Obecně známe dva druhy karavanů. A to buď obytný automobil a nebo obytný přívěs. Každé z těchto řešení má své klady i zápory. Heku Car Camp spojuje obě koncepce do jedné.
Soupravy Heku Car Camp jsou vlastně takové Opely s obytným "batohem" na zádech. Jako první se v roce 1988 veřejnosti představila varianta spojená s Opelem Kadett GSI o výkonu 115 koní, v případě 16ti ventilové verze dokonce s výkonem 150 koní. Samotný Opel Kadett GSI uměl 0-100 km/h za rovných 8 s a maximální rychlost dal až 217 km/h. V tandemu s obytným "batůžkem" bude jistě pomalejší, ale i tak se ve své době mohl řadit k nejrychlejším obytňákům na světě. Navíc během několika minut lze automobil od obytné části odpojit a pak je možné si "GSíčko" vychutnávat na plno.
Momentálně je v Holandsku k mání za 11 000 € (asi 280 000 Kč) jeden Heku Car Camp včetně Opelu Kadett GSI. Verze o výkonu 115 koní má najeto 290 712 km, ale přesto je prý vůz v dobrém technickém stavu.
Kromě Opelu Kadett a pár kusů Daewoo Nexia, vznikl Heku Car Camp z vozů Opel Astra a to v generacích F, H a J. Roku 2012 byla výroba tohoto velice neobyčejného obytného vozu ukončena.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.