Takmer celé preteky viedol Bourdais, ale žltá fáza ho pripravila o vedenie.
Okruh Gillesa Villeneuva zažil mokrý ranný tréning, ale do pretekov našťastie stihla trať uschnúť, aj keď asfalt v takomto prípade mení svoje vlastnosti.
Samotnému štartu predchádzali dve zavádzacie kolá, po ktorých si svoje pole position udžal Sebastian Bourdais. Celkový úvod pretekov bol relatívne kľudný a k veľkým zmenám príliš nedochádzalo. Pretekárske čelo sa usporiadalo v poradí: Bourdais, Servia, Wilson, Allmendinger, Tracy, Tagliani, Dominguez a da Matta.
Dve kolá pred prvou zastávkou v boxoch, ktorú otvoril v 16. kole nováčik seriálu Timo Glock došlo k peknému súboju o druhé miesto medzi Wilsonom a Serviou pred ôsmou zákrutou. O dve kolá neskôr sa zastávky začali aj u zvyšnej časti štartovného poľa. Po zastávkach sa poradie na čele nemenilo: Bourdais, Wilson, Servia, Allmendinger, Tracy.
Po druhých zastávkach si o jedno miesto polepšil Paul Tracy. O jedinú žltú fázu sa postaral v 57. kole Sperafico, ktorý havaroval do steny. Ako sa ukázalo, táto fáza bola osudná pre vedúceho pretekára, keď po taktikách iných tímov prišiel o vedenie a celkovo sa zaradil až na štvrté miesto.
Do ciela tak prišiel po prvý krát vo svojej kariére šampionátu Champ Car ako prvý Sebastianov tímový kolega Oriol Servia. Druhé miesto obsadil výborným výkonom nováčika Champ Car a expilot F1 Timo Glock. Tretí skončil nakoniec Justin Wilson, ktorý robil väčšinu pretekov tesný krovie dlho vedúcemu Sebastianovi Bourdaisovi.
Foto: Photo by Phil Abbott, USA LAT Photographic
Výsledky pretekov v Montreale
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.