Rozhovor s Antonínem Charouzem

charouz, antonín
charouz, antonín, foto: www.auto-news.cz
ar1 23. února 2005 04:48
Sdílej:

Přinášíme rozhovor s Antonínem Charouzem ze včerejší tiskové konference v hotelu Hilton v Praze...

Jarkovo japonské angažmá může vypadat překvapivě, proč padla volba právě na formuli Nippon, když se jednalo i s jinými seriály, třeba Champcar nebo GP2? Champcar pro nás představoval zajímavou možnost, ale muselo by jít o angažmá ve špičkovém týmu a to bylo nad naše finanční možnosti. Série GP2 je zatím velkou neznámou, pojede se první ročník a není vyloučeno, že v zákulisí bude politické pnutí. Formule Nippon tak představovala zajímavou alternativu, protože jde o vyspělé formule s velkou jezdeckou konkurencí. Jarek má stále šanci proniknout do F1 a historie ukazuje, že přes formuli Nippon prošlo mnoho jezdců, například Ralf Schumacher, Jean Alesi, Pedro de la Rosa, Ralph Firman a jeden závod jel svého času i Michael Schumacher. V současné době tam jezdí třeba Andre Loterer, který byl testovacím jezdcem Jaguaru, loňský šampion Richard Lyons v zimě jednal o angažmá s Jordanem. Nemůže být pro Jarka nevýhoda, že se octne ve zcela neznámém prostředí – jiné vozy, neznámé tratě, jiná kultura? Určitě to nevýhoda může být, ale na druhou stranu to je i jeden z motivů, proč tam Jarka posíláme. Byl bych rád, kdyby se více otrkal a osamostatnil, protože i v DTM nám říkali, že Jarek nemůže být tak slušný a hodný, závodník musí mít lokty. Jaké výsledky by vás uspokojily? Chtěl bych, aby byl Jarek co nejčastěji na stupních vítězů. V letošní zimě jste měl hodně práce, do vaší jezdecké stáje přibyl Roman Kresta, jak jste spokojen s umístěním vašich svěřenců? Myslím, že můžeme být spokojeni. Podle mého názoru je pro Českou republiku fantastické, že má zastoupení v tak prestižních soutěžích jakými jsou IRL, mistrovství světa rallye či formule Nippon. Mnohem větší země nám mohou závidět. Tomáš je ve špičkovém týmu IRL a může dokázat, co v něm je. Já věřím, že když se bude plně soustředit na závody, tak může být velmi úspěšný. Roman se zatím rozkoukává v novém prostředí, jeho výkony by měly dále růst. Text: BPA sport marketing, a.s. Foto: AUTO NEWS NETWORK
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.