Liuzzi ukončil sezonu ve velkém stylu. Rychlý okruh vyhovoval i Engemu a výsledkem je zasloužené 2. místo.
Nejlépe vyšel start vítězi včerejší kvalifikace Liuzzimu, jenž získal ihned malý náskok před zbytkem startovního pole. Lopez se protáhl na druhé místo před Gianmariu při souboji v průběhu prvního kola. Tomáš Enge vybojoval pozici na dvojce týmu Arden Doornbosovi.
Ve druhé zatáčce prvního kola spolu kolidovali Enrico Toccacelo z týmu BCN a debutant Michele Rugolo startující za stáj Durango.Matteo Grassotto šel díky jejich kolizi do hodin a odstoupil ze závodu ve druhém kole.
Jose Maria Lopez nezvládl svoji Lolu v zatáčce Ascari, ale po nárazu vystoupil z vozu nezraněn a bez pomoci komisařů. Po pěti kolech měl Liuzzi náskok 5 vteřin a získával tak na v tu chvíli druhého Gianmariu sekundu na kolo. Pilot Astromegy poněkud brzdil své soupeře a rozdíly mezi jezdci mezi 2. a 6. místem byly velmi malé.
Viso sice tvrdě a úspěšně zaútočil na Hooydonka a Friesachera, ale poté co na konci cílové rovinky přeskočil obrubníky, dostal penalizaci průjezdu boxy. Guerrieri dokázal překonat Tomášova týmového kolegu Schmidta a posunul se na 4. místo.
Tomáš Enge se dostal do vedení ve 14. kole, kdy zamířil do boxů Liuzzi i Gianmaria. Ital Gianmaria se však v boxech zdržel o něco déle, než bylo v tu chvíli potřeba a Tomáš Enge se svojí zastávkou v dalším kole dostal již na druhou pozici za vedoucího Liuzziho.
Brzká zastávka v boxech Doornbosovi vynesla třetí pozici a Tony Schmidt jezdil na 4. místě. Gianmaria klesl díky nevydařenému pitstopu až na pátou pozici.
V 17. kole demonstroval Liuzzi svoji sílu a zajel nejrychlejší kolo. Ještě rychlejšího ale dosáhl těsně před koncem závodu. O dvě kola později, v 19. kole, se v zatáčce Lesmo střetli Friesacher a Monfardini. Oba ze závodu odstoupili.
S blížícím se koncem závodu vystupňoval Gianmaria tlak na Schmidta, jenž ve 23. kole kapituloval ve druhé šikaně. Němcovy chyby v Ascari o dvě kola později využil i Guerrieri. Schmidtova tragická anabáze však ještě neskončila. V posledním kole nezvládl řízení a v poslední zatáčce okruhu, slavné a rychlé Parabolice, ukončil závod ve štěrku.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.