Značka Peugeot existuje již od 26. září 1810 a je tak nejstarší aktivní automobilovou značkou na světě. Připomeňme si tři milníky její historie.
Peugeot však v roce 2021 slaví i další milník, a to vstup do světa mobility pro všechny. Na konci léta 1891, tedy právě před 130 lety, byl Peugeot prvním automobilem, který byl ve Francii dodán soukromé osobě. Znamenalo to začátek dlouhé a slavné automobilové ságy.
Značka Peugeot prošla více než dvěma stoletími neustálých změn a bez přestání přizpůsobuje své výrobky a služby potřebám a požadavkům svých zákazníků. Za 211 let se jméno a výrobky značky Peugeot dostaly do milionů domácností. Nejedná se však jen o automobily a motocykly, ale také o nářadí, rádia, šicí stroje, mlýnky na kávu a pepř atd. Některé z produktů značky Peugeot se postupem času staly legendami.
Dnes je značka zastoupena ve více než 160 zemích a denně potvrzuje předpověď, kterou vyslovil Armand Peugeot, a to, že díky automobilu se z firmy Peugeot stane jeden z nejdůležitějších průmyslových podniků ve Francii.
Svět se za 211 let změnil, ale v posledním desetiletí se tempo změn výrazně zrychlilo. Digitalizace a konektivita vedly k novým způsobům myšlení, spotřeby i dopravy. Peugeot je dnes v čele změn v oblasti mobility díky své dnes již vysoce elektrifikované nabídce (70 % modelů Peugeot existuje v jedné nebo více elektrifikovaných verzích) a nové generaci infotainmentu s propojením na internet, která byla uvedena na trh s modelem Peugeot 308.
Je tomu již 130 let, co Peugeot 2. října 1891 dodal první vůz soukromé osobě: panu Poupardinovi, obyvateli města Dornach, který si vůz objednal 27. srpna téhož roku. Byl to čtyřmístný vůz s motorem o výkonu 2 koní (Daimler).
Od tohoto data v roce 1891 bylo ve 160 zemích, kde je značka Peugeot zastoupena, prodáno téměř 75 milionů vozů.
Milovníci starých (ale i novějších) vozů si mohou model vozu Peugeot Type 3, který je identický s vozem dodaným panu Poupardinovi v roce 1891, prohlédnout v Muzeu Peugeot Adventure v Sochaux.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.