Toyota Indy 300: Hornish druhý, AGR pokračuje v silné jízdě

Wheldon, Dan
Wheldon, Dan, foto: IRL
ar1 6. března 2005 23:31
Sdílej:

Andretti Green Racing i letos pokračuje v silné formě v seriálu IndyCar Series 2005. Po vítězství Dana Wheldona tuto formu potvrdil i třetí Tony Kanaan.

Po hromadné kolizi ve 158. kole závodu, uháněl Dan Wheldon vstříc k vítězství, které si pojistil náskokem pro posledních deset kol.

Po čtvrté v kariéře protnul vítězně cílovou čáru. Wheldon dokázal dovést svůj vůz vítězně do cíle před druhým Samem Hornishem jr. a Tonym Kanaanem. Po dominantním vítězství Wheldona se za ním skupinka tří jezdců (Hornish jr. – Kanaan – Meira) poprali o druhou, třetí a čtvrtou pozici.

Nejhůře z tohoto boje vyšel Meira, který skončil velmi, velmi těsně za oběma jezdci. Za nimi dojel do cíle s malinko větším rozdílem Helio Castroneves. Přitom rozdíl mezi druhým a čtvrtým jezdcem tvořila pouhá jedna tisícina sekundy.

“Bylo to neuvěřitelné,“ říká Castroneves, dvojnásobný vítěz 500 mil Indianapolisu. „Dnes to nebylo na vítězství, ale na druhou pozici určitě.“ “Bylo to pravé peklo tohoto závodu.“ “Všichni jsme se dost dobře respektovali a to je to co potřebujeme.“

Ve 158. kole se odehrála mezi zatáčkou č. 1 a č. 2 hromadná nehoda, která eliminovala počet vozů v závodě. Připletli se do ní: Scheckter, Herta, Sharp, Dixon, Patrick, Carpenter, Yasugawa a Matsuura.

Tomáš Enge hned po startu ztartil devět pozici a následně zajel do boxů, kde ztartil ještě šest kol. Po návratu na trať se držel ve startovním poli ještě 41. kol, kdy odstoupil. Nutno dodat, že se jednalo o technické potíže, pravděpodobně o problémy s převodovkou.

Další závod se pojede za 14 dní 19. března 2005 ve Phoenix International Raceway.

Foto: IRL

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.