Skvělý finiš předvedli jezdci týmu Andretti Green Racing v posledních kolech závodu na ovále Kansas Speedway.
Nakonec o asi jen o necelou délku předního křídla se neskrývaně radoval úřadující šampión IndyCar Series z loňského roku Tony Kanaan, když o toto křídlo na druhé pozici nechal Dana Wheldona, jenž odtáhnul závodní pole v závěru závodu ve vedení.
Konečný rozdíl v cíli mezi oběma týmovými kolegy činil 0,0120s. Tony Kanaan naposledy zvítězil na ovále v Nashville Superspeedway, kde loni zvítězil v červenci.
Letos na své první vítězství čekal sedm závodů. Toto vítězství se zapsalo do historie seriálu jako šesté nejtěsnější. Vitor Meira, jenž loni bojoval o vítězství s Buddym Ricem skončil letos třetí.
Danica patrick, jenž vedla startovní pole ve vedení po startu, nakonec skončila až devátá a byla toho docela dost zklamaná. Asi měla navíc, ale selhala týmová strategie. Ale příjemné bylo, že vyhrála Pole position, a to bylo již podruhé v historii, když žena startovala z 1. pozice.
Tomáš Enge se po celou dobu závodu pohyboval od 5. do 10. pozice, což bylo velmi příjemné. V závěru před posledním tankováním mu mechanici vyměnili i kola, což byla chyba, protože pravé přední kolo nešlo lehce vyměnit. Opět smůla, protože tím ztratil hodně pozic a po návratu na trať sice nějaké pozice získal, ale v cíli se musel spokojit na 11. pozici. Je ale dobré vědět, že dva závody po sobě Tomáš dokázal držet krok s těmi nejrychlejšími jezdci a pořádně pohrozit i ve vedoucí skupině jezdců.
Další závod se jede 16. července 2005 na ovále v Nashvillu.
Foto: IndyCar Media
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?