistovka o výkonu sto koní. Výkon putoval přes čtyřstupňovou převodovku na zadní kola.
Již po dvou letech, v roce 1963, byla výroba přesunuta do Švédska, kde pokračovala ve dvou továrnách až do roku 1973 a to pod novým jménem, vůz byl přejmenován na Volvo 1800S. Spolu s přesunem byl navýšen výkon o osm koní a byly podniknuty další menší změny, dnes bychom řekli facelift.
Výkon byl postupně navyšován i nadále, roku 1966 poskočil na 115 koní a o tři roky později byl úplně nahrazen dvoulitrem o výkonu 118 koní. Ani ten nevydržel až do konce výroby. Již o rok později, roku 1970, byl nahrazen mnohem modernější variantou se vstřikováním benzínu, díky čemuž mohl narůst výkon až na 130 koní. Změnilo se i jméno, nyní se bavíme o Volvu 1800E.
Volvo nelenilo ani v oblasti karoserií. Po celou dobu byly vyráběny karoserie kupé a kabriolet, těsně před koncem výroby se ale fanouškové dočkali také kombíku, přesněji shooting brake. Návrh italské karosárny byl zamítnut pro přílišný futurismus, což je z dnešního pohledu docela škoda, vyráběl se ale mnohem normálnější kombík navržený přímo v automobilce. Vyrobilo se jich jen 8 tisíc, díky čemuž je dnes ceněn mezi sběrateli. Mnoho prvků původního kombi můžeme dnes najít na Volvo C30, například prosklené páté dveře.
Volvo 1800S je také držitelem jednoho světového rekordu. Majitel Irv Gordon z amerického státu New York dodnes svůj vůz z roku 1966 denně používá a na tachometru má natočeno neskutečných 2,8 milionu mil (4,5 milionu kilometrů). Díky tomu je zapsán v Guinessově knize rekordů.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!