Enge uspěl v nováčkovské zkoušce

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: BPA sport marketing, a.s.
ar1 9. května 2005 14:29
Sdílej:

Tomáš Enge bez problémů absolvoval v neděli odpoledne test nováčků, který je podmínkou pro další účast v přípravách na Indianapolis 500.

I přes tři zlomeniny dvou žeber Enge dokázal se svým vozem RockaStar Chevy projít všechny čtyři fáze testu za necelé dvě hodiny. Bylo to poprvé, kdy český jezdec kroužil na 2,5 míle dlouhém oválu nabitém historií. Enge byl při adaptaci na Indianapolis Motor Speedway obklopen několika výjimečnými učiteli – jeho týmový kolega Buddy Lazier vyhrál Indy 500 v roce 1996, jeho spotter Tom Sneva vyhrál v roce 1983 a jeho závodní inženýr Andy Borme pomohl Helio Castronevesovi ke dvěma vítězstvím v řadě v letech 2001 a 2002. Test nováčků zvaný Rookie Orientation Program má čtyři části. Jezdec musí odjet 10 kol rychlostním průměrem 195-200 mil/h, dalších 10 kol 200-205 mil/h, 10 kol mezi 205-210 mil/h a nakonec 10 kol nad 210 mil/h. Tomášovo nejrychlejší kolo dne mělo hodnotu 218,219 mil/h. Tomáš musel vynechat závod v Japonsku, protože po nehodě v kvalifikaci nedostal souhlas lékařů. V průběhu týdne si zlomil dvě žebra a při nehodě utrpěl další zlomeninu jednoho z nich. V neděli ráno dostal svolení k účasti v ROP od ředitele lékařského centra IndyRacing League Henryho Bocka. Enge se zkouší stát teprve třetím jezdcem v historii, který se zúčastní 500 mil Indy i Grand Prix formule 1 v Indy. Dva jezdci (Jacques Villeneuve a Juan Pablo Montoya), kteří se zúčastnili obou podniků vyhráli Indy 500. Enge dojel v GP USA v roce 2001 na 14. místě. ROP pokračují v pondělí odpoledne místního času. V úterý se k Engemu připojí týmoví kolegové Tomas Scheckter a Buddy Lazier, od té doby je Speedway otevřena i pro jezdce se zkušenostmi z této dráhy. Tomáš Enge: „Je to jedinečná a velmi rychlá trať. Dnes jsme se soustředili na správnou stopu, lidé kolem mě mi pomáhali, jak jet v Indianapolis. Není to lehká trať. Budu potřebovat několik dnů, abych si zvyknul, ale s každým dnem, kdy budeme s týmem RockStar na trati, to bude lepší. Zatáčky se zdají poměrně úzké, což je pochopitelně způsobeno rychlostí. Čím rychleji jedete, tím se zdají užší. (O zlomených žebrech) Teď to není fantastické a trochu to bolí. Ale s každým dnem se to lepší.Teď s tím můžu jet, ale budeme na tom pracovat a sledovat je každý den.“ Text a foto: BPA sport marketing, a.s.
Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?