Dlouholetý sponzor, společnost Phillip Morris, na začátku letošního roku opustil svého věrného partnera, tým Penske. Klasické červenobílé zbarvení reprezentující cigarety Marlboro zmizelo poprvé od roku 1990 ze scény.
Bylo to smutné loučení, podobně jako stáj McLaren – Mercedes ve formuli 1 v roce 1997 představila monopost v jiném zbarvení než červenobílém. Jenže tehdy šlo pouze o výměnu značky, McLaren se začal těšit z finanční podpory cigaret West.
U týmu Penske je situace jiná, Phillip Morris odešel, ale nikdo ho nenahradil. „Nevěděli jsme, kdy k tomu dojde, ale bylo to nevyhnutelné,“ komentoval odchod Tim Cindric, prezident Penske Racing Group. „Když nemůžete dát své jméno na vůz a dělat určité věci, je jasné, že sponzorství nemá cenu,“ narážel Cindric na zákaz tabákových reklam, jenž vešel v platnost rokem 2005.
Roger Penske získával od Phillip Morris 20 milionů dolarů ročně, teď musí hledat jiného sponzora. Ani to, že je členem výkonné rady Phillip Morris mu nepomohlo. Will Power je zajištěn. „Willův vůz sponzoruje Verizon, hledáme hlavního partnera pro vozy číslo 3 (Helio Castroneves) a 6 (Ryan Briscoe),“ pokračoval Tim Cindric. „Ovšem získat sponzora pro letošní rok tak pozdě, je téměř nereálné. Asi se zaměříme na rok 2011.“
Trojce vozů Penske oblékla kabát v černobílé barvě s decentní červenou. Monoposty se až na pár detailů neliší, akorát Will Power ponese logo sponzora Verzion na bočnicích a zadním křídle. Castroneves a Briscoe budou vozit prosté „Team Penske“.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?