Team Lotus USA vstoupí do série IndyCar

Rossiter, James
Rossiter, James, foto: IndyCar Media
iM3 3. března 2010 17:00
Sdílej:

Fénix povstal z popela, a to rovnou dvakrát. Po návratu slavné značky do šampionátu formule 1 se jméno Lotus vrací i za oceán, kde v 60. letech minulého století způsobil revoluci a zničil dominanci vozů sprint cars s motorem vpředu.

O tom, že Lotus má zájem vstoupit do seriálu IndyCar jsme vás již několikrát informovali, nejprve jste se mohli dočíst, že Lotus přemýšlí o účasti, poté byl úmysl konkretizován na závod Indianapolis 500 a nyní to vypadá, že nastoupí do kompletní sezóny pod názvem Team Lotus USA. Na zeleném poli však začínat nebude, vedení společnosti chce uzavřít partnerství s existujícím týmem. Připravovat vozy budou společně, na papíře však půjde o dva různé týmy. A kterápak stáj by to měla být? KV Racing Technology, pro niž budou závodit Takuma Sato a E. J. Viso. Stojí za zmínku, že během testů na okruhu Barber Motorsports Park se pod hlavičkou KV Racing objevil Brit James Rossier, v černém monopostu se zlatými pruhy, nápadně připomínající vzhled lotusů F1 ze 70. a 80. let. V letošní sezóně tak pravděpodobně uvidíme návrat Lotusu na americké okruhy, zdali se bude opravdu jmenovat Team Lotus USA nebo kombinovaně Team Lotus USA / KV Racing Technology zatím není jasné. Tento komplikovaný název mi připomíná vtipnou poznámku amerického motoristického žurnalisty Marshalla Pruetta, který se krátce zabýval zkratkami týmu Luczo Dragon Racing / de Ferran Motorsport. „Je dobré, že Gil de Ferran našel uplatnění v IndyCar s týmem Luczo Dragon Motorsport. Jako fanoušek ošklivých motoristických zkratek poznamenávám: LDM se spojuje s DFM, což nám dává LDM-DFM. Kéž by je sponzorovala německá industriální rocková kapela KMFDM (mimochodem vynikající kapela, pozn. red.), to bychom potom měli na startu v Sao Paulu LDM-DFM-KMFDM.“ Nicméně zpět k Lotusu, ten nedávno oznámil partnerství s motoráři z Cosworthu, což podněcuje dohady o zájmu společnosti dodávat motory pro sérii IndyCar v roce 2012, kdy bychom se měli dočkat nových monopostů a motorů.
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.