Šéf oddělení Volkswagen Motorsport Kris Nissen přišel se smutnou zprávou pro fanoušky série IndyCar. Podle jeho slov se žádná skupina VW Group nechystá vstoupit do IndyCar jako dodavatel motorů.
Tím vypadává ze hry Volkswagen, Audi a Porsche. Přitom ještě v minulém roce se hovořilo o VW jako o potenciálním zájemci dodávat sérii agregáty. Sportovní ředitel Brian Barnhart uvedl, že má kolem pěti kandidátů, ačkoliv počítá s tím, že ne všichni projeví dostatečný zájem.
Není to však jen IndyCar. VW nemá zájem o americký trh, resp. o americký motorsport. „Sice si nejsem 100% jistý nejaktuálnějším postojem vedení VW group, nicméně si myslím, že vstup do amerického motosportu není reálný,“ uvedl Nissen.
Aby bylo možné přemýšlet o variantě IndyCar, musela by mít série silnější pozici na trhu. „Situace v IndyCar se musí stabilizovat, celá Amerika se potřebuje stabilizovat,“ pokračoval Nissen. „Každá z našich korporací má vlastní aktivity v motosportu, musíme zůstat soustředění na to, co děláme,“ čímž narážel na fakt, že potřeba roztáhnout křídla do dalších sérii je minimální.
V sérii IndyCar je jediným dodavatelem motorů Honda. Nicméně japonská společnost chce v nejbližší době vidět náčrt budoucnosti ohledně nové generace motorů, jinak pohrozí odchodem.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?