Indy Racing League vytvořilo důležitý podpůrný program pro nadějné talentové piloty, čímž zjednodušilo cestu do série IndyCar. Program s názvem Road to Indy propojí série USF2000, Star Mazda a IndyLights s konečnou destinací jménem IndyCar.
Série IndyLights už několik let funguje jako juniorka IndyCar, ale pokud se podíváme do historie, funkčnost IndyLights pokulhávala. Od založení v roce 2002 pod hlavičkou IRL získalo titul šampióna devět jezdců (poslední je J. R. Hildebrand), z nich se významněji prosadili akorát A. J. Foyt IV a Raphael Matos. Šampión roku 2003 Mark Taylor absolvoval v IndyCar pouze jednu sezónu, Jay Howard má na kontě pět startů (příští rok bude v týmu Sarah Fisher Racing), Alex Lloyd má za sebou tři starty, Thiago Medeiros startoval jednou na Indianapolis a šampión roku 2005 Wade Cunningham se v IndyCar neobjevil vůbec.
Situace by se měla počínaje rokem 2010 změnit. Nyní už vedou cestičky i z USF2000 a Star Mazda. „Cílem Road to Indy je tvorba mostu mezi hlavní závodní ligou a juniorskými sériemi. Jde o to, zajistit kariéru mladým talentovaným jezdcům,“ popisoval projekt sportovní ředitel IRL Brian Barnhart.
„Jezdci mají možnost zdokonalovat své jezdecké schopnosti v úvodní fázi své kariéry. Naskytla se jim šance pilovat svou profesionalitu na okruzích, které hostí i sérii IndyCar,“ pokračoval Barhnart.
Star Mazda a USF2000 budou součástí příprav na slavný závod Indianapolis 500. Měsíc květen plný tréninků a kvalifikací doplní i tyto juniorské série, mladíčci tak budou mít možnost předvést řidičské umění před zraky šéfů stájí IndyCar.
IndyCar, IndyLights, USF2000 a Star Mazda se společně představí ještě v St. Petersburgu a Iowě. USF2000 a Star Mazda pak budou pokračovat vlastním kalendářem závodů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.