Když Dario Franchitti získal v roce 2007 titul šampióna série IndyCar, byl dávno rozhodnut o přestupu do série NASCAR. Ne že by se mu v IndyCar nelíbilo, ale chtěl okusit něco nového, vstoupit do jiného prostředí…
Podobné výzvě jsem čelil i já a rozhodl se jít stejnou cestou jako Franchitti. Se zpravodajským serverem Autoroad.cz jsem strávil skvělé čtyři roky, ale pocítil jsem, že nastává čas zkusit něco nového.
Čtyři roky u Autoroad.cz mi daly hodně zkušeností, rozdmýchaly ve mně starou vášeň do formule 1 a především pak do IndyCar. Právě rubrika série IndyCar byla pozvednuta na vysokou úroveň a bylo by škoda, ji po mém odchodu uzavřít.
Proto jako odcházející redaktor a především zanícený fanoušek série vyzívám ty, kteří chovají stejnou náklonnost k IndyCar, aby neváhali a zkusili přinášet českým příznivcům aktuální zpravodajství z tohoto jedinečného seriálu. Stačí vám k tomu dobrá jazyková vybavenost a osobní iniciativa. (kontaktní email: petr.zelinka@autoroad.cz)
Byl bych rád, kdyby někdo navázal na čtyřletou práci v rubrice, která by se v opačném případě musela zavřít. Doufám, že touto výzvou a zároveň loučením s Vámi čtenáři najde Autoroad.cz někoho, kdo převezme otěže rubriky se stejným zaujetím, jako jsem ji vedl já.
Loučí se
Aleš Sirný
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.