Dlouholetý sponzor, společnost Phillip Morris, na začátku letošního roku opustil svého věrného partnera, tým Penske. Klasické červenobílé zbarvení reprezentující cigarety Marlboro zmizelo poprvé od roku 1990 ze scény.
Bylo to smutné loučení, podobně jako stáj McLaren – Mercedes ve formuli 1 v roce 1997 představila monopost v jiném zbarvení než červenobílém. Jenže tehdy šlo pouze o výměnu značky, McLaren se začal těšit z finanční podpory cigaret West.
U týmu Penske je situace jiná, Phillip Morris odešel, ale nikdo ho nenahradil. „Nevěděli jsme, kdy k tomu dojde, ale bylo to nevyhnutelné,“ komentoval odchod Tim Cindric, prezident Penske Racing Group. „Když nemůžete dát své jméno na vůz a dělat určité věci, je jasné, že sponzorství nemá cenu,“ narážel Cindric na zákaz tabákových reklam, jenž vešel v platnost rokem 2005.
Roger Penske získával od Phillip Morris 20 milionů dolarů ročně, teď musí hledat jiného sponzora. Ani to, že je členem výkonné rady Phillip Morris mu nepomohlo. Will Power je zajištěn. „Willův vůz sponzoruje Verizon, hledáme hlavního partnera pro vozy číslo 3 (Helio Castroneves) a 6 (Ryan Briscoe),“ pokračoval Tim Cindric. „Ovšem získat sponzora pro letošní rok tak pozdě, je téměř nereálné. Asi se zaměříme na rok 2011.“
Trojce vozů Penske oblékla kabát v černobílé barvě s decentní červenou. Monoposty se až na pár detailů neliší, akorát Will Power ponese logo sponzora Verzion na bočnicích a zadním křídle. Castroneves a Briscoe budou vozit prosté „Team Penske“.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?