Team Lotus USA vstoupí do série IndyCar

Rossiter, James
Rossiter, James, foto: IndyCar Media
iM3 3. března 2010 17:00
Sdílej:

Fénix povstal z popela, a to rovnou dvakrát. Po návratu slavné značky do šampionátu formule 1 se jméno Lotus vrací i za oceán, kde v 60. letech minulého století způsobil revoluci a zničil dominanci vozů sprint cars s motorem vpředu.

O tom, že Lotus má zájem vstoupit do seriálu IndyCar jsme vás již několikrát informovali, nejprve jste se mohli dočíst, že Lotus přemýšlí o účasti, poté byl úmysl konkretizován na závod Indianapolis 500 a nyní to vypadá, že nastoupí do kompletní sezóny pod názvem Team Lotus USA. Na zeleném poli však začínat nebude, vedení společnosti chce uzavřít partnerství s existujícím týmem. Připravovat vozy budou společně, na papíře však půjde o dva různé týmy. A kterápak stáj by to měla být? KV Racing Technology, pro niž budou závodit Takuma Sato a E. J. Viso. Stojí za zmínku, že během testů na okruhu Barber Motorsports Park se pod hlavičkou KV Racing objevil Brit James Rossier, v černém monopostu se zlatými pruhy, nápadně připomínající vzhled lotusů F1 ze 70. a 80. let. V letošní sezóně tak pravděpodobně uvidíme návrat Lotusu na americké okruhy, zdali se bude opravdu jmenovat Team Lotus USA nebo kombinovaně Team Lotus USA / KV Racing Technology zatím není jasné. Tento komplikovaný název mi připomíná vtipnou poznámku amerického motoristického žurnalisty Marshalla Pruetta, který se krátce zabýval zkratkami týmu Luczo Dragon Racing / de Ferran Motorsport. „Je dobré, že Gil de Ferran našel uplatnění v IndyCar s týmem Luczo Dragon Motorsport. Jako fanoušek ošklivých motoristických zkratek poznamenávám: LDM se spojuje s DFM, což nám dává LDM-DFM. Kéž by je sponzorovala německá industriální rocková kapela KMFDM (mimochodem vynikající kapela, pozn. red.), to bychom potom měli na startu v Sao Paulu LDM-DFM-KMFDM.“ Nicméně zpět k Lotusu, ten nedávno oznámil partnerství s motoráři z Cosworthu, což podněcuje dohady o zájmu společnosti dodávat motory pro sérii IndyCar v roce 2012, kdy bychom se měli dočkat nových monopostů a motorů.
Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.