Každý alespoň trochu zainteresovaný člověk si uvědomuje, že série IndyCar potřebuje v nejbližší době nový model budoucnosti. Stěžejním bodem zvýšení atraktivity jsou motory a především nové monoposty, ty současně jsou totiž dávnou za zenitem.
Série IndyCar připravuje novou koncepci pro rok 2012, motory pravděpodobně zvolí cestu turba, naopak s monoposty je to trochu jiné. Uznávaný odborník americké scény IndyCar Curt Cavin se ve svém posledním článku rozhodl zabývat tématem připravovaných vozů.
Podle něj stojí IndyCar na rozcestí, buď si zvolí vývojovou cestu evoluce nebo razantně přistoupí k revoluci. Série NASCAR čelila podobnému problému nedávno. V roce 2005 začalo vyvíjet nový model stock car pod názvem Car of Tomorrow, v roce 2007 byl vůz nasazován do vybraných závodů a od roku 2008 převzal otěže. NASCAR zvolilo cestu evoluce.
Jak ale postupovat v případě IndyCar? Evolucí? Vyvinout nový modernější vůz, který by ale nepřinesl zásadní pokrok? Nebo zvolit formu revoluce a přilákat další konstruktérské společnosti?
Několik týmu IndyCar se rozhodlo převzít otěže revoluční koncepce. Vytvořily tajný program s názvem Delta Wing projekt, s návrhem futuristického model monopostu. Jen málo lidí vidělo první návrh, mezi ně patří i závodní inženýr z Target Chip Ganassi Racing Ben Bowlby, který je do projektu zapojen. Podle jeho slov návrh připomíná automobil Spirit of America z roku 1963, s nímž Craig Breedlove jako první člověk pokořil hranici 400 mil za hodinu (640 km/h).
Monopost IndyCar jakoby vystřižení z sci-fi filmů? To by mohlo přilákat automobilové konstruktéry a fanoušky. Každý, jenž spolupracuje na projektu Delta Wing, je vázán mlčenlivostí, včetně Bena Bowlbyho. Přesto se Cavinovi podařilo „vytřískat“ pár detailů. Bowlby uvedl, že vůz má být poháněn čtyřválcovým turbomotorem a existuje možnost ho modifikovat pro šestiválcové turba preferované Hondou a dalšími automobilkami.
Ačkoliv málo lidí vidělo návrh na vlastní oči, ze skoupých ohlasů lze vyvodit, že monopostu chybí přítlačná křídla. Představte si formuli 1 bez předních přítlačných křídel na počátku 80. let, přidejte k tomu vzhled modelu Lotus 56 a okořeňte futuristickou náturou. Tak nějak podobně by mohl vypadat budoucí monopost série IndyCar.
Výhodou je nízká pořizovací cena, podle odhadů náklady vyjdou na 140 000 dolarů, což je o více než polovinu méně něž u současného vozu. Práce na projektu Delta Wing tak pokračují v plném proudu, hraje se totiž o čas, který neúprosně běží. Ono navrhnout vůz je jedna věc, ale testovat ho je věc druhá. Zajistit vysokou bezpečnost, zanalyzovat data, vyhodnotit silné a slabé stránky, to je běh na dlouhou trať.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.