Penthouse CX je speciální verzí Citroenu CX GTi, jehož zadní část byla značně přepracována. Ta byla prodloužena a dostala třetí nápravu. Nad dvěma zadními nápravami přibyla na svou dobu velmi moderní obytná nástavba
NEJRYCHLEJŠÍ NA SVĚTĚ
Díky základu v Citroenu CX 2400 GTi s jeho čtyřválcem o objemu 2347 cm3, který s pomocí elektronického vstřikování paliva poskytoval 92 kW (128 koní) výkonu a 193 N.m. točivého momentu. Ač se tvrdí, že Penthouse byl nejrychlejší obytňák světa, jeho přesná hodnota maximální rychlosti není známa. Citroen CX 2400 GTi Combi s tímto motorem však dokázal uhánět maximální rychlostí až 191 km/h a z 0 na 100 km/h se dostal za 10,3 s.
MAXIMÁLNÍ POHODLÍ
Přední polovina vozu je v podstatě sériový Citroen CX GTi , včetně vybavení interiéru. Hlavním rozdílem jsou pouze jedny dveře na levé části vozu.
To nejdůležitější se odehrálo nad dvojicí zadních hydropneumaticky odpružených náprav. Zcela izolovaná zadní část, kterou vyrobil Dubicamper, je rozdělena na dvě části: toaletu a obývací část.
Toaleta zahrnuje umyvadlo, sprchu a WC. Obytňák si s sebou vozí zásobu 167 litrů vody. Odpad se shromažďuje ve speciální nádrži.
V obývací části je manželská postel - která se během dne dá složit na sezení se stolem. K obytnému vozu samozřejmě náleží i kuchyň, nejinak je tomu i v tomto případě. Kuchyň obsahuje plynový sporák, ledničku, dřez, kávovar „Espresso“.
O zábavu se stará stereofonní systém se 3 tunery, zesilovačem a kazetovým přehrávačem, radiobudík, televize a telefon.
Při stání je možné zvětšit obytný prostor díky elektricky se zvedající střeše. To umožňuje stoupnout si a pohodlně se pohybovat.
Pro co největší nezávislost je Penthouse vybaven generátorem a nezávislým topením a dokonce i klimatizací.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).