1. Francie: Kovalainen zvýšil náskok výhrou

Kovalainen, Heikki
Kovalainen, Heikki, foto: www.gp2series.com
Daniel Šupa 2. července 2005 23:18
Sdílej:

Fin zvítězil po startu z druhé řady a svým dnešním vítězstvím si upevnil vedení v šampionátu s náskokem 15 bodů.

Raketový start katapultoval Heikki Kovalainena z týmu Arden do vedení ze čtvrté startovní pozice. Vítěz kvalifikace Premat následoval na druhém místě před Lopezem a Speedem, kterého ve třetí zatáčce zdolal Nico Rosberg. Ryan Sharp chyboval a ocitl se mimo dráhu. Duel mezi Monfardinim a Negraem skončil debaklem Brazilce, který prožívá vedle Piqueta Jr. nesnadnou a neúspěšnou sezonu. Do 11. kola bránil defenzivní stopou Lopez pozici před rychlejším Rosbergem, ale poté musel do boxů. Američan Speed přišel o bodový zisk díky defektu. Domácí jezdec Olivier Pla se snažil přespříliš a v poslední zatáčce nezvládl řízení. Díky jeho nehodě byl povolán Safety car, čehož využili Kovalainen, Lapierre a Yoshimoto k zastávce v boxech.

Po restartu byl ve vedení Premat následovaný Rosbergem, Kovalainenem, Lopezem, Lapierrem, Piquetem, Carrollem, Janim, Yoshimotem a Pantanem. Po dalších pěti kolech zastavil v boxech dosud v závodě zbývající vůz stáje HiTech Piquet a syn trojnásobného šampiona musel pro problémy s elektronikou závod vzdát. Speed se snažil dohnat ztrátu, ale výsledkem byla chyba a výlet mimo dráhu, čímž ztratil dalších pět pozic. Nejprve Premat a následně po několika velmi rychlých kolech i Rosberg museli do boxů. Cílem tak projel na prvním místě letos potřetí Kovalainen. Druhý skončil Lopez a třetím místem zavítal letos poprvé na stupně vítězů i druhý jezdec stáje Arden Lapierre. Stav v šampionátu je po dnešním závodě následující: Kovalainen 48, Carroll 33 a Bruni 29. Foto: www.gp2series.com

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?