FOTOREPORTÁŽ: Národní technické muzeum otevřelo veřejnosti

ar7, 19. února 2011, 15:55 Google+

Po více než čtyřech letech důkladné rekonstrukce se v Praze tento týden znovu otevřelo Národní technické muzeum. Co zajímavého nabízí pro milovníky spáleného benzínu a fanoušky čtyř kol?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Národní technické muzeum

Národní technické muzeum | foto: www.autoroad.cz / Jan Zýka

Sdílejte článek

Expozice startuje stylově – modelem parního vozu Josefa Božka, který předvedl divákům v pražské Stromovce v letech 1815 a 1817. Stroj byl kvůli nezájmu později rozebrán a jeho díly posloužily jiným účelům.

 


Z průkopnických let spalovacích motorů stojí za zmínku Bugatti 13 z roku 1910. Jedná se o nejstarší dochované Bugatti na světě.




Z automobilů pocházejících z území dnešní České republiky byste určitě neměli minout Pragu Alfa 5/15 HP z roku 1913 s motorem o objemu 1130 ccm a výkonem, jak už napovídá název, 11 kW (15 k).




Příznivce mladoboleslavské automobilky pro změnu zaujme Laurin & Klement RK/M rovněž z roku 1913. V roce 1921 však byl jeho původně pětilitrový motor vyměněn za závodní agregát, s nímž dokázala „Laurinka“ uhánět rychlostí až 125km/h.




Původně motocyklovou značkou je Jawa a její model 750 pocházející z poloviny třicátých let. Pod kapotou našel své místo dvouválec o objemu 745 ccm a výkonu 18,5 kW (26 k).




Mercedes Benz W154 upoutá zejména příznivce závodních vozů předválečných let. Dle mnohých odborníků je tento Mercedes považován za vůbec nejlepší závodní auto všech dob.




Vlastence a milovníky Československa za první republiky určitě potěší Tatra 80, se kterou od roku 1935 jezdil první československý prezident Tomáš Garrigue Masaryk.




Neméně významná je ale i první Tatra poválečného období – model 87. S ním cestovatelé Jiří Hanzelka a Miroslav Zikmund projeli takřka celou Afriku a Jižní Ameriku.




Nejnovějším čtyřkolovým exponátem muzea je Škoda Superb V6 2.8 Václava Klause, kterému sloužila zejména v letech 2003-2005 a o níž pan prezident prohlásil legendární větu, že „trochu drncá“.

Kompletní galerii si můžete prohlédnout zde.

Národní technické muzeum je otevřeno každý den kromě pondělí v době 10-18 hod. Základní vstupné činí 170 Kč, zlevněné 90 Kč. Pokud si budete chtít pořídit vlastní fotografie, počítejte s další stokorunou.

Vytisknout

Diskuze: FOTOREPORTÁŽ: Národní technické muzeum otevřelo veřejnosti

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

BMW

Všechny budoucí čtyřválce od BMW budou přeplňované

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud