Liuzzi ukončil sezonu ve velkém stylu. Rychlý okruh vyhovoval i Engemu a výsledkem je zasloužené 2. místo.
Nejlépe vyšel start vítězi včerejší kvalifikace Liuzzimu, jenž získal ihned malý náskok před zbytkem startovního pole. Lopez se protáhl na druhé místo před Gianmariu při souboji v průběhu prvního kola. Tomáš Enge vybojoval pozici na dvojce týmu Arden Doornbosovi.
Ve druhé zatáčce prvního kola spolu kolidovali Enrico Toccacelo z týmu BCN a debutant Michele Rugolo startující za stáj Durango.Matteo Grassotto šel díky jejich kolizi do hodin a odstoupil ze závodu ve druhém kole.
Jose Maria Lopez nezvládl svoji Lolu v zatáčce Ascari, ale po nárazu vystoupil z vozu nezraněn a bez pomoci komisařů. Po pěti kolech měl Liuzzi náskok 5 vteřin a získával tak na v tu chvíli druhého Gianmariu sekundu na kolo. Pilot Astromegy poněkud brzdil své soupeře a rozdíly mezi jezdci mezi 2. a 6. místem byly velmi malé.
Viso sice tvrdě a úspěšně zaútočil na Hooydonka a Friesachera, ale poté co na konci cílové rovinky přeskočil obrubníky, dostal penalizaci průjezdu boxy. Guerrieri dokázal překonat Tomášova týmového kolegu Schmidta a posunul se na 4. místo.
Tomáš Enge se dostal do vedení ve 14. kole, kdy zamířil do boxů Liuzzi i Gianmaria. Ital Gianmaria se však v boxech zdržel o něco déle, než bylo v tu chvíli potřeba a Tomáš Enge se svojí zastávkou v dalším kole dostal již na druhou pozici za vedoucího Liuzziho.
Brzká zastávka v boxech Doornbosovi vynesla třetí pozici a Tony Schmidt jezdil na 4. místě. Gianmaria klesl díky nevydařenému pitstopu až na pátou pozici.
V 17. kole demonstroval Liuzzi svoji sílu a zajel nejrychlejší kolo. Ještě rychlejšího ale dosáhl těsně před koncem závodu. O dvě kola později, v 19. kole, se v zatáčce Lesmo střetli Friesacher a Monfardini. Oba ze závodu odstoupili.
S blížícím se koncem závodu vystupňoval Gianmaria tlak na Schmidta, jenž ve 23. kole kapituloval ve druhé šikaně. Němcovy chyby v Ascari o dvě kola později využil i Guerrieri. Schmidtova tragická anabáze však ještě neskončila. V posledním kole nezvládl řízení a v poslední zatáčce okruhu, slavné a rychlé Parabolice, ukončil závod ve štěrku.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?