Takmer celé preteky viedol Bourdais, ale žltá fáza ho pripravila o vedenie.
Okruh Gillesa Villeneuva zažil mokrý ranný tréning, ale do pretekov našťastie stihla trať uschnúť, aj keď asfalt v takomto prípade mení svoje vlastnosti.
Samotnému štartu predchádzali dve zavádzacie kolá, po ktorých si svoje pole position udžal Sebastian Bourdais. Celkový úvod pretekov bol relatívne kľudný a k veľkým zmenám príliš nedochádzalo. Pretekárske čelo sa usporiadalo v poradí: Bourdais, Servia, Wilson, Allmendinger, Tracy, Tagliani, Dominguez a da Matta.
Dve kolá pred prvou zastávkou v boxoch, ktorú otvoril v 16. kole nováčik seriálu Timo Glock došlo k peknému súboju o druhé miesto medzi Wilsonom a Serviou pred ôsmou zákrutou. O dve kolá neskôr sa zastávky začali aj u zvyšnej časti štartovného poľa. Po zastávkach sa poradie na čele nemenilo: Bourdais, Wilson, Servia, Allmendinger, Tracy.
Po druhých zastávkach si o jedno miesto polepšil Paul Tracy. O jedinú žltú fázu sa postaral v 57. kole Sperafico, ktorý havaroval do steny. Ako sa ukázalo, táto fáza bola osudná pre vedúceho pretekára, keď po taktikách iných tímov prišiel o vedenie a celkovo sa zaradil až na štvrté miesto.
Do ciela tak prišiel po prvý krát vo svojej kariére šampionátu Champ Car ako prvý Sebastianov tímový kolega Oriol Servia. Druhé miesto obsadil výborným výkonom nováčika Champ Car a expilot F1 Timo Glock. Tretí skončil nakoniec Justin Wilson, ktorý robil väčšinu pretekov tesný krovie dlho vedúcemu Sebastianovi Bourdaisovi.
Foto: Photo by Phil Abbott, USA LAT Photographic
Výsledky pretekov v Montreale
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?