Gil de Ferran spojil síly s Luczo Dragon

de Ferran, Gil
de Ferran, Gil, foto: IndyCar Media
iM3 17. února 2010 17:12
Sdílej:

Gil de Ferran se nakonec zapojí do světa IndyCar. Původní plány vlastního týmu musel uložit k ledu, nesehnal totiž dostatečné množství financí, proto se dal dohromady s fungujícím týmem Luczo Dragon Racing, kde zastane funkci spolumajitele a řídícího pracovníka.

Gil de Ferran v průběhu roku 2009 oznámil, že hodlá vstoupit s vlastním týmem do IndyCar, ale postupem času tvrdě narazil, potencionální sponzoři neměli o financování týmu zájem. Vítěz Indianapolis 500 z roku 2003 všechny ujišťoval, že se nadále snaží nějakým způsobem angažovat v IndyCar. Nejčastěji se mluvilo o spojení se stávajícím týmem. Tím se nyní stal Luczo Dragon Racing. Spolumajitelé Jay Penske a Steve Luczo přijali de Ferrana s otevřenou náručí. Jejich mladičký tým teprve loni absolvoval kompletní sezónu s nováčkem Raphaelem Matosem, za výsledky se však na konci sezóny nemuseli stydět. „S Gilem jsme nějakou dobu hovořili a cítíme, že jde o perfektní příležitost spojit naše prostředky a znalosti,“ uvedl Luczo. Steve Luczo tím má namysli především jeho zkušenosti s řízením týmu. Brazilec si prošel formulí 1 a poslední dva roky řídil vlastní stáj Ferran Motorsports v sérii ALMS, zároveň za svůj tým i závodil. „Gil a já se známe deset let od doby, co začal závodit za stáj mého otce,“ vzpomínal Jay Penske. Stáj Luczo Dragon Racing byla založena v roce 2007 speciálně pro závod Indianapolis 500, za volant se tehdy posadil Ryan Briscoe, který dojel na výborném pátém místě. Následující rok řídil žlutočerný monopost Tomas Scheckter a i v omezeném závodním programu dokázal zapůsobit. V roce 2009 si stáj ve své první kompletní sezóně nevedla vůbec špatně, Raphael Matos dokonce získal titul nováčka roku.
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?