Penthouse CX je speciální verzí Citroenu CX GTi, jehož zadní část byla značně přepracována. Ta byla prodloužena a dostala třetí nápravu. Nad dvěma zadními nápravami přibyla na svou dobu velmi moderní obytná nástavba
NEJRYCHLEJŠÍ NA SVĚTĚ
Díky základu v Citroenu CX 2400 GTi s jeho čtyřválcem o objemu 2347 cm3, který s pomocí elektronického vstřikování paliva poskytoval 92 kW (128 koní) výkonu a 193 N.m. točivého momentu. Ač se tvrdí, že Penthouse byl nejrychlejší obytňák světa, jeho přesná hodnota maximální rychlosti není známa. Citroen CX 2400 GTi Combi s tímto motorem však dokázal uhánět maximální rychlostí až 191 km/h a z 0 na 100 km/h se dostal za 10,3 s.
MAXIMÁLNÍ POHODLÍ
Přední polovina vozu je v podstatě sériový Citroen CX GTi , včetně vybavení interiéru. Hlavním rozdílem jsou pouze jedny dveře na levé části vozu.
To nejdůležitější se odehrálo nad dvojicí zadních hydropneumaticky odpružených náprav. Zcela izolovaná zadní část, kterou vyrobil Dubicamper, je rozdělena na dvě části: toaletu a obývací část.
Toaleta zahrnuje umyvadlo, sprchu a WC. Obytňák si s sebou vozí zásobu 167 litrů vody. Odpad se shromažďuje ve speciální nádrži.
V obývací části je manželská postel - která se během dne dá složit na sezení se stolem. K obytnému vozu samozřejmě náleží i kuchyň, nejinak je tomu i v tomto případě. Kuchyň obsahuje plynový sporák, ledničku, dřez, kávovar „Espresso“.
O zábavu se stará stereofonní systém se 3 tunery, zesilovačem a kazetovým přehrávačem, radiobudík, televize a telefon.
Při stání je možné zvětšit obytný prostor díky elektricky se zvedající střeše. To umožňuje stoupnout si a pohodlně se pohybovat.
Pro co největší nezávislost je Penthouse vybaven generátorem a nezávislým topením a dokonce i klimatizací.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?