Champ Car a nová pravidla pro sezonu 2005

Jourdain Jr, Michel
Jourdain Jr, Michel, foto: RuSPORT/TNT Photo/ACM Photo
ar1 16. února 2005 19:59
Sdílej:

Také organizátoři seriálu Champ Car Workd Series zápasí s menší sledovaností závodů a proto bylo nutné upravit některé pravidla pro větší zájem diváků a větší atraktivnost závodění.

Nová úprava pravidel dovolí týmům zvolit si svoji vlastní strategii k tomu, aby co nejlépe zajeli daný závod. Další změny jsou zaměřený na diváky, aby viděli jezdce co nejvíce a nejefektivněji na trati. Povinné zastávky v boxech v určitých časových intervalech jsou pro novou sezonu zcela zrušené. Bude tedy záležet na týmu, jak si stanoví strategii a co bude chtít při zastávce v boxech na voze provádět. Například, týmy v minulých sezonách museli při zastávce v boxech měnit všechny pneumatiky. To již nebude nutné. “Cílem je sejmout řízení závodu z rukou organizátorů a nechat více kreativity na samotných týmech,“ tvrdí vice president Champ Car Tony Cotman. “Bude zde definitivně více možností, jak vyhrát závod. A bude dobré, když to zůstane na týmech, jak se s tím poperou.“ Nová pravidla stanovují, že vedoucí jezdec bude muset zpomalit ihned, jakmile bude vyvěšena žlutá vlajka, aby mohl závodní pace car co nejdříve zajistit bezpečí na trati. Další změna nastala pátečních a sobotních ranních trénincích, které se zkrátí na 15 minut délky trvání. Cíl je jediný, efektivnější využití tohoto času samotnými týmy. Také se změní pozice auta v boxech, tedy umístění osádky vozu v jednotlivých boxech v pitlane. Pořadí již nebude určovat pořadí v posledním závodě a ne umístění v kvalifikaci. V minulosti, když byla mokrá trať, jezdci měli neomezené množství kol v průběhu kvalifikace, nyní jim zbude jen 15 kol na zajetí kvalifikačního času. Foto: RuSPORT/TNT Photo/ACM Photo
Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.