Champ Car a nová pravidla pro sezonu 2005

Jourdain Jr, Michel
Jourdain Jr, Michel, foto: RuSPORT/TNT Photo/ACM Photo
ar1 16. února 2005 19:59
Sdílej:

Také organizátoři seriálu Champ Car Workd Series zápasí s menší sledovaností závodů a proto bylo nutné upravit některé pravidla pro větší zájem diváků a větší atraktivnost závodění.

Nová úprava pravidel dovolí týmům zvolit si svoji vlastní strategii k tomu, aby co nejlépe zajeli daný závod. Další změny jsou zaměřený na diváky, aby viděli jezdce co nejvíce a nejefektivněji na trati. Povinné zastávky v boxech v určitých časových intervalech jsou pro novou sezonu zcela zrušené. Bude tedy záležet na týmu, jak si stanoví strategii a co bude chtít při zastávce v boxech na voze provádět. Například, týmy v minulých sezonách museli při zastávce v boxech měnit všechny pneumatiky. To již nebude nutné. “Cílem je sejmout řízení závodu z rukou organizátorů a nechat více kreativity na samotných týmech,“ tvrdí vice president Champ Car Tony Cotman. “Bude zde definitivně více možností, jak vyhrát závod. A bude dobré, když to zůstane na týmech, jak se s tím poperou.“ Nová pravidla stanovují, že vedoucí jezdec bude muset zpomalit ihned, jakmile bude vyvěšena žlutá vlajka, aby mohl závodní pace car co nejdříve zajistit bezpečí na trati. Další změna nastala pátečních a sobotních ranních trénincích, které se zkrátí na 15 minut délky trvání. Cíl je jediný, efektivnější využití tohoto času samotnými týmy. Také se změní pozice auta v boxech, tedy umístění osádky vozu v jednotlivých boxech v pitlane. Pořadí již nebude určovat pořadí v posledním závodě a ne umístění v kvalifikaci. V minulosti, když byla mokrá trať, jezdci měli neomezené množství kol v průběhu kvalifikace, nyní jim zbude jen 15 kol na zajetí kvalifikačního času. Foto: RuSPORT/TNT Photo/ACM Photo
Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?