Gil de Ferran spojil síly s Luczo Dragon

de Ferran, Gil
de Ferran, Gil, foto: IndyCar Media
iM3 17. února 2010 17:12
Sdílej:

Gil de Ferran se nakonec zapojí do světa IndyCar. Původní plány vlastního týmu musel uložit k ledu, nesehnal totiž dostatečné množství financí, proto se dal dohromady s fungujícím týmem Luczo Dragon Racing, kde zastane funkci spolumajitele a řídícího pracovníka.

Gil de Ferran v průběhu roku 2009 oznámil, že hodlá vstoupit s vlastním týmem do IndyCar, ale postupem času tvrdě narazil, potencionální sponzoři neměli o financování týmu zájem. Vítěz Indianapolis 500 z roku 2003 všechny ujišťoval, že se nadále snaží nějakým způsobem angažovat v IndyCar. Nejčastěji se mluvilo o spojení se stávajícím týmem. Tím se nyní stal Luczo Dragon Racing. Spolumajitelé Jay Penske a Steve Luczo přijali de Ferrana s otevřenou náručí. Jejich mladičký tým teprve loni absolvoval kompletní sezónu s nováčkem Raphaelem Matosem, za výsledky se však na konci sezóny nemuseli stydět. „S Gilem jsme nějakou dobu hovořili a cítíme, že jde o perfektní příležitost spojit naše prostředky a znalosti,“ uvedl Luczo. Steve Luczo tím má namysli především jeho zkušenosti s řízením týmu. Brazilec si prošel formulí 1 a poslední dva roky řídil vlastní stáj Ferran Motorsports v sérii ALMS, zároveň za svůj tým i závodil. „Gil a já se známe deset let od doby, co začal závodit za stáj mého otce,“ vzpomínal Jay Penske. Stáj Luczo Dragon Racing byla založena v roce 2007 speciálně pro závod Indianapolis 500, za volant se tehdy posadil Ryan Briscoe, který dojel na výborném pátém místě. Následující rok řídil žlutočerný monopost Tomas Scheckter a i v omezeném závodním programu dokázal zapůsobit. V roce 2009 si stáj ve své první kompletní sezóně nevedla vůbec špatně, Raphael Matos dokonce získal titul nováčka roku.
Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.