Dlouholetý sponzor, společnost Phillip Morris, na začátku letošního roku opustil svého věrného partnera, tým Penske. Klasické červenobílé zbarvení reprezentující cigarety Marlboro zmizelo poprvé od roku 1990 ze scény.
Bylo to smutné loučení, podobně jako stáj McLaren – Mercedes ve formuli 1 v roce 1997 představila monopost v jiném zbarvení než červenobílém. Jenže tehdy šlo pouze o výměnu značky, McLaren se začal těšit z finanční podpory cigaret West.
U týmu Penske je situace jiná, Phillip Morris odešel, ale nikdo ho nenahradil. „Nevěděli jsme, kdy k tomu dojde, ale bylo to nevyhnutelné,“ komentoval odchod Tim Cindric, prezident Penske Racing Group. „Když nemůžete dát své jméno na vůz a dělat určité věci, je jasné, že sponzorství nemá cenu,“ narážel Cindric na zákaz tabákových reklam, jenž vešel v platnost rokem 2005.
Roger Penske získával od Phillip Morris 20 milionů dolarů ročně, teď musí hledat jiného sponzora. Ani to, že je členem výkonné rady Phillip Morris mu nepomohlo. Will Power je zajištěn. „Willův vůz sponzoruje Verizon, hledáme hlavního partnera pro vozy číslo 3 (Helio Castroneves) a 6 (Ryan Briscoe),“ pokračoval Tim Cindric. „Ovšem získat sponzora pro letošní rok tak pozdě, je téměř nereálné. Asi se zaměříme na rok 2011.“
Trojce vozů Penske oblékla kabát v černobílé barvě s decentní červenou. Monoposty se až na pár detailů neliší, akorát Will Power ponese logo sponzora Verzion na bočnicích a zadním křídle. Castroneves a Briscoe budou vozit prosté „Team Penske“.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.