Stáj DS Virgin Racing odhaluje před prvním závodem druhé sezóny mistrovství Formule E FIA nový design svých vozů, v nichž se piloti Sam Bird a Jean-Eric Vergne poprvé objeví během posledních testovacích jízd 24.–25. srpna v Donington Parku. Tento nový prestižní design, který v sobě spojuje identitu značek DS a Virgin, ztělesňuje jak dynamiku značky DS, tak oblíbené barvy značky Virgin. Logo DS je nyní umístěno na černém podkladu na obou stranách vozu, zatímco kapota ukrývající baterii zůstává fialová jako v první sezóně.
Automobily Sama Birda a Jean-Érica Vergneho se budou stejně jako v úvodní sezóně Formule E jmenovat po Holly a Bellie Bransonových a přeberou grafiku „flaying lady“, která se tradičně používá ve všech technologických projektech společnosti Virgin.Na oslavu spuštění nového designu připravil tým DS Virgin Racing dynamické video natočené v tlumeně osvětleném skladu okruhu Donington Park, v němž britský jezdec Sam Bird vypráví o vývoji designu vozů od minulé sezóny.
Sam Bird na toto téma uvedl: „V minulé sezóně jsme měli na startu vizuálně nejkrásnější vozy a je skvělé mít pro novou sezónu další úžasnou livrej. Vozy Formule E působí už v základní verzi fantasticky, ale myslím, že s novým designem jsme se dostali na další úroveň. Nemůžu se dočkat, až se při prvním závodě sezóny postavím na trať v Pekingu a předvedu novou livrej nejen všem divákům na místě, ale i všem těm, kdo nás budou sledovat v televizi.“Jean-Eric Vergne prohlásil: „DS má za sebou dlouhou historii výroby atraktivních prémiových vozů a ani koncepce DS Virgin Racing není žádnou výjimkou. Jsem velmi nadšený z vyhlídky na zahájení sezóny s týmem DS Virgin Racing za volantem tohoto skvělého vozu.“Alex Tai, ředitel stáje Virgin Racing Team, řekl: „Formule E i stáj Virgin Racing se rychle vyvíjejí. Díky partnerství se značkou DS se z našeho týmu stal tým DS Virgin Racing. Design našich vozů pro druhou sezónu prezentuje růst naší stáje a světových značek, s nimiž spolupracujeme. Přidání černé se mi velice líbí, protože vozu dodává čistší, ale energický vzhled, což odpovídá našemu přístupu k závodu. Tradiční barvy značky Virgin jsou v nové livreji stále přítomné, ale dodali jsme jí nový švih.“Yves Bonnefont, generální ředitel značky DS, se vyjádřil takto: „S velkou radostí se stáváme součástí mistrovství Formule E a s potěšením představujeme nový design vozů, protože závodní tým je skvělým prostředkem pro zahájení partnerství. Spojili jsme vlastnosti DS a Virgin a vyvinuli jsme fantastické auto, které působí luxusně a sofistikovaně.“
Sam Bird, pilot týmu Virgin Racing pro úvodní sezónu mistrovství ve Formuli E FIA, zvítězil jako konečný vítěz mistrovství v mnoha závodech a prosadil se i během velkého finále v Londýně a drtivě zvítězil v malajské Putrajayi. Tento 28letý pilot patřil v první sezóně FIA Formula E k jedněm z nejpůsobivějších, třikrát stanul na stupních vítězů a kromě dvou vítězství dosáhl i dvou nejrychlejších kol.Jean-Eric Vergne se třemi pole position a četnými umístěními na stupních vítězů v prvním ročníku Formule E včetně pole position, kterou získal během svého prvního závodu, je skvělým novým trumfem týmu DS Virgin Racing. Po úspěchu v britském šampionátu Formule 3, ve Formuli Renault 3.5 Series a úspěšných startech během tří sezón ve Formuli 1 přinese tento 25letý pilot týmu DS Virgin Racing nejen závratnou rychlost, ale také cenné zkušenosti.
Mistrovství Formule E FIAFormule E je nové mistrovství FIA plně elektricky poháněných automobilů. Toto mistrovství představuje vizi pro budoucnost automobilového průmyslu v příštích desetiletích sloužící také jako rámec pro výzkum a vývoj elektromobilů, zvýšení popularity těchto vozů a podporu udržitelnosti. Mistrovství se od září 2014 koná v okolí slavných památek 10 světových měst, jako je Londýn, Peking a Los Angeles. Během první sezóny se v sérii jedinečných a vzrušujících závodů, které byly připraveny tak, aby přitáhly novou generaci závodních fanoušků, utkalo 10 týmů, každý složený ze dvou pilotů. Tato série fungující jako „otevřené mistrovství“ nabízí výrobcům a automobilkám příležitost prezentovat své novinky v oblasti elektromobilů v závodním prostředí a představit vozy, které splňují technické specifikace FIA.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.