Andretti Green Racing i letos pokračuje v silné formě v seriálu IndyCar Series 2005. Po vítězství Dana Wheldona tuto formu potvrdil i třetí Tony Kanaan.
Po hromadné kolizi ve 158. kole závodu, uháněl Dan Wheldon vstříc k vítězství, které si pojistil náskokem pro posledních deset kol.
Po čtvrté v kariéře protnul vítězně cílovou čáru. Wheldon dokázal dovést svůj vůz vítězně do cíle před druhým Samem Hornishem jr. a Tonym Kanaanem. Po dominantním vítězství Wheldona se za ním skupinka tří jezdců (Hornish jr. – Kanaan – Meira) poprali o druhou, třetí a čtvrtou pozici.
Nejhůře z tohoto boje vyšel Meira, který skončil velmi, velmi těsně za oběma jezdci. Za nimi dojel do cíle s malinko větším rozdílem Helio Castroneves. Přitom rozdíl mezi druhým a čtvrtým jezdcem tvořila pouhá jedna tisícina sekundy.
“Bylo to neuvěřitelné,“ říká Castroneves, dvojnásobný vítěz 500 mil Indianapolisu. „Dnes to nebylo na vítězství, ale na druhou pozici určitě.“ “Bylo to pravé peklo tohoto závodu.“ “Všichni jsme se dost dobře respektovali a to je to co potřebujeme.“
Ve 158. kole se odehrála mezi zatáčkou č. 1 a č. 2 hromadná nehoda, která eliminovala počet vozů v závodě. Připletli se do ní: Scheckter, Herta, Sharp, Dixon, Patrick, Carpenter, Yasugawa a Matsuura.
Tomáš Enge hned po startu ztartil devět pozici a následně zajel do boxů, kde ztartil ještě šest kol. Po návratu na trať se držel ve startovním poli ještě 41. kol, kdy odstoupil. Nutno dodat, že se jednalo o technické potíže, pravděpodobně o problémy s převodovkou.
Další závod se pojede za 14 dní 19. března 2005 ve Phoenix International Raceway.
Foto: IRL
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.