Obecně známe dva druhy karavanů. A to buď obytný automobil a nebo obytný přívěs. Každé z těchto řešení má své klady i zápory. Heku Car Camp spojuje obě koncepce do jedné.
Soupravy Heku Car Camp jsou vlastně takové Opely s obytným "batohem" na zádech. Jako první se v roce 1988 veřejnosti představila varianta spojená s Opelem Kadett GSI o výkonu 115 koní, v případě 16ti ventilové verze dokonce s výkonem 150 koní. Samotný Opel Kadett GSI uměl 0-100 km/h za rovných 8 s a maximální rychlost dal až 217 km/h. V tandemu s obytným "batůžkem" bude jistě pomalejší, ale i tak se ve své době mohl řadit k nejrychlejším obytňákům na světě. Navíc během několika minut lze automobil od obytné části odpojit a pak je možné si "GSíčko" vychutnávat na plno.
Momentálně je v Holandsku k mání za 11 000 € (asi 280 000 Kč) jeden Heku Car Camp včetně Opelu Kadett GSI. Verze o výkonu 115 koní má najeto 290 712 km, ale přesto je prý vůz v dobrém technickém stavu.
Kromě Opelu Kadett a pár kusů Daewoo Nexia, vznikl Heku Car Camp z vozů Opel Astra a to v generacích F, H a J. Roku 2012 byla výroba tohoto velice neobyčejného obytného vozu ukončena.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.