Takmer celé preteky viedol Bourdais, ale žltá fáza ho pripravila o vedenie.
Okruh Gillesa Villeneuva zažil mokrý ranný tréning, ale do pretekov našťastie stihla trať uschnúť, aj keď asfalt v takomto prípade mení svoje vlastnosti.
Samotnému štartu predchádzali dve zavádzacie kolá, po ktorých si svoje pole position udžal Sebastian Bourdais. Celkový úvod pretekov bol relatívne kľudný a k veľkým zmenám príliš nedochádzalo. Pretekárske čelo sa usporiadalo v poradí: Bourdais, Servia, Wilson, Allmendinger, Tracy, Tagliani, Dominguez a da Matta.
Dve kolá pred prvou zastávkou v boxoch, ktorú otvoril v 16. kole nováčik seriálu Timo Glock došlo k peknému súboju o druhé miesto medzi Wilsonom a Serviou pred ôsmou zákrutou. O dve kolá neskôr sa zastávky začali aj u zvyšnej časti štartovného poľa. Po zastávkach sa poradie na čele nemenilo: Bourdais, Wilson, Servia, Allmendinger, Tracy.
Po druhých zastávkach si o jedno miesto polepšil Paul Tracy. O jedinú žltú fázu sa postaral v 57. kole Sperafico, ktorý havaroval do steny. Ako sa ukázalo, táto fáza bola osudná pre vedúceho pretekára, keď po taktikách iných tímov prišiel o vedenie a celkovo sa zaradil až na štvrté miesto.
Do ciela tak prišiel po prvý krát vo svojej kariére šampionátu Champ Car ako prvý Sebastianov tímový kolega Oriol Servia. Druhé miesto obsadil výborným výkonom nováčika Champ Car a expilot F1 Timo Glock. Tretí skončil nakoniec Justin Wilson, ktorý robil väčšinu pretekov tesný krovie dlho vedúcemu Sebastianovi Bourdaisovi.
Foto: Photo by Phil Abbott, USA LAT Photographic
Výsledky pretekov v Montreale
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?