Monza: Seriál se loučil dramatickým koncem

Liuzzi, Vitantonio
Liuzzi, Vitantonio, foto: Red Bull Junior
Daniel Šupa 12. září 2004 09:48
Sdílej:

Liuzzi ukončil sezonu ve velkém stylu. Rychlý okruh vyhovoval i Engemu a výsledkem je zasloužené 2. místo.

Na okruhu Monza se dějiny tohoto šampionátu završily v dramatickém a divácky přitažlivém závodě plném vzájemných soubojů, úspěšných i neúspěšných manévrů, kouře od pneumatik i kolizí.

Nejlépe vyšel start vítězi včerejší kvalifikace Liuzzimu, jenž získal ihned malý náskok před zbytkem startovního pole. Lopez se protáhl na druhé místo před Gianmariu při souboji v průběhu prvního kola. Tomáš Enge vybojoval pozici na dvojce týmu Arden Doornbosovi.

Ve druhé zatáčce prvního kola spolu kolidovali Enrico Toccacelo z týmu BCN a debutant Michele Rugolo startující za stáj Durango.Matteo Grassotto šel díky jejich kolizi do hodin a odstoupil ze závodu ve druhém kole.

Jose Maria Lopez nezvládl svoji Lolu v zatáčce Ascari, ale po nárazu vystoupil z vozu nezraněn a bez pomoci komisařů. Po pěti kolech měl Liuzzi náskok 5 vteřin a získával tak na v tu chvíli druhého Gianmariu sekundu na kolo. Pilot Astromegy poněkud brzdil své soupeře a rozdíly mezi jezdci mezi 2. a 6. místem byly velmi malé.

Viso sice tvrdě a úspěšně zaútočil na Hooydonka a Friesachera, ale poté co na konci cílové rovinky přeskočil obrubníky, dostal penalizaci průjezdu boxy. Guerrieri dokázal překonat Tomášova týmového kolegu Schmidta a posunul se na 4. místo.

Tomáš Enge se dostal do vedení ve 14. kole, kdy zamířil do boxů Liuzzi i Gianmaria. Ital Gianmaria se však v boxech zdržel o něco déle, než bylo v tu chvíli potřeba a Tomáš Enge se svojí zastávkou v dalším kole dostal již na druhou pozici za vedoucího Liuzziho.

Brzká zastávka v boxech Doornbosovi vynesla třetí pozici a Tony Schmidt jezdil na 4. místě. Gianmaria klesl díky nevydařenému pitstopu až na pátou pozici.

V 17. kole demonstroval Liuzzi svoji sílu a zajel nejrychlejší kolo. Ještě rychlejšího ale dosáhl těsně před koncem závodu. O dvě kola později, v 19. kole, se v zatáčce Lesmo střetli Friesacher a Monfardini. Oba ze závodu odstoupili.

S blížícím se koncem závodu vystupňoval Gianmaria tlak na Schmidta, jenž ve 23. kole kapituloval ve druhé šikaně. Němcovy chyby v Ascari o dvě kola později využil i Guerrieri. Schmidtova tragická anabáze však ještě neskončila. V posledním kole nezvládl řízení a v poslední zatáčce okruhu, slavné a rychlé Parabolice, ukončil závod ve štěrku.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.