Janišův boj zastavila technika

Janiš, Jaroslav
Janiš, Jaroslav, foto: BPA sport marketing, a.s.
ar1 24. října 2004 20:09
Sdílej:

Jarek Janiš předvedl při prvním startu českého jezdce v sérii ChampCar sympatický a bojovný výkon, jeho snahu však v polovině závodu ukončilo selhání techniky.

Předposlední závod sezony CampCar v Surfers Paradise nabídnul divákům na trati i u televizních obrazovek akční podívanou, ze které vyšel vítězně Bruno Junqueira, který tak udržel šanci na zisk letošního titulu. V barvách týmu Dale Coyne Racing v závodu debutoval český jezdec Jarek Janiš, kterého však pronásledovala smůla. Již před startem do zahřívacího kola měl tým problém vůz nastartovat a český jezdec tak přišel o své 16. místo na startu. Po startu z konce startovního pole se Janiš dostal před domácího Davida Besnarda a loňského vítěze Le Mans Guye Smitha. O tuto pozici však přišel kvůli problémům s tankováním po sérii prvních zastávek v boxech, které proběhla při žluté fázi kvůli troskám na trati a otočenému vozu Rodolfa Lavina. Janiš poté bojoval znovu se Smithem, jenže jeho snahu ukončila porucha převodového ústrojí. O pořadí na čele závodu rozhodla druhá žlutá fáze, při níž se podařilo Junqueirovi přeskočit při zastávce v boxech Sebastiena Bourdaise a chvíli poté udělal od počátku vedoucí Paul Tracy chybu. Junqueira už vedení nepustil, ačkoliv Bourdais byl celou dobu těsně za ním. Právě tato dvojice je ještě ve hře o titul, o teoretickou naději přišel Patrick Carpentier, který v závěru závodu tvrdě havaroval. Otřesený jezdec byl převezen do nemocnice, kde vyšetření neukázala žádná zranění, preventivně tam však zůstane přes noc na pozorování. Jarek Janiš: „Asi nemusím říkat, že jsem zklamaný, protože jsem nedokončil závod. Při nájezdu do zahřívacího kola jsme měli problém s nastartováním a tým proto resetoval palubní počítač a taky jsme vyměnili volant. V té době jsem se ještě mohl zařadit na své místo, ale pro jistotu jsem musel zajet na kontrolu do boxů a pak už nebyla jiná možnost než vyjet jako poslední. Úvod závodu byl dobrý, měl jsem několik dobrých soubojů a postoupil jsem dopředu. Při zastávce v boxech jsme bohužel měli problém při tankování, nešel nasadit tankovací ventil, což stálo čas a pozice. Asi o 10 kol později jsem musel vůz odstavit kvůli problémům s převodovým ústrojím. Celkově vzato to byla určitě zajímavá zkušenost, je to výkonná a rychlá formule, která se dobře řídí. Závodní víkend provázela hezká atmosféra, bohužel jsme měli v průběhu víkendu až příliš mnoho technických problémů.“ Antonín Charouz, Janišův manažer: „Nejsem spokojený s tím, jak byl vůz připraven a nemám tím na mysli jen technické problémy, ale i to, že Jarek měl horší specifikaci vozu než týmový kolega Servia. Několikrát jsem volal šéfovi týmu Dale Coynovi a snažil se tuto situaci vyřešit. O Jarkově startu v Mexiku rozhodne to, zda dostane identický vůz s týmovým kolegou. Pokud by tomu tak nebylo, pak tam Jarek nepojede. Rozhodnout by se mělo v nejbližších dnech.“ Zdroj a foto: BPA sport marketing, a.s.
Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.