"Tatra nezná bratra." Veteráni značky patří v Česku k nežádanějším

ČTK / AutoRoad.cz, 6. září 2022, 23:03 Google+

U některých kusů se cena může vyšplhat i k deseti milionům korun. V sobotu jich okolo 130 vyrazilo na tradiční Rallye Beskydy. Z Prostřední Bečvy zamířily vozy do Kopřivnice. ČTK to řekla prezidentka pořádajícího Veteran Car Clubu Kopřivnice Alena Čípová. Letošní jízda se jede na počest loni zemřelého českého automobilového závodníka a šestinásobného vítěze automobilových závodů Rallye Dakar Karla Lopraise. V minulosti ji dokonce závodník osobně sám se svým závodním speciálem absolvoval.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Tatra T77, ilustrační foto

Tatra T77, ilustrační foto | foto: wheelsage.org

Sdílejte článek

Pravidelně se beskydské rallye účastní 130 až 150 historických vozidel a i několik nákladních. Vše výhradně značky Tatra. Nejstarší z letos startujících byla Tatra 11 z roku 1926. Což byl ve své době malý automobil vyznačující se jednoduchou a odolnou konstrukcí. Vyráběla jej automobilka Kopřivnická vozovka, pozdější Tatra, v letech 1923 až 1926. Během tří let výroby bylo vyrobeno 3540 vozů všech modifikací. "Cenu takového vozu vůbec nedokážu odhadnout," řekla prezidentka.

Dodala, že veteráni značky Tatra jsou nejžádanější a nejdražší u nás. Především proto, že jde o českou značku. "Cena dostupnějších typů se pohybuje v milionech korun," řekla. Na trhu je ale jen velmi málo vozů, které by byly na prodej. "Může se stát, že někdo z majitelů onemocní a rozhodne se vůz prodat. To se stává výjimečně. Většinou se totiž auta nechávají v rodině," vysvětlila. Občas se také ještě nějaký vůz najde někde ve stodole zaházený senem. "Pak se taky může stát, že se auto k nám přiveze z ciziny," doplnila.

Milovníci veteránů Tatra na své vozy nedají dopustit. "Tatra nezná bratra," řekla Čípová. A připomněla i další slogan, který mezi majiteli koluje: "Každé auto jednou zchátrá, navěky vydrží jen Tatra." Sama Čípová vlastní Tatru 603, kterou jí k maturitě daroval tehdy budoucí manžel.

Letošní 53. ročník pořadatelé věnovali památce Karla Lopraise, závodníka, jenž přivedl do motoristického světa mnoho nadšenců nejen značky Tatra. Šestinásobný vítěz kategorie kamionů na Rallye Dakar zemřel na konci loňského roku. Čípová doplnila, že v dubnu pak zemřel také Peter Baliga, který také patřil mezi pravidelné účastníky Rallye Beskydy. "Společně na ně zavzpomínáme. Kromě toho si připomeneme rovněž 125. výročí od vyrobení prvního osobního automobilu Tatra Präsident," řekla.

Vytisknout

Diskuze: "Tatra nezná bratra." Veteráni značky patří v Česku k nežádanějším

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

Škoda Kamiq Monte Carlo

TEST: Škoda Kamiq 1,0 TSI DSG Monte Carlo – definice ideálního stylového crossoveru?

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb IV 2,0 TDI 110 kW L&K – nový manažerský ideál přijíždí!

subaru brz

TEST Subaru BRZ Limited AT – je lepší volbou automat či manuál?

EcoWheel Squer mini

TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude

Subaru Crosstrek

TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

reklama

Doporučujeme

Cupra Leon nabízí další motory a rozšiřuje výbavu

„Král Leonů“ ještě atraktivnější: CUPRA nabízí další motory a rozšiřuje výbavu

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud