Značka Peugeot existuje již od 26. září 1810 a je tak nejstarší aktivní automobilovou značkou na světě. Připomeňme si tři milníky její historie.
Peugeot však v roce 2021 slaví i další milník, a to vstup do světa mobility pro všechny. Na konci léta 1891, tedy právě před 130 lety, byl Peugeot prvním automobilem, který byl ve Francii dodán soukromé osobě. Znamenalo to začátek dlouhé a slavné automobilové ságy.
Značka Peugeot prošla více než dvěma stoletími neustálých změn a bez přestání přizpůsobuje své výrobky a služby potřebám a požadavkům svých zákazníků. Za 211 let se jméno a výrobky značky Peugeot dostaly do milionů domácností. Nejedná se však jen o automobily a motocykly, ale také o nářadí, rádia, šicí stroje, mlýnky na kávu a pepř atd. Některé z produktů značky Peugeot se postupem času staly legendami.
Dnes je značka zastoupena ve více než 160 zemích a denně potvrzuje předpověď, kterou vyslovil Armand Peugeot, a to, že díky automobilu se z firmy Peugeot stane jeden z nejdůležitějších průmyslových podniků ve Francii.
Svět se za 211 let změnil, ale v posledním desetiletí se tempo změn výrazně zrychlilo. Digitalizace a konektivita vedly k novým způsobům myšlení, spotřeby i dopravy. Peugeot je dnes v čele změn v oblasti mobility díky své dnes již vysoce elektrifikované nabídce (70 % modelů Peugeot existuje v jedné nebo více elektrifikovaných verzích) a nové generaci infotainmentu s propojením na internet, která byla uvedena na trh s modelem Peugeot 308.
Je tomu již 130 let, co Peugeot 2. října 1891 dodal první vůz soukromé osobě: panu Poupardinovi, obyvateli města Dornach, který si vůz objednal 27. srpna téhož roku. Byl to čtyřmístný vůz s motorem o výkonu 2 koní (Daimler).
Od tohoto data v roce 1891 bylo ve 160 zemích, kde je značka Peugeot zastoupena, prodáno téměř 75 milionů vozů.
Milovníci starých (ale i novějších) vozů si mohou model vozu Peugeot Type 3, který je identický s vozem dodaným panu Poupardinovi v roce 1891, prohlédnout v Muzeu Peugeot Adventure v Sochaux.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.