Enge uspěl v nováčkovské zkoušce

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: BPA sport marketing, a.s.
ar1 9. května 2005 14:29
Sdílej:

Tomáš Enge bez problémů absolvoval v neděli odpoledne test nováčků, který je podmínkou pro další účast v přípravách na Indianapolis 500.

I přes tři zlomeniny dvou žeber Enge dokázal se svým vozem RockaStar Chevy projít všechny čtyři fáze testu za necelé dvě hodiny. Bylo to poprvé, kdy český jezdec kroužil na 2,5 míle dlouhém oválu nabitém historií. Enge byl při adaptaci na Indianapolis Motor Speedway obklopen několika výjimečnými učiteli – jeho týmový kolega Buddy Lazier vyhrál Indy 500 v roce 1996, jeho spotter Tom Sneva vyhrál v roce 1983 a jeho závodní inženýr Andy Borme pomohl Helio Castronevesovi ke dvěma vítězstvím v řadě v letech 2001 a 2002. Test nováčků zvaný Rookie Orientation Program má čtyři části. Jezdec musí odjet 10 kol rychlostním průměrem 195-200 mil/h, dalších 10 kol 200-205 mil/h, 10 kol mezi 205-210 mil/h a nakonec 10 kol nad 210 mil/h. Tomášovo nejrychlejší kolo dne mělo hodnotu 218,219 mil/h. Tomáš musel vynechat závod v Japonsku, protože po nehodě v kvalifikaci nedostal souhlas lékařů. V průběhu týdne si zlomil dvě žebra a při nehodě utrpěl další zlomeninu jednoho z nich. V neděli ráno dostal svolení k účasti v ROP od ředitele lékařského centra IndyRacing League Henryho Bocka. Enge se zkouší stát teprve třetím jezdcem v historii, který se zúčastní 500 mil Indy i Grand Prix formule 1 v Indy. Dva jezdci (Jacques Villeneuve a Juan Pablo Montoya), kteří se zúčastnili obou podniků vyhráli Indy 500. Enge dojel v GP USA v roce 2001 na 14. místě. ROP pokračují v pondělí odpoledne místního času. V úterý se k Engemu připojí týmoví kolegové Tomas Scheckter a Buddy Lazier, od té doby je Speedway otevřena i pro jezdce se zkušenostmi z této dráhy. Tomáš Enge: „Je to jedinečná a velmi rychlá trať. Dnes jsme se soustředili na správnou stopu, lidé kolem mě mi pomáhali, jak jet v Indianapolis. Není to lehká trať. Budu potřebovat několik dnů, abych si zvyknul, ale s každým dnem, kdy budeme s týmem RockStar na trati, to bude lepší. Zatáčky se zdají poměrně úzké, což je pochopitelně způsobeno rychlostí. Čím rychleji jedete, tím se zdají užší. (O zlomených žebrech) Teď to není fantastické a trochu to bolí. Ale s každým dnem se to lepší.Teď s tím můžu jet, ale budeme na tom pracovat a sledovat je každý den.“ Text a foto: BPA sport marketing, a.s.
Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.