Šéf oddělení Volkswagen Motorsport Kris Nissen přišel se smutnou zprávou pro fanoušky série IndyCar. Podle jeho slov se žádná skupina VW Group nechystá vstoupit do IndyCar jako dodavatel motorů.
Tím vypadává ze hry Volkswagen, Audi a Porsche. Přitom ještě v minulém roce se hovořilo o VW jako o potenciálním zájemci dodávat sérii agregáty. Sportovní ředitel Brian Barnhart uvedl, že má kolem pěti kandidátů, ačkoliv počítá s tím, že ne všichni projeví dostatečný zájem.
Není to však jen IndyCar. VW nemá zájem o americký trh, resp. o americký motorsport. „Sice si nejsem 100% jistý nejaktuálnějším postojem vedení VW group, nicméně si myslím, že vstup do amerického motosportu není reálný,“ uvedl Nissen.
Aby bylo možné přemýšlet o variantě IndyCar, musela by mít série silnější pozici na trhu. „Situace v IndyCar se musí stabilizovat, celá Amerika se potřebuje stabilizovat,“ pokračoval Nissen. „Každá z našich korporací má vlastní aktivity v motosportu, musíme zůstat soustředění na to, co děláme,“ čímž narážel na fakt, že potřeba roztáhnout křídla do dalších sérii je minimální.
V sérii IndyCar je jediným dodavatelem motorů Honda. Nicméně japonská společnost chce v nejbližší době vidět náčrt budoucnosti ohledně nové generace motorů, jinak pohrozí odchodem.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?