Vedení série IndyCar včera představilo novinku, která má pomoci jezdcům při návratu do původního směru. Převodovku v monopostech totiž vedle šesti stupňů směrem vpřed doplní i zpáteční převod, jenž bude aplikován u přírodních a městských okruzích.
Zpátečku dodá společnost Xtrac, do monopostů se nainstaluje v devíti případech. Poprvé se představí na úvodním podniku v brazilském Sau Paulu 14. března. Cílem této novinky je umožnit jezdcům jednodušší manipulaci s vozem. Doposud se mohli po případné chybě otočit do správného směru pouze pomocí rychlého smyku – nebo za pomocí tratových komisařů, ale to už ve většině případů přebíral hlavní slovo pace car.
Právě díky zpátečce může jezdec téměř okamžitě zareagovat a vrátit se do původního směru, tím nebude zapotřebí pace caru. „Je to dobrý nápad,“ uvedl úřadující šampión Dario Franchitti. „Snad to sníží počet žlutých fází a sníží tlak na záchranářský tým,“ pokračoval.
Závodníci tak budou mít šest převodů dopředu a jeden dozadu, to ovšem neplatí pro závody na oválech, kde je instalace zpátečky bezpředmětná. Jakmile totiž dojde na dráze k jakýmkoliv potížím, okamžitě kvůli bezpečnosti vyjíždí pace car.
„Určitá vylepšení provádíme každý rok, měníme rozložení převodů, zaměňujeme manuální řazení za poloautomatické, toto nejnovější vylepšení přišlo v pravý čas,“ komentoval zpátečku technický ředitel IndyCar Kevin Blanch.
Použití zpátečky bude povinné, Kevin Blanch důvod vysvětlil. „Pokud se do sebe zaklesnou dva vozy a jeden nebude mít zpátečku, díky čemuž nebude moci vycouvat, bude to pro druhého jezdce, jenž je zablokovaný a zpátečku má, nefér.“
V dřívějších dobách monoposty IndyCar zpátečkou disponovaly, nicméně po rozdělení sérií ji vedení ligy IRL z vozů vyřadilo.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.