Andretti Green Racing i letos pokračuje v silné formě v seriálu IndyCar Series 2005. Po vítězství Dana Wheldona tuto formu potvrdil i třetí Tony Kanaan.
Po hromadné kolizi ve 158. kole závodu, uháněl Dan Wheldon vstříc k vítězství, které si pojistil náskokem pro posledních deset kol.
Po čtvrté v kariéře protnul vítězně cílovou čáru. Wheldon dokázal dovést svůj vůz vítězně do cíle před druhým Samem Hornishem jr. a Tonym Kanaanem. Po dominantním vítězství Wheldona se za ním skupinka tří jezdců (Hornish jr. – Kanaan – Meira) poprali o druhou, třetí a čtvrtou pozici.
Nejhůře z tohoto boje vyšel Meira, který skončil velmi, velmi těsně za oběma jezdci. Za nimi dojel do cíle s malinko větším rozdílem Helio Castroneves. Přitom rozdíl mezi druhým a čtvrtým jezdcem tvořila pouhá jedna tisícina sekundy.
“Bylo to neuvěřitelné,“ říká Castroneves, dvojnásobný vítěz 500 mil Indianapolisu. „Dnes to nebylo na vítězství, ale na druhou pozici určitě.“ “Bylo to pravé peklo tohoto závodu.“ “Všichni jsme se dost dobře respektovali a to je to co potřebujeme.“
Ve 158. kole se odehrála mezi zatáčkou č. 1 a č. 2 hromadná nehoda, která eliminovala počet vozů v závodě. Připletli se do ní: Scheckter, Herta, Sharp, Dixon, Patrick, Carpenter, Yasugawa a Matsuura.
Tomáš Enge hned po startu ztartil devět pozici a následně zajel do boxů, kde ztartil ještě šest kol. Po návratu na trať se držel ve startovním poli ještě 41. kol, kdy odstoupil. Nutno dodat, že se jednalo o technické potíže, pravděpodobně o problémy s převodovkou.
Další závod se pojede za 14 dní 19. března 2005 ve Phoenix International Raceway.
Foto: IRL
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?