Gil de Ferran spojil síly s Luczo Dragon

de Ferran, Gil
de Ferran, Gil, foto: IndyCar Media
iM3 17. února 2010 17:12
Sdílej:

Gil de Ferran se nakonec zapojí do světa IndyCar. Původní plány vlastního týmu musel uložit k ledu, nesehnal totiž dostatečné množství financí, proto se dal dohromady s fungujícím týmem Luczo Dragon Racing, kde zastane funkci spolumajitele a řídícího pracovníka.

Gil de Ferran v průběhu roku 2009 oznámil, že hodlá vstoupit s vlastním týmem do IndyCar, ale postupem času tvrdě narazil, potencionální sponzoři neměli o financování týmu zájem. Vítěz Indianapolis 500 z roku 2003 všechny ujišťoval, že se nadále snaží nějakým způsobem angažovat v IndyCar. Nejčastěji se mluvilo o spojení se stávajícím týmem. Tím se nyní stal Luczo Dragon Racing. Spolumajitelé Jay Penske a Steve Luczo přijali de Ferrana s otevřenou náručí. Jejich mladičký tým teprve loni absolvoval kompletní sezónu s nováčkem Raphaelem Matosem, za výsledky se však na konci sezóny nemuseli stydět. „S Gilem jsme nějakou dobu hovořili a cítíme, že jde o perfektní příležitost spojit naše prostředky a znalosti,“ uvedl Luczo. Steve Luczo tím má namysli především jeho zkušenosti s řízením týmu. Brazilec si prošel formulí 1 a poslední dva roky řídil vlastní stáj Ferran Motorsports v sérii ALMS, zároveň za svůj tým i závodil. „Gil a já se známe deset let od doby, co začal závodit za stáj mého otce,“ vzpomínal Jay Penske. Stáj Luczo Dragon Racing byla založena v roce 2007 speciálně pro závod Indianapolis 500, za volant se tehdy posadil Ryan Briscoe, který dojel na výborném pátém místě. Následující rok řídil žlutočerný monopost Tomas Scheckter a i v omezeném závodním programu dokázal zapůsobit. V roce 2009 si stáj ve své první kompletní sezóně nevedla vůbec špatně, Raphael Matos dokonce získal titul nováčka roku.
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.