1. Monako: Carroll zvítězil, Rosberg hrdinou

Carroll, Adam
Carroll, Adam, foto: www.gp2series.com
Daniel Šupa 22. května 2005 00:25
Sdílej:

Náročná trať prověřila jezdce a jejich přípravu více, než si mnozí z nich přáli.

Start zvládl z nejvýhodnější pozice nejlépe právě jezdec Ardenu, následoval Bruni a Carroll, pořadí na čele se tak nezměnilo. Ze zadu tlačili pole především Piquet a Lopez. Kovalainen získal menší náskok a ve 21. kole zajel do boxů. Při výměně pneumatik se však zdržel, neboť mechanici měli problémy s maticí u předního kola a Fin vyjel na dráhu s již velkou ztrátou na čelo závodu. Bruni se dostal do vedení, které udržel dalších deset kol. Po výjezdu z boxů se však zařadil až za Carrolla. Vzrušující jízdu předvedl Nico Rosberg, kterému se v úzkých ulicích Monaka dařilo a ze sedmé pozice na startu se propracoval až na třetí díky sérii velmi rychlých kol. V závěru tvrdě snižoval při stíhací jízdě ztrátu na Bruniho a Carrolla. V cíli dělilo první tři jezdce 1,1 vteřiny, ale pořadí se již nezměnilo. Čtvrtý dokončil Speed a za ním smolař Kovalainen, který si však připsal navíc ještě dva body za nejrychlejší kolo. Pro body si díky spolehlivé jízdě dojel i Lauda Jr. od kterého jsme toho zatím letos mnoho neviděli. V cíli skončil na místě šestém. Artam a Hernandez se podělili o poslední body. Cílem projelo pouze devět vozů z 23. na startu, ale i takové bývá Monte Carlo. Vedení si i nadále udržel Kovalainen a jeho tým Arden International v hodnocení stájí. Foto: www.gp2series.com
Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?