Janišův boj zastavila technika

Janiš, Jaroslav
Janiš, Jaroslav, foto: BPA sport marketing, a.s.
ar1 24. října 2004 20:09
Sdílej:

Jarek Janiš předvedl při prvním startu českého jezdce v sérii ChampCar sympatický a bojovný výkon, jeho snahu však v polovině závodu ukončilo selhání techniky.

Předposlední závod sezony CampCar v Surfers Paradise nabídnul divákům na trati i u televizních obrazovek akční podívanou, ze které vyšel vítězně Bruno Junqueira, který tak udržel šanci na zisk letošního titulu. V barvách týmu Dale Coyne Racing v závodu debutoval český jezdec Jarek Janiš, kterého však pronásledovala smůla. Již před startem do zahřívacího kola měl tým problém vůz nastartovat a český jezdec tak přišel o své 16. místo na startu. Po startu z konce startovního pole se Janiš dostal před domácího Davida Besnarda a loňského vítěze Le Mans Guye Smitha. O tuto pozici však přišel kvůli problémům s tankováním po sérii prvních zastávek v boxech, které proběhla při žluté fázi kvůli troskám na trati a otočenému vozu Rodolfa Lavina. Janiš poté bojoval znovu se Smithem, jenže jeho snahu ukončila porucha převodového ústrojí. O pořadí na čele závodu rozhodla druhá žlutá fáze, při níž se podařilo Junqueirovi přeskočit při zastávce v boxech Sebastiena Bourdaise a chvíli poté udělal od počátku vedoucí Paul Tracy chybu. Junqueira už vedení nepustil, ačkoliv Bourdais byl celou dobu těsně za ním. Právě tato dvojice je ještě ve hře o titul, o teoretickou naději přišel Patrick Carpentier, který v závěru závodu tvrdě havaroval. Otřesený jezdec byl převezen do nemocnice, kde vyšetření neukázala žádná zranění, preventivně tam však zůstane přes noc na pozorování. Jarek Janiš: „Asi nemusím říkat, že jsem zklamaný, protože jsem nedokončil závod. Při nájezdu do zahřívacího kola jsme měli problém s nastartováním a tým proto resetoval palubní počítač a taky jsme vyměnili volant. V té době jsem se ještě mohl zařadit na své místo, ale pro jistotu jsem musel zajet na kontrolu do boxů a pak už nebyla jiná možnost než vyjet jako poslední. Úvod závodu byl dobrý, měl jsem několik dobrých soubojů a postoupil jsem dopředu. Při zastávce v boxech jsme bohužel měli problém při tankování, nešel nasadit tankovací ventil, což stálo čas a pozice. Asi o 10 kol později jsem musel vůz odstavit kvůli problémům s převodovým ústrojím. Celkově vzato to byla určitě zajímavá zkušenost, je to výkonná a rychlá formule, která se dobře řídí. Závodní víkend provázela hezká atmosféra, bohužel jsme měli v průběhu víkendu až příliš mnoho technických problémů.“ Antonín Charouz, Janišův manažer: „Nejsem spokojený s tím, jak byl vůz připraven a nemám tím na mysli jen technické problémy, ale i to, že Jarek měl horší specifikaci vozu než týmový kolega Servia. Několikrát jsem volal šéfovi týmu Dale Coynovi a snažil se tuto situaci vyřešit. O Jarkově startu v Mexiku rozhodne to, zda dostane identický vůz s týmovým kolegou. Pokud by tomu tak nebylo, pak tam Jarek nepojede. Rozhodnout by se mělo v nejbližších dnech.“ Zdroj a foto: BPA sport marketing, a.s.
Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.