Asi žádné z italských aut se nestalo tak rychle populární jako Lancia Delta. Není divu že Integrale smetla z trůnu čtyřkolek i Audi Quattro!
Pojďme se tedy na legendární Integrale podívat blíže. První prototyp byl vystaven na Turínském autosalóně v roce 1982 pod označením Delta turbo. Později se začala vyrábět jako HF 4WD, z které byla odvozena Integrale. Revoluční pohon všech kol přinesl Lancii úspěch jak v běžném provozu, tak v soutěžích skupiny A.
Na první pohled zaujme svými širšími blatníky s tužším zavěšením, silnějšími brzdami a s většími a širšími koly. Pod svalnatou karosérii je schován příčně uložený přeplňovaný dvouvačkový motor, který dával v první sérii v roce 1988 185 koní, o rok později potom v 16-ti ventilovém provedeni 200 koní. Od roku 1991 posílil motor na 210 koní a nesl označení EVO 1, následovalo EVO 2 s výkonem 215 koní! Naprostou extázi byli potom limitované série, které jsou ovšem vzácnosti a mužem se jimi kochat jen z obrázků. Zpět k technickým parametrům, diferenciál za normálních podmínek přenášel 47%síly na zadní kola a 53% na přední kola, přičemž viskózní spojka je schopna poslat výkon kam je třeba!
Jízda v Deltě je kapitola sama pro sebe. Její reakce jsou rychlejší než vaše myšlenka. Akceleraci na stovku zvládne dříve než napočítáte do šesti a je jedno na jakém povrchu, adheze je prostě neuvěřitelná. Volant klade ten správný odpor a cítíte v něm každý pohyb. Zatáčí s ohromnou přesností a na silnici vám umožní využít každý centimetr. Řazení má delší dráhy, ale je přesné a rychlé. Pokud nejste zrovna zaraženi do sportovních sedaček Recaro, tak brzdíte čtyřmi kotouči, vpředu chlazenými o velikosti 284mm a vzadu 227mm, brzdný účinek je velmi dobrý, přestože vyžaduje větší stisk.
Lancia Delta Integrale je bezesporu auto, které poskytne řidiči pocit ze závodního vozu. Její vzhled, řízení a jízdní vlastnosti se těžko překonávají i v dnešní době. Pokud se smíříte s náročnější údržbou a vyšší spotřebou tak máte v ruce opravdové auto, které roste na ceně. Pokud ho chcete vlastnit tak si připravte minimálně 10 000 eur a vyrazte do Itálie, u nás na kvalitní kousek rovnou zapomeňte.
Zdroj: Fiat foto: http://www.scuderia-lancia-integrale.com/
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.