Stáj DS Virgin Racing odhaluje před prvním závodem druhé sezóny mistrovství Formule E FIA nový design svých vozů, v nichž se piloti Sam Bird a Jean-Eric Vergne poprvé objeví během posledních testovacích jízd 24.–25. srpna v Donington Parku. Tento nový prestižní design, který v sobě spojuje identitu značek DS a Virgin, ztělesňuje jak dynamiku značky DS, tak oblíbené barvy značky Virgin. Logo DS je nyní umístěno na černém podkladu na obou stranách vozu, zatímco kapota ukrývající baterii zůstává fialová jako v první sezóně.
Automobily Sama Birda a Jean-Érica Vergneho se budou stejně jako v úvodní sezóně Formule E jmenovat po Holly a Bellie Bransonových a přeberou grafiku „flaying lady“, která se tradičně používá ve všech technologických projektech společnosti Virgin.Na oslavu spuštění nového designu připravil tým DS Virgin Racing dynamické video natočené v tlumeně osvětleném skladu okruhu Donington Park, v němž britský jezdec Sam Bird vypráví o vývoji designu vozů od minulé sezóny.
Sam Bird na toto téma uvedl: „V minulé sezóně jsme měli na startu vizuálně nejkrásnější vozy a je skvělé mít pro novou sezónu další úžasnou livrej. Vozy Formule E působí už v základní verzi fantasticky, ale myslím, že s novým designem jsme se dostali na další úroveň. Nemůžu se dočkat, až se při prvním závodě sezóny postavím na trať v Pekingu a předvedu novou livrej nejen všem divákům na místě, ale i všem těm, kdo nás budou sledovat v televizi.“Jean-Eric Vergne prohlásil: „DS má za sebou dlouhou historii výroby atraktivních prémiových vozů a ani koncepce DS Virgin Racing není žádnou výjimkou. Jsem velmi nadšený z vyhlídky na zahájení sezóny s týmem DS Virgin Racing za volantem tohoto skvělého vozu.“Alex Tai, ředitel stáje Virgin Racing Team, řekl: „Formule E i stáj Virgin Racing se rychle vyvíjejí. Díky partnerství se značkou DS se z našeho týmu stal tým DS Virgin Racing. Design našich vozů pro druhou sezónu prezentuje růst naší stáje a světových značek, s nimiž spolupracujeme. Přidání černé se mi velice líbí, protože vozu dodává čistší, ale energický vzhled, což odpovídá našemu přístupu k závodu. Tradiční barvy značky Virgin jsou v nové livreji stále přítomné, ale dodali jsme jí nový švih.“Yves Bonnefont, generální ředitel značky DS, se vyjádřil takto: „S velkou radostí se stáváme součástí mistrovství Formule E a s potěšením představujeme nový design vozů, protože závodní tým je skvělým prostředkem pro zahájení partnerství. Spojili jsme vlastnosti DS a Virgin a vyvinuli jsme fantastické auto, které působí luxusně a sofistikovaně.“
Sam Bird, pilot týmu Virgin Racing pro úvodní sezónu mistrovství ve Formuli E FIA, zvítězil jako konečný vítěz mistrovství v mnoha závodech a prosadil se i během velkého finále v Londýně a drtivě zvítězil v malajské Putrajayi. Tento 28letý pilot patřil v první sezóně FIA Formula E k jedněm z nejpůsobivějších, třikrát stanul na stupních vítězů a kromě dvou vítězství dosáhl i dvou nejrychlejších kol.Jean-Eric Vergne se třemi pole position a četnými umístěními na stupních vítězů v prvním ročníku Formule E včetně pole position, kterou získal během svého prvního závodu, je skvělým novým trumfem týmu DS Virgin Racing. Po úspěchu v britském šampionátu Formule 3, ve Formuli Renault 3.5 Series a úspěšných startech během tří sezón ve Formuli 1 přinese tento 25letý pilot týmu DS Virgin Racing nejen závratnou rychlost, ale také cenné zkušenosti.
Mistrovství Formule E FIAFormule E je nové mistrovství FIA plně elektricky poháněných automobilů. Toto mistrovství představuje vizi pro budoucnost automobilového průmyslu v příštích desetiletích sloužící také jako rámec pro výzkum a vývoj elektromobilů, zvýšení popularity těchto vozů a podporu udržitelnosti. Mistrovství se od září 2014 koná v okolí slavných památek 10 světových měst, jako je Londýn, Peking a Los Angeles. Během první sezóny se v sérii jedinečných a vzrušujících závodů, které byly připraveny tak, aby přitáhly novou generaci závodních fanoušků, utkalo 10 týmů, každý složený ze dvou pilotů. Tato série fungující jako „otevřené mistrovství“ nabízí výrobcům a automobilkám příležitost prezentovat své novinky v oblasti elektromobilů v závodním prostředí a představit vozy, které splňují technické specifikace FIA.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?