Penthouse CX je speciální verzí Citroenu CX GTi, jehož zadní část byla značně přepracována. Ta byla prodloužena a dostala třetí nápravu. Nad dvěma zadními nápravami přibyla na svou dobu velmi moderní obytná nástavba
NEJRYCHLEJŠÍ NA SVĚTĚ
Díky základu v Citroenu CX 2400 GTi s jeho čtyřválcem o objemu 2347 cm3, který s pomocí elektronického vstřikování paliva poskytoval 92 kW (128 koní) výkonu a 193 N.m. točivého momentu. Ač se tvrdí, že Penthouse byl nejrychlejší obytňák světa, jeho přesná hodnota maximální rychlosti není známa. Citroen CX 2400 GTi Combi s tímto motorem však dokázal uhánět maximální rychlostí až 191 km/h a z 0 na 100 km/h se dostal za 10,3 s.
MAXIMÁLNÍ POHODLÍ
Přední polovina vozu je v podstatě sériový Citroen CX GTi , včetně vybavení interiéru. Hlavním rozdílem jsou pouze jedny dveře na levé části vozu.
To nejdůležitější se odehrálo nad dvojicí zadních hydropneumaticky odpružených náprav. Zcela izolovaná zadní část, kterou vyrobil Dubicamper, je rozdělena na dvě části: toaletu a obývací část.
Toaleta zahrnuje umyvadlo, sprchu a WC. Obytňák si s sebou vozí zásobu 167 litrů vody. Odpad se shromažďuje ve speciální nádrži.
V obývací části je manželská postel - která se během dne dá složit na sezení se stolem. K obytnému vozu samozřejmě náleží i kuchyň, nejinak je tomu i v tomto případě. Kuchyň obsahuje plynový sporák, ledničku, dřez, kávovar „Espresso“.
O zábavu se stará stereofonní systém se 3 tunery, zesilovačem a kazetovým přehrávačem, radiobudík, televize a telefon.
Při stání je možné zvětšit obytný prostor díky elektricky se zvedající střeše. To umožňuje stoupnout si a pohodlně se pohybovat.
Pro co největší nezávislost je Penthouse vybaven generátorem a nezávislým topením a dokonce i klimatizací.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.