Dlouholetý sponzor, společnost Phillip Morris, na začátku letošního roku opustil svého věrného partnera, tým Penske. Klasické červenobílé zbarvení reprezentující cigarety Marlboro zmizelo poprvé od roku 1990 ze scény.
Bylo to smutné loučení, podobně jako stáj McLaren – Mercedes ve formuli 1 v roce 1997 představila monopost v jiném zbarvení než červenobílém. Jenže tehdy šlo pouze o výměnu značky, McLaren se začal těšit z finanční podpory cigaret West.
U týmu Penske je situace jiná, Phillip Morris odešel, ale nikdo ho nenahradil. „Nevěděli jsme, kdy k tomu dojde, ale bylo to nevyhnutelné,“ komentoval odchod Tim Cindric, prezident Penske Racing Group. „Když nemůžete dát své jméno na vůz a dělat určité věci, je jasné, že sponzorství nemá cenu,“ narážel Cindric na zákaz tabákových reklam, jenž vešel v platnost rokem 2005.
Roger Penske získával od Phillip Morris 20 milionů dolarů ročně, teď musí hledat jiného sponzora. Ani to, že je členem výkonné rady Phillip Morris mu nepomohlo. Will Power je zajištěn. „Willův vůz sponzoruje Verizon, hledáme hlavního partnera pro vozy číslo 3 (Helio Castroneves) a 6 (Ryan Briscoe),“ pokračoval Tim Cindric. „Ovšem získat sponzora pro letošní rok tak pozdě, je téměř nereálné. Asi se zaměříme na rok 2011.“
Trojce vozů Penske oblékla kabát v černobílé barvě s decentní červenou. Monoposty se až na pár detailů neliší, akorát Will Power ponese logo sponzora Verzion na bočnicích a zadním křídle. Castroneves a Briscoe budou vozit prosté „Team Penske“.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.