Joilet: Fernandez vyhrál druhý závod IRL IndyCar

Fernandéz, Adrián
Fernandéz, Adrián, foto: Fernandez Racing
ar1 13. září 2004 01:08
Sdílej:

Adrian Fernandez myslel, že při pit stopu v 89. kole, selhání vzduchového zvedáku vozu při zastávce vozu zmaří jeho šanci na vítězství v závodě. Nestalo se tak a může slavit.

Ve slunném a velmi teplém dni se víra ve svůj vůz proměnila ve vytoužené již druhé vítězství, které přišlo při dnešním Delphi Indy 300 na ovále v Chicagolandu ve městě Joilet. Tony Kanaan, jenž odstartoval do závodu s náskokem 72 bodů na druhého jezdce v pořadí a jeho týmového kolegu Dana Wheldona, po skončení závodu na třetí pozici zvýšil svůj náskok na 75 bodů. K tomu, aby Kanaan již v Toyota Indy 400 California Speedway mohl slavit první titul v seriálu IRL IndyCar Series, musel by skončit do čtvrtého místa. Fernandez vjížděl do boxů v 89. kole z vedoucí pozice. Po již zmíněných problémech se vrátil na 19. pozici. Věřil však ve svůj vůz, tým a sám sebe, což se mu vyplatilo. Systematicky se až do 146. kola dostal před jezdce jedoucí před ním, když se dostal až na Hertu – dosavadního vedoucího jezdce. Dnes byl prostě nejrychlejší a jeho Honda oplývala velkým výkonem a vůz pohodou, díky které také ve 183. kole opět ukořistil vedení a svůj vůz dovezl vítězně až do cíle. Herta, si dnes vyjel svůj nejlepší výsledek sezony, když skončil na druhé pozici. Wheldon, jenž vyhrál poslední závod v Nazaretu, skončil v cíli v Joilet na čtvrté pozici a Meira dojel pátý… Další závod se pojede 3. října 2004 na ovále California Speedway, kde se také představí poprvé v historii IRL IndyCar Series český jezdec Tomáš Enge, který nastoupí za tým Patrick Racing. Držíme mu palce… Foto: Fernandez Racing
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?