Stáj DS Virgin Racing odhaluje před prvním závodem druhé sezóny mistrovství Formule E FIA nový design svých vozů, v nichž se piloti Sam Bird a Jean-Eric Vergne poprvé objeví během posledních testovacích jízd 24.–25. srpna v Donington Parku. Tento nový prestižní design, který v sobě spojuje identitu značek DS a Virgin, ztělesňuje jak dynamiku značky DS, tak oblíbené barvy značky Virgin. Logo DS je nyní umístěno na černém podkladu na obou stranách vozu, zatímco kapota ukrývající baterii zůstává fialová jako v první sezóně.
Automobily Sama Birda a Jean-Érica Vergneho se budou stejně jako v úvodní sezóně Formule E jmenovat po Holly a Bellie Bransonových a přeberou grafiku „flaying lady“, která se tradičně používá ve všech technologických projektech společnosti Virgin.Na oslavu spuštění nového designu připravil tým DS Virgin Racing dynamické video natočené v tlumeně osvětleném skladu okruhu Donington Park, v němž britský jezdec Sam Bird vypráví o vývoji designu vozů od minulé sezóny.
Sam Bird na toto téma uvedl: „V minulé sezóně jsme měli na startu vizuálně nejkrásnější vozy a je skvělé mít pro novou sezónu další úžasnou livrej. Vozy Formule E působí už v základní verzi fantasticky, ale myslím, že s novým designem jsme se dostali na další úroveň. Nemůžu se dočkat, až se při prvním závodě sezóny postavím na trať v Pekingu a předvedu novou livrej nejen všem divákům na místě, ale i všem těm, kdo nás budou sledovat v televizi.“Jean-Eric Vergne prohlásil: „DS má za sebou dlouhou historii výroby atraktivních prémiových vozů a ani koncepce DS Virgin Racing není žádnou výjimkou. Jsem velmi nadšený z vyhlídky na zahájení sezóny s týmem DS Virgin Racing za volantem tohoto skvělého vozu.“Alex Tai, ředitel stáje Virgin Racing Team, řekl: „Formule E i stáj Virgin Racing se rychle vyvíjejí. Díky partnerství se značkou DS se z našeho týmu stal tým DS Virgin Racing. Design našich vozů pro druhou sezónu prezentuje růst naší stáje a světových značek, s nimiž spolupracujeme. Přidání černé se mi velice líbí, protože vozu dodává čistší, ale energický vzhled, což odpovídá našemu přístupu k závodu. Tradiční barvy značky Virgin jsou v nové livreji stále přítomné, ale dodali jsme jí nový švih.“Yves Bonnefont, generální ředitel značky DS, se vyjádřil takto: „S velkou radostí se stáváme součástí mistrovství Formule E a s potěšením představujeme nový design vozů, protože závodní tým je skvělým prostředkem pro zahájení partnerství. Spojili jsme vlastnosti DS a Virgin a vyvinuli jsme fantastické auto, které působí luxusně a sofistikovaně.“
Sam Bird, pilot týmu Virgin Racing pro úvodní sezónu mistrovství ve Formuli E FIA, zvítězil jako konečný vítěz mistrovství v mnoha závodech a prosadil se i během velkého finále v Londýně a drtivě zvítězil v malajské Putrajayi. Tento 28letý pilot patřil v první sezóně FIA Formula E k jedněm z nejpůsobivějších, třikrát stanul na stupních vítězů a kromě dvou vítězství dosáhl i dvou nejrychlejších kol.Jean-Eric Vergne se třemi pole position a četnými umístěními na stupních vítězů v prvním ročníku Formule E včetně pole position, kterou získal během svého prvního závodu, je skvělým novým trumfem týmu DS Virgin Racing. Po úspěchu v britském šampionátu Formule 3, ve Formuli Renault 3.5 Series a úspěšných startech během tří sezón ve Formuli 1 přinese tento 25letý pilot týmu DS Virgin Racing nejen závratnou rychlost, ale také cenné zkušenosti.
Mistrovství Formule E FIAFormule E je nové mistrovství FIA plně elektricky poháněných automobilů. Toto mistrovství představuje vizi pro budoucnost automobilového průmyslu v příštích desetiletích sloužící také jako rámec pro výzkum a vývoj elektromobilů, zvýšení popularity těchto vozů a podporu udržitelnosti. Mistrovství se od září 2014 koná v okolí slavných památek 10 světových měst, jako je Londýn, Peking a Los Angeles. Během první sezóny se v sérii jedinečných a vzrušujících závodů, které byly připraveny tak, aby přitáhly novou generaci závodních fanoušků, utkalo 10 týmů, každý složený ze dvou pilotů. Tato série fungující jako „otevřené mistrovství“ nabízí výrobcům a automobilkám příležitost prezentovat své novinky v oblasti elektromobilů v závodním prostředí a představit vozy, které splňují technické specifikace FIA.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.