Andretti Green Racing i letos pokračuje v silné formě v seriálu IndyCar Series 2005. Po vítězství Dana Wheldona tuto formu potvrdil i třetí Tony Kanaan.
Po hromadné kolizi ve 158. kole závodu, uháněl Dan Wheldon vstříc k vítězství, které si pojistil náskokem pro posledních deset kol.
Po čtvrté v kariéře protnul vítězně cílovou čáru. Wheldon dokázal dovést svůj vůz vítězně do cíle před druhým Samem Hornishem jr. a Tonym Kanaanem. Po dominantním vítězství Wheldona se za ním skupinka tří jezdců (Hornish jr. – Kanaan – Meira) poprali o druhou, třetí a čtvrtou pozici.
Nejhůře z tohoto boje vyšel Meira, který skončil velmi, velmi těsně za oběma jezdci. Za nimi dojel do cíle s malinko větším rozdílem Helio Castroneves. Přitom rozdíl mezi druhým a čtvrtým jezdcem tvořila pouhá jedna tisícina sekundy.
“Bylo to neuvěřitelné,“ říká Castroneves, dvojnásobný vítěz 500 mil Indianapolisu. „Dnes to nebylo na vítězství, ale na druhou pozici určitě.“ “Bylo to pravé peklo tohoto závodu.“ “Všichni jsme se dost dobře respektovali a to je to co potřebujeme.“
Ve 158. kole se odehrála mezi zatáčkou č. 1 a č. 2 hromadná nehoda, která eliminovala počet vozů v závodě. Připletli se do ní: Scheckter, Herta, Sharp, Dixon, Patrick, Carpenter, Yasugawa a Matsuura.
Tomáš Enge hned po startu ztartil devět pozici a následně zajel do boxů, kde ztartil ještě šest kol. Po návratu na trať se držel ve startovním poli ještě 41. kol, kdy odstoupil. Nutno dodat, že se jednalo o technické potíže, pravděpodobně o problémy s převodovkou.
Další závod se pojede za 14 dní 19. března 2005 ve Phoenix International Raceway.
Foto: IRL
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?