Lucas di Grassi byl během včerejšího závodu Formule E v Buenos Aires po zastávkách v boxech nebezpečně vpuštěn do cesty Nelsonovi Piquetovi. Di Grassi byl za tento přestupek potrestán, nicméně tak trochu jinak, než je běžné.
Tento incident byl vyšetřován až po závodě. Během tohoto vyšetřování komisaři přišli na fakt, že byl Piquet nucen šlápnout na brzdu, aby předešel kolizi. Di Grassi obdržel pouze pokutu v hodnotě 1500€.
Jezdci týmu Abt Sportsline tak zůstalo 15 bodů za třetí místo a tři body za pole position a nadále tak zůstává na průběžném druhém místě, 29 bodů za lídrem Buemim.
Podle Nelsona Piqueta není fér, že se stejný prohřešek trestá jinými způsoby. V minulost byly za nebezpečné vpuštění do boxové uličky typické časové penalizace, či průjezdy boxy.
"Nevidím v tom žádnou konzistenci. Říkají, že je to svůj vlastní případ a že každý případ řeší samostatně, ale to přece není ono. Nebezpečné vpuštění prostě bude vždycky nebezpečné vpuštění a nic jiného," řekl rozezlený Piquet.
"Je to opravdu frustrující. Kéž by se více soustředili na rozlišování bílé a černé a neřešili v 90% případu šedou, trochu černé a trochu bílé. Nevím, jak by to měli rozsoudit, ale určitě by měli. Vždyť mají tolik lidí, tolik kamer a GPS v každém voze."
"A podívejte se např. na dnešní kvalifikaci. Říkali, že budou buď zelené nebo červené vlajky. A já jsem měl v jedné zatáčce žlutou. Zpomalil jsem, pokazilo mi to měřené kolo a oni si mě stejně zavolali k sobě, že jsem nezpomalil více. Je neuvěřitelné, že na takové úrovni musíme řešit takové věci," uzavřel Piquet.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?