Rozhovor s Antonínem Charouzem

charouz, antonín
charouz, antonín, foto: www.auto-news.cz
ar1 23. února 2005 04:48
Sdílej:

Přinášíme rozhovor s Antonínem Charouzem ze včerejší tiskové konference v hotelu Hilton v Praze...

Jarkovo japonské angažmá může vypadat překvapivě, proč padla volba právě na formuli Nippon, když se jednalo i s jinými seriály, třeba Champcar nebo GP2? Champcar pro nás představoval zajímavou možnost, ale muselo by jít o angažmá ve špičkovém týmu a to bylo nad naše finanční možnosti. Série GP2 je zatím velkou neznámou, pojede se první ročník a není vyloučeno, že v zákulisí bude politické pnutí. Formule Nippon tak představovala zajímavou alternativu, protože jde o vyspělé formule s velkou jezdeckou konkurencí. Jarek má stále šanci proniknout do F1 a historie ukazuje, že přes formuli Nippon prošlo mnoho jezdců, například Ralf Schumacher, Jean Alesi, Pedro de la Rosa, Ralph Firman a jeden závod jel svého času i Michael Schumacher. V současné době tam jezdí třeba Andre Loterer, který byl testovacím jezdcem Jaguaru, loňský šampion Richard Lyons v zimě jednal o angažmá s Jordanem. Nemůže být pro Jarka nevýhoda, že se octne ve zcela neznámém prostředí – jiné vozy, neznámé tratě, jiná kultura? Určitě to nevýhoda může být, ale na druhou stranu to je i jeden z motivů, proč tam Jarka posíláme. Byl bych rád, kdyby se více otrkal a osamostatnil, protože i v DTM nám říkali, že Jarek nemůže být tak slušný a hodný, závodník musí mít lokty. Jaké výsledky by vás uspokojily? Chtěl bych, aby byl Jarek co nejčastěji na stupních vítězů. V letošní zimě jste měl hodně práce, do vaší jezdecké stáje přibyl Roman Kresta, jak jste spokojen s umístěním vašich svěřenců? Myslím, že můžeme být spokojeni. Podle mého názoru je pro Českou republiku fantastické, že má zastoupení v tak prestižních soutěžích jakými jsou IRL, mistrovství světa rallye či formule Nippon. Mnohem větší země nám mohou závidět. Tomáš je ve špičkovém týmu IRL a může dokázat, co v něm je. Já věřím, že když se bude plně soustředit na závody, tak může být velmi úspěšný. Roman se zatím rozkoukává v novém prostředí, jeho výkony by měly dále růst. Text: BPA sport marketing, a.s. Foto: AUTO NEWS NETWORK
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.