U některých kusů se cena může vyšplhat i k deseti milionům korun. V sobotu jich okolo 130 vyrazilo na tradiční Rallye Beskydy. Z Prostřední Bečvy zamířily vozy do Kopřivnice. ČTK to řekla prezidentka pořádajícího Veteran Car Clubu Kopřivnice Alena Čípová. Letošní jízda se jede na počest loni zemřelého českého automobilového závodníka a šestinásobného vítěze automobilových závodů Rallye Dakar Karla Lopraise. V minulosti ji dokonce závodník osobně sám se svým závodním speciálem absolvoval.
Pravidelně se beskydské rallye účastní 130 až 150 historických vozidel a i několik nákladních. Vše výhradně značky Tatra. Nejstarší z letos startujících byla Tatra 11 z roku 1926. Což byl ve své době malý automobil vyznačující se jednoduchou a odolnou konstrukcí. Vyráběla jej automobilka Kopřivnická vozovka, pozdější Tatra, v letech 1923 až 1926. Během tří let výroby bylo vyrobeno 3540 vozů všech modifikací. "Cenu takového vozu vůbec nedokážu odhadnout," řekla prezidentka.
Dodala, že veteráni značky Tatra jsou nejžádanější a nejdražší u nás. Především proto, že jde o českou značku. "Cena dostupnějších typů se pohybuje v milionech korun," řekla. Na trhu je ale jen velmi málo vozů, které by byly na prodej. "Může se stát, že někdo z majitelů onemocní a rozhodne se vůz prodat. To se stává výjimečně. Většinou se totiž auta nechávají v rodině," vysvětlila. Občas se také ještě nějaký vůz najde někde ve stodole zaházený senem. "Pak se taky může stát, že se auto k nám přiveze z ciziny," doplnila.
Milovníci veteránů Tatra na své vozy nedají dopustit. "Tatra nezná bratra," řekla Čípová. A připomněla i další slogan, který mezi majiteli koluje: "Každé auto jednou zchátrá, navěky vydrží jen Tatra." Sama Čípová vlastní Tatru 603, kterou jí k maturitě daroval tehdy budoucí manžel.
Letošní 53. ročník pořadatelé věnovali památce Karla Lopraise, závodníka, jenž přivedl do motoristického světa mnoho nadšenců nejen značky Tatra. Šestinásobný vítěz kategorie kamionů na Rallye Dakar zemřel na konci loňského roku. Čípová doplnila, že v dubnu pak zemřel také Peter Baliga, který také patřil mezi pravidelné účastníky Rallye Beskydy. "Společně na ně zavzpomínáme. Kromě toho si připomeneme rovněž 125. výročí od vyrobení prvního osobního automobilu Tatra Präsident," řekla.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.
V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.
Není jezdec, který by nechtěl startovat na podniku mistrovství světa. Věroslavu Cvrčkovi se tento sen splnil až při druhém ročníku Central European rally. Neskutečný zážitek i dojmy rezonují ve „Cvrndovi“ i nyní, dlouho od závodu.
Do dalšího dlouhodobého testu jsme si vybrali křížence, který kombinuje prvky prémiového hatchbacku a crossoveru s novým full-hybridním pohonem. Ten slibuje nízkou spotřebu a zároveň lepší všestrannost, než nabízí plně elektrické vozy. I přes spřízněnost se značkou Citroen, respektive koncernem Stellantis si však DS jde svou vlastní cestou. Dokáže konkurovat prémiovým rivalům od Audi, Mercedesu či Lexusu?
Věroslav Cvrček měl loňskou sezonu takzvaně přestupovou. Z Fabie R5 přešel jezdec z Besedic do RS Rally2 a přestup si pochvaloval. Krásný strhující závěr sezony mohli fanoušci vidět právě v jeho podání, kdy na na posledním závodě po závěrečné erzetě vybojoval konečné 6. místo v celkovém pořadí MČR.