Rozhovor s Antonínem Charouzem

charouz, antonín
charouz, antonín, foto: www.auto-news.cz
ar1 23. února 2005 04:48
Sdílej:

Přinášíme rozhovor s Antonínem Charouzem ze včerejší tiskové konference v hotelu Hilton v Praze...

Jarkovo japonské angažmá může vypadat překvapivě, proč padla volba právě na formuli Nippon, když se jednalo i s jinými seriály, třeba Champcar nebo GP2? Champcar pro nás představoval zajímavou možnost, ale muselo by jít o angažmá ve špičkovém týmu a to bylo nad naše finanční možnosti. Série GP2 je zatím velkou neznámou, pojede se první ročník a není vyloučeno, že v zákulisí bude politické pnutí. Formule Nippon tak představovala zajímavou alternativu, protože jde o vyspělé formule s velkou jezdeckou konkurencí. Jarek má stále šanci proniknout do F1 a historie ukazuje, že přes formuli Nippon prošlo mnoho jezdců, například Ralf Schumacher, Jean Alesi, Pedro de la Rosa, Ralph Firman a jeden závod jel svého času i Michael Schumacher. V současné době tam jezdí třeba Andre Loterer, který byl testovacím jezdcem Jaguaru, loňský šampion Richard Lyons v zimě jednal o angažmá s Jordanem. Nemůže být pro Jarka nevýhoda, že se octne ve zcela neznámém prostředí – jiné vozy, neznámé tratě, jiná kultura? Určitě to nevýhoda může být, ale na druhou stranu to je i jeden z motivů, proč tam Jarka posíláme. Byl bych rád, kdyby se více otrkal a osamostatnil, protože i v DTM nám říkali, že Jarek nemůže být tak slušný a hodný, závodník musí mít lokty. Jaké výsledky by vás uspokojily? Chtěl bych, aby byl Jarek co nejčastěji na stupních vítězů. V letošní zimě jste měl hodně práce, do vaší jezdecké stáje přibyl Roman Kresta, jak jste spokojen s umístěním vašich svěřenců? Myslím, že můžeme být spokojeni. Podle mého názoru je pro Českou republiku fantastické, že má zastoupení v tak prestižních soutěžích jakými jsou IRL, mistrovství světa rallye či formule Nippon. Mnohem větší země nám mohou závidět. Tomáš je ve špičkovém týmu IRL a může dokázat, co v něm je. Já věřím, že když se bude plně soustředit na závody, tak může být velmi úspěšný. Roman se zatím rozkoukává v novém prostředí, jeho výkony by měly dále růst. Text: BPA sport marketing, a.s. Foto: AUTO NEWS NETWORK
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?