Rozhovor s Antonínem Charouzem

charouz, antonín
charouz, antonín, foto: www.auto-news.cz
ar1 23. února 2005 4:48
Sdílej:

Přinášíme rozhovor s Antonínem Charouzem ze včerejší tiskové konference v hotelu Hilton v Praze...

Jarkovo japonské angažmá může vypadat překvapivě, proč padla volba právě na formuli Nippon, když se jednalo i s jinými seriály, třeba Champcar nebo GP2? Champcar pro nás představoval zajímavou možnost, ale muselo by jít o angažmá ve špičkovém týmu a to bylo nad naše finanční možnosti. Série GP2 je zatím velkou neznámou, pojede se první ročník a není vyloučeno, že v zákulisí bude politické pnutí. Formule Nippon tak představovala zajímavou alternativu, protože jde o vyspělé formule s velkou jezdeckou konkurencí. Jarek má stále šanci proniknout do F1 a historie ukazuje, že přes formuli Nippon prošlo mnoho jezdců, například Ralf Schumacher, Jean Alesi, Pedro de la Rosa, Ralph Firman a jeden závod jel svého času i Michael Schumacher. V současné době tam jezdí třeba Andre Loterer, který byl testovacím jezdcem Jaguaru, loňský šampion Richard Lyons v zimě jednal o angažmá s Jordanem. Nemůže být pro Jarka nevýhoda, že se octne ve zcela neznámém prostředí – jiné vozy, neznámé tratě, jiná kultura?
Určitě to nevýhoda může být, ale na druhou stranu to je i jeden z motivů, proč tam Jarka posíláme. Byl bych rád, kdyby se více otrkal a osamostatnil, protože i v DTM nám říkali, že Jarek nemůže být tak slušný a hodný, závodník musí mít lokty. Jaké výsledky by vás uspokojily? Chtěl bych, aby byl Jarek co nejčastěji na stupních vítězů.
V letošní zimě jste měl hodně práce, do vaší jezdecké stáje přibyl Roman Kresta, jak jste spokojen s umístěním vašich svěřenců? Myslím, že můžeme být spokojeni. Podle mého názoru je pro Českou republiku fantastické, že má zastoupení v tak prestižních soutěžích jakými jsou IRL, mistrovství světa rallye či formule Nippon. Mnohem větší země nám mohou závidět. Tomáš je ve špičkovém týmu IRL a může dokázat, co v něm je. Já věřím, že když se bude plně soustředit na závody, tak může být velmi úspěšný. Roman se zatím rozkoukává v novém prostředí, jeho výkony by měly dále růst. Text: BPA sport marketing, a.s. Foto: AUTO NEWS NETWORK
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.

Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.