Toyota Indy 300: Hornish druhý, AGR pokračuje v silné jízdě

Wheldon, Dan
Wheldon, Dan, foto: IRL
ar1 6. března 2005 23:31
Sdílej:

Andretti Green Racing i letos pokračuje v silné formě v seriálu IndyCar Series 2005. Po vítězství Dana Wheldona tuto formu potvrdil i třetí Tony Kanaan.

Po hromadné kolizi ve 158. kole závodu, uháněl Dan Wheldon vstříc k vítězství, které si pojistil náskokem pro posledních deset kol.

Po čtvrté v kariéře protnul vítězně cílovou čáru. Wheldon dokázal dovést svůj vůz vítězně do cíle před druhým Samem Hornishem jr. a Tonym Kanaanem. Po dominantním vítězství Wheldona se za ním skupinka tří jezdců (Hornish jr. – Kanaan – Meira) poprali o druhou, třetí a čtvrtou pozici.

Nejhůře z tohoto boje vyšel Meira, který skončil velmi, velmi těsně za oběma jezdci. Za nimi dojel do cíle s malinko větším rozdílem Helio Castroneves. Přitom rozdíl mezi druhým a čtvrtým jezdcem tvořila pouhá jedna tisícina sekundy.

“Bylo to neuvěřitelné,“ říká Castroneves, dvojnásobný vítěz 500 mil Indianapolisu. „Dnes to nebylo na vítězství, ale na druhou pozici určitě.“ “Bylo to pravé peklo tohoto závodu.“ “Všichni jsme se dost dobře respektovali a to je to co potřebujeme.“

Ve 158. kole se odehrála mezi zatáčkou č. 1 a č. 2 hromadná nehoda, která eliminovala počet vozů v závodě. Připletli se do ní: Scheckter, Herta, Sharp, Dixon, Patrick, Carpenter, Yasugawa a Matsuura.

Tomáš Enge hned po startu ztartil devět pozici a následně zajel do boxů, kde ztartil ještě šest kol. Po návratu na trať se držel ve startovním poli ještě 41. kol, kdy odstoupil. Nutno dodat, že se jednalo o technické potíže, pravděpodobně o problémy s převodovkou.

Další závod se pojede za 14 dní 19. března 2005 ve Phoenix International Raceway.

Foto: IRL

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?