V USA byla zahájena stavba mostů a cestiček

Wilson, Justin
Wilson, Justin, foto: IndyCar Media
iM3 14. prosince 2009 17:45
Sdílej:

Indy Racing League vytvořilo důležitý podpůrný program pro nadějné talentové piloty, čímž zjednodušilo cestu do série IndyCar. Program s názvem Road to Indy propojí série USF2000, Star Mazda a IndyLights s konečnou destinací jménem IndyCar.

Série IndyLights už několik let funguje jako juniorka IndyCar, ale pokud se podíváme do historie, funkčnost IndyLights pokulhávala. Od založení v roce 2002 pod hlavičkou IRL získalo titul šampióna devět jezdců (poslední je J. R. Hildebrand), z nich se významněji prosadili akorát A. J. Foyt IV a Raphael Matos. Šampión roku 2003 Mark Taylor absolvoval v IndyCar pouze jednu sezónu, Jay Howard má na kontě pět startů (příští rok bude v týmu Sarah Fisher Racing), Alex Lloyd má za sebou tři starty, Thiago Medeiros startoval jednou na Indianapolis a šampión roku 2005 Wade Cunningham se v IndyCar neobjevil vůbec.

Situace by se měla počínaje rokem 2010 změnit. Nyní už vedou cestičky i z USF2000 a Star Mazda. „Cílem Road to Indy je tvorba mostu mezi hlavní závodní ligou a juniorskými sériemi. Jde o to, zajistit kariéru mladým talentovaným jezdcům,“ popisoval projekt sportovní ředitel IRL Brian Barnhart.

„Jezdci mají možnost zdokonalovat své jezdecké schopnosti v úvodní fázi své kariéry. Naskytla se jim šance pilovat svou profesionalitu na okruzích, které hostí i sérii IndyCar,“ pokračoval Barhnart.

Star Mazda a USF2000 budou součástí příprav na slavný závod Indianapolis 500. Měsíc květen plný tréninků a kvalifikací doplní i tyto juniorské série, mladíčci tak budou mít možnost předvést řidičské umění před zraky šéfů stájí IndyCar.

IndyCar, IndyLights, USF2000 a Star Mazda se společně představí ještě v St. Petersburgu a Iowě. USF2000 a Star Mazda pak budou pokračovat vlastním kalendářem závodů.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?