Šéf oddělení Volkswagen Motorsport Kris Nissen přišel se smutnou zprávou pro fanoušky série IndyCar. Podle jeho slov se žádná skupina VW Group nechystá vstoupit do IndyCar jako dodavatel motorů.
Tím vypadává ze hry Volkswagen, Audi a Porsche. Přitom ještě v minulém roce se hovořilo o VW jako o potenciálním zájemci dodávat sérii agregáty. Sportovní ředitel Brian Barnhart uvedl, že má kolem pěti kandidátů, ačkoliv počítá s tím, že ne všichni projeví dostatečný zájem.
Není to však jen IndyCar. VW nemá zájem o americký trh, resp. o americký motorsport. „Sice si nejsem 100% jistý nejaktuálnějším postojem vedení VW group, nicméně si myslím, že vstup do amerického motosportu není reálný,“ uvedl Nissen.
Aby bylo možné přemýšlet o variantě IndyCar, musela by mít série silnější pozici na trhu. „Situace v IndyCar se musí stabilizovat, celá Amerika se potřebuje stabilizovat,“ pokračoval Nissen. „Každá z našich korporací má vlastní aktivity v motosportu, musíme zůstat soustředění na to, co děláme,“ čímž narážel na fakt, že potřeba roztáhnout křídla do dalších sérii je minimální.
V sérii IndyCar je jediným dodavatelem motorů Honda. Nicméně japonská společnost chce v nejbližší době vidět náčrt budoucnosti ohledně nové generace motorů, jinak pohrozí odchodem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.